Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Med kombinasjoner mellom 2 og 7 tall/bokstaver blir nok mye tatt fort:

- E30

- E30 325

- E30325

- E30M3

- E30 M3

- M3

- BMW E30

- BIMMER

- BMW325

- BMW

- XDRIVE

- XDR1V3

og selvfølgelig det samme med resten av BMWs portefølge. Synes det er litt kult, men 9000,- bare for å få et skilt du selv bryr deg om, deeet vet jeg ikke om jeg hadde orket :) 

@StigJ eller @magneten får være kjapp å få tak i:

- Z4COUPE

Spørs om du ikke får en henvendelse fra BMW sin varemerke-avdeling etter hvert, dersom du går for varemerker/merkenavn som er beskyttet :) Sure penger å betale 9000 kroner, for å så finne ut noen uker senere at du ikke får bruke ditt personlige skilt likevel...

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, 316 skrev:

Det kan dem vel ikke nekte noen, strengt talt? 

Er jo en grunn for at man oppnår beskyttelse ved registrering av varemerke. Hvorvidt beskyttelsen vil innebære at privatpersoner ikke kan benytte registrere varemerker på er ikke gitt, men det kan nok meget fort komme saker hvor dette er omtvistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at det blir mulig, men 9000,- er noe jeg ikke gidder å betale. Da klarer jeg meg med de gamle skiltene :) 

De fleste andre land hvor dette er mulig så koster det jo ikke mer enn noen tusenlapper. Men denne ordningen er vel noe statens vegvesen motvillig har gått med på, etter press ifra samferdselsminister Solvik Olsen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 316 skrev:

For eks 320i er jo bare tall, dem kan ikke nå langt med det tror jeg. Om jeg hadde ønsket å skrive E34520i så tror jeg det hadde gått helt greit, står det BMW blir det nok noe annet.. 

Du kan se her hva som er registrert i varemerkeregisteret: https://dbsearch2.patentstyret.no/AdvancedSearch.aspx?Category=Mark Som nevnt så er det nok kun BMW, BMW M3, etc. det potensielt kan bli noe trøbbel med, altså de konkrete ordmerkene som er beskyttet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 316 skrev:

Nå leser jeg dessuten at det bare er bokstaver man kan ha, altså utgår det meste av slike kombinasjoner. ETRETTI da evt 😂

"Alle personlige skilt må ha minst to og maksimalt sju tegn, inklusive eventuelle mellomrom. Det er bare tillatt å bruke norske bokstaver og tall. "

Tall også jo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kult at det blir mulig, men 9000,- er noe jeg ikke gidder å betale. Da klarer jeg meg med de gamle skiltene :) 

De fleste andre land hvor dette er mulig så koster det jo ikke mer enn noen tusenlapper. Men denne ordningen er vel noe statens vegvesen motvillig har gått med på, etter press ifra samferdselsminister Solvik Olsen :) 

Skulle ikke overskuddet gå til trafikkoffer eller noe tilsvarende da? Det var et innslag på radioen istad men jeg fikk ikke hørt alt men da sa de at prisen var satt høyt for og få inn mere penger til det gode formålet.

Ellers så kan jeg ikke tenke meg at BMW godkjenner skilt som det står BMW på, de pleier og være strenge på varemerket sitt. Bimmer skulle vel egentlig hete noe med BMW da det ble startet opp men det måtte de gå bort fra igjen. Det er vel kun BMW CCN som kan ha en hjemmeside med BMW i navnet bortsett ifra BMW Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bimmers.no het i begynnelsen bmwguiden.no, men dette måtte Gunnar (tidligere eier av bimmers) såvidt jeg forstår endre etter en klage fra BMW (eller han hadde en god grunn til å frykte en klage og ønsket derfor å være føre var).

Her i DK har vi i mange år hatt muligheten til å ha personlige skilt på bilen, men det er faktisk ikke så mange som har slike skilt. Det blir lett litt jålete og dumt det hele og det er derfor stor sett firmaer som benytter muligheten til å gjøre litt ekstra reklame for seg selv (f.eks kjøreskoler og eiendomsmeglere). Det man skal tenke på er at et personlig skilt også blir lagt godt merke til og er lett for andre å huske hvis man gjør noe ulovlig i trafikken.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rune-K skrev:

Skulle ikke overskuddet gå til trafikkoffer eller noe tilsvarende da? Det var et innslag på radioen istad men jeg fikk ikke hørt alt men da sa de at prisen var satt høyt for og få inn mere penger til det gode formålet.

Ellers så kan jeg ikke tenke meg at BMW godkjenner skilt som det står BMW på, de pleier og være strenge på varemerket sitt. Bimmer skulle vel egentlig hete noe med BMW da det ble startet opp men det måtte de gå bort fra igjen. Det er vel kun BMW CCN som kan ha en hjemmeside med BMW i navnet bortsett ifra BMW Norge.

Jeg leste litt grundigere om dette og copyright er et viktig punkt. Hver søknad blir behandlet manuelt. Altså går nok ikke BMW, Audi eller IKEA igjennom. Bimmers.no het bmwguiden, men som du sier byttet navn.

Edit: Fredrik ser jeg var to sekunder før meg om bimmers :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres sannsynlig ut awt (når jeg tenker meg om). autopower.se het tidligere bmwpower.se og ble startet allerede i 1997. "Fredag 3/10 2003 bytte sajten namn till AutoPower.se efter det att BMW AG haft synpunkter på användandet av namnet BMWPower" (sakset fra autopower.se).

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...