Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, DanielStance skrev:

Venstre fram og høyre bak.

Hjertelig takk for raskt svar! Så faktisk at jeg hadde både foran og bak, til tross for at dette er noe jeg tok av da de varslet om bytte av klosser. Lurer på om Bavaria kanskje kan ha satt det på 😅 Men men! Ikke noe å klage på. Da har jeg bare de jeg kjøpte for en stund siden til gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Hjertelig takk for raskt svar! Så faktisk at jeg hadde både foran og bak, til tross for at dette er noe jeg tok av da de varslet om bytte av klosser. Lurer på om Bavaria kanskje kan ha satt det på 😅 Men men! Ikke noe å klage på. Da har jeg bare de jeg kjøpte for en stund siden til gode.

Skal nevnes at noen har begge sider på samme aksel. Mener å huske E9x M3 har det. :) Men på normale BMWer så er det kun 1 på hver aksel slik jeg sa i forrige innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ut i pappaperm denne uka, så mens ungen har sine soverutiner benytter jeg tiden til å få unna huslige ting. Nå skal platten, leveggen og rekkverket beises og males. Grunning må til først, og de bordene på rekkverket er et sant mareritt å holde på med, ikke minst tidkrevende. Jeg gleder meg til jeg er ferdig og kan ta i bruk terrassen skikkelig :D Jeg mangler det ene rekkverket som vist på bildet.

Ja lyktene ser full ut, de må rettes på, men jeg har sparket borti de når jeg gikk fram og tilbake. 

IMG_3379.thumb.JPG.a4d824cfa11ad8585d850cdee4c2c37b.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uventet, men oppdaget at bakdekkene (sommer) bare har 2.1mm mønster igjen i motsetning til fordekkene som har 5,2mm. Er på tide å bytte de ut mtp. alderen også (4 år)... om jeg skulle få kjøpt nye CSL felger og dekk så dropper selvfølgelig å "kle om" de Sommerfelgene jeg har.

Har per nå: Pirelli P Zero: sitter 225/40 R18 foran og 255/35 R18 bak.

Har lest NAF sin sommerdekk test for 2017, men ser ikke noe til hverken Pirelli P Zero eller Michelin Pilot Super sport. Nokian Hakka Blue scorer høyest med 9,2 men disse har bare hastighetsindeks på 240km/t noe som ikke stiller sterkt til det vognkortet sier ang dekk. https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2017/

Fant dog en test på de dekkene jeg synes er mer lovende og interessante for min del: https://www.tirerack.com/tires/tests/chartDisplay.jsp?ttid=148

hvilke dekk bør jeg eventuelt velge? Kom gjerne med tips til andre merker/dekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lifeasiknowit_bmw said:

Ikke uventet, men oppdaget at bakdekkene (sommer) bare har 2.1mm mønster igjen i motsetning til fordekkene som har 5,2mm. Er på tide å bytte de ut mtp. alderen også (4 år)... om jeg skulle få kjøpt nye CSL felger og dekk så dropper selvfølgelig å "kle om" de Sommerfelgene jeg har.

Har per nå: Pirelli P Zero: sitter 225/40 R18 foran og 255/35 R18 bak.

Har lest NAF sin sommerdekk test for 2017, men ser ikke noe til hverken Pirelli P Zero eller Michelin Pilot Super sport. Nokian Hakka Blue scorer høyest med 9,2 men disse har bare hastighetsindeks på 240km/t noe som ikke stiller sterkt til det vognkortet sier ang dekk. https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2017/

Fant dog en test på de dekkene jeg synes er mer lovende og interessante for min del: https://www.tirerack.com/tires/tests/chartDisplay.jsp?ttid=148

hvilke dekk bør jeg eventuelt velge? Kom gjerne med tips til andre merker/dekk. 

Jeg må ha nye sommerdekk snart selv, og har mer eller mindre bestemt meg for å gå for Pirelli P Zero i non-runflat utgave. Er det noen grunn til at du ikke ønsker å fortsette med P Zero?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Waterhouse skrev:

Jeg må ha nye sommerdekk snart selv, og har mer eller mindre bestemt meg for å gå for Pirelli P Zero i non-runflat utgave. Er det noen grunn til at du ikke ønsker å fortsette med P Zero?  

Både og. Pirelli er veldig bra! Men har hørt at Michelin PSS er noe av det beste man kan "få". Også hadde det vært gøy å prøve noe nytt :D 

har adaptivt understell, så jeg synes Runflat funker veldig bra. Eneste jeg stusser over er at det er så mye støy med de dekkene nå... men antakeligvis pga. gammel hard gummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lifeasiknowit_bmw Den skjønner jeg. Gøy å prøve litt forskjellig. Den største årsaken til at jeg vil bort fra runflat, er støy på grov asfalt. Hvis ikke P Zero lever opp til forventningene der, må jeg kanskje revurdere. Komfortmessig har jeg ikke så mye å klage på med runflat, med unntak av støyen da. Har også adaptivt understell på min bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P Zero er visst ikke så bra på støy, men Michelin PSS scorer faktisk bedre der selv om det også er Runflat :P 

F30 er ikke sånn "superduper" på dekkstøyi utgangspunktet, men... tror P Zero bråker mye generelt. + at Michelin PSS er bedre på våte veier :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@316 Ser bra ut :D ! 

Jeg skal se om jeg rekker å rake plenen i morgen mens ungen sover. Plenlufter har jeg ikke. Har egentlig planer om å få fylt opp planert litt og så ny plen, da det er skikkelig humpetitten ute der. Kommer en kar på befaring for å gi meg et prisoverslag da gravemaskin er nødvendig. Har fjernet mye av busker og blomster, da jeg ikke har interesse av å holde det ved like og synes det er like fint uten. Eller har jeg et lekehus/bod ventende på meg og et dissestativ/huskestativ(hva heter det hos dere?), som skal opp etterhvert. Store planer, alt for liten tid :D 

Ellers blir det maling i helgen/over helgen, grunningen er overmalbar eller 24 timer ved 23 grader, så etter temperatur ute nå så dobler jeg iallefall tiden for å være sikker. Støvtørr etter 2 timer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kul bil, Fredrik 90.

Det er faktisk litt ubrukt potensiale i disse. Bilbladet "Drive" tunet en slik hos Simco i Sarpsborg når den var ny, og bare bytte av støtdempere gjorde vidunder med kjøregenskapene. Deres eksemplar hadde 7.3-dieselen som ble trimmet, så hele bilen fikk en skikkelig oppgradering for under 50 000kr. Hvis du vil kan jeg finne frem og scanne artikkelen og sende den på mail eventuelt...

Som nevnt har fortsatt politiet i Oslo et par stk, og en lokal helt i bygda mi kjørte i fjor en oppjazzet Excursion som var foliert oransje. Litt i drøyeste laget, men det er nå herlig å se noe annet enn Toyota RAV4, Skoda Octavia og Audi A4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Werther skrev:

 

... enn Toyota RAV4, Skoda Octavia og Audi A4.

RAV4, overhørte en samtale av to menn i sikkert tidlig 30-åra. De pratet så høyt at det ikke var til å unngå. Uansett, der klarte han ene å si "far min betalte 84000 for stigetrinn på sin RAV4".......... Jepp, jeg håper for faren sin skyld at sønnen skrøyt på seg en ekstra null. :D 

Endret av Marius2002
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Ikke uventet, men oppdaget at bakdekkene (sommer) bare har 2.1mm mønster igjen i motsetning til fordekkene som har 5,2mm. Er på tide å bytte de ut mtp. alderen også (4 år)... om jeg skulle få kjøpt nye CSL felger og dekk så dropper selvfølgelig å "kle om" de Sommerfelgene jeg har.

Har per nå: Pirelli P Zero: sitter 225/40 R18 foran og 255/35 R18 bak.

Har lest NAF sin sommerdekk test for 2017, men ser ikke noe til hverken Pirelli P Zero eller Michelin Pilot Super sport. Nokian Hakka Blue scorer høyest med 9,2 men disse har bare hastighetsindeks på 240km/t noe som ikke stiller sterkt til det vognkortet sier ang dekk. https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2017/

Fant dog en test på de dekkene jeg synes er mer lovende og interessante for min del: https://www.tirerack.com/tires/tests/chartDisplay.jsp?ttid=148

hvilke dekk bør jeg eventuelt velge? Kom gjerne med tips til andre merker/dekk. 

Hadde gått for Michelin PS4 (må ikke forveksles med PS4S). :-)

Så de vant en test i auto motor og sport i dim 245/45/18 som ble kjørt på f11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...