Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det er helg!! Tidenes skit dag på jobben.! Er så ufattelig lei og mett på Subaru og biler generellt nå, håper vår faste Subaru mekaniker snart gidder å komme på jobb.. Det merket der har så mye rare løsninger å drit-kvalitet over seg at det halve kunne vært nok.  Må inn med data OG gå rundt bilen med en portabel skit-greie for å nullstille dekktrykk sensorer.. Så du MÅ komme innom verksted for å få slukka lampa. Ikke som alle andre biler som bare har en knapp på dashbordet.. Drivaksler som Ikke slipper navet så varme og vold + pressa måtte til (60.000km var den gått) Tørr ikke engang å tenke på de som har gått 200.000km

 Veivaksler som knekker og clutchene er helt ræva.  Å bytte plugger (boxer) er et helvette. Tømme olje? Bunnpanna tømmes på 3 sek, og treffer stråla litt skevt så har du en fin vaskejobb etterpå, uansett hvor høyt du drar opp fatet på spilloljesamlern.. Serviceindikator?? Joda, sent men godt, det har de fått på 16-17modellene. 30 år etter alle andre bilmerker. 

Er vel kanskje påtide snart å finne noe annet å gjøre, bilmekanikeryrket er så ræva at jeg finner ikke ord. Var mye artigere før man begynnte med det her. Da var det ingen problem å plages hele natta med skruinga, men når alt skal gjøres på tid og neste bookning venter og man er bare halveis på første jobben.. Da er det ikke så kult lenger. 

Sånn der var utblåsningen ferdig!:)  GOD HELG!

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Øyvind.J skrev:

Det er helg!! Tidenes skit dag på jobben.! Er så ufattelig lei og mett på Subaru og biler generellt nå, håper vår faste Subaru mekaniker snart gidder å komme på jobb.. Det merket der har så mye rare løsninger å drit-kvalitet over seg at det halve kunne vært nok.  Må inn med data OG gå rundt bilen med en portabel skit-greie for å nullstille dekktrykk sensorer.. Så du MÅ komme innom verksted for å få slukka lampa. Ikke som alle andre biler som bare har en knapp på dashbordet.. Drivaksler som Ikke slipper navet så varme og vold + pressa måtte til (60.000km var den gått) Tørr ikke engang å tenke på de som har gått 200.000km

 Veivaksler som knekker og clutchene er helt ræva.  Å bytte plugger (boxer) er et helvette. Tømme olje? Bunnpanna tømmes på 3 sek, og treffer stråla litt skevt så har du en fin vaskejobb etterpå, uansett hvor høyt du drar opp fatet på spilloljesamlern.. Serviceindikator?? Joda, sent men godt, det har de fått på 16-17modellene. 30 år etter alle andre bilmerker. 

Er vel kanskje påtide snart å finne noe annet å gjøre, bilmekanikeryrket er så ræva at jeg finner ikke ord. Var mye artigere før man begynnte med det her. Da var det ingen problem å plages hele natta med skruinga, men når alt skal gjøres på tid og neste bookning venter og man er bare halveis på første jobben.. Da er det ikke så kult lenger. 

Sånn der var utblåsningen ferdig!:)  GOD HELG!

La fra meg alle tanker om å eie noe WRX STI greier nå jeg innså hvor knotete det hadde blitt å måtte skru på de jævla Boxerene haha. Har til dags dato kun tatt vanlig service på en XV, heldigvis.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, flobben skrev:

Arg, nederste knappesett på x5n slutta å virke i dag. Den med volume knappen til radio og prevalg. Skikkelig fint når man skal dra på ferie på søndag. 

Alle knappene er døde, så hele panelet har tatt kvelden.

Litt spesielt. Du har vel garanti(?), men det hjelper lite når det skulle vært iorden i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, awt skrev:

Litt spesielt. Du har vel garanti(?), men det hjelper lite når det skulle vært iorden i går...

Ja har garanti så sånn sett ikke noe problem. Nå kommer man seg fint utenom å bruke knappene også, så sånt sett ikke veldig stort problem. Da knappene på rattet osv funker fint. Mistenker at det må være noe brudd inn på knappene, da de ikke lyser heller.

over til noe annet. Dyreparken i Kr.sand er det noen anbefalte steder å parkere? Bilen har i dag ingen kjøpesenterbulker og ønsker å beholde den slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, flobben skrev:

 

over til noe annet. Dyreparken i Kr.sand er det noen anbefalte steder å parkere? Bilen har i dag ingen kjøpesenterbulker og ønsker å beholde den slik.

Parker på IKEA :) Du kan slippe av familien i Dyreparken, kjøre to min. (bokstavelig talt) til IKEA og spasere 7 min tilbake til familien din i køen og stå med dem i kø 23 min før dere kommer inn :shock:

Gratis, og hvis du er litt nøye med hvor du står kan du stå alene hele dagen uten at noen parkerer ved din bil.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, flobben skrev:

Ja har garanti så sånn sett ikke noe problem. Nå kommer man seg fint utenom å bruke knappene også, så sånt sett ikke veldig stort problem. Da knappene på rattet osv funker fint. Mistenker at det må være noe brudd inn på knappene, da de ikke lyser heller.

over til noe annet. Dyreparken i Kr.sand er det noen anbefalte steder å parkere? Bilen har i dag ingen kjøpesenterbulker og ønsker å beholde den slik.

Slikt er alltid vanskelig, så på slike steder parkerer jeg stort sett på de vanlige plassene, men litt mer med vett (altså ser an bilen på siden, og prøver å parkere på en ende om mulig). På motsatt side av motorveien er det en parkeringsplass der det normalt står endel bobiler, så mulig det er bedre her, men det blir litt tungvindt igjen.

Når vi var der i fjor stod jeg vel mellom svigers og søsteren til fruen, så da var vi sånn sett sikret der. :)

Hvor skal dere overnatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sikter oss inn på http://campingplassen.no/ og satser på å få plass der. 

I følge siden deres så skal drop-in være veien å gå, så satser på å være der litt tidlig på formiddagen. Vi ser for oss en overnatting på vei ned da minsten på ett år ikke har godt av å sitte i bilsetet alt for lenge, så da burde det være mulig å ankomme relativt ok tidspunkt mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Moysanden i Grimstad fra mandag til torsdag denne uken, og den kan jeg anbefale med små barn. Veldig gode fasiliteter, og heller ikke så langt fra dyreparken.

Jeg sitter å funderer på hvor vi skal dra på søndag. Har tenkt oss til Hallingdal Feriepark en gang neste uke, så kunne tenkt meg en plass på ca. halvveien (er i Strømstad nå), altså på østlandet et eller annet sted. Oslo var vi i fjor (Ekeberg), så kan godt være noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre lite tips til campingplasser i østlandsområdet.

Ekeberg virker å være en ganske kjedelig plass, selv om utsikten er god, og ekeberg ridepark med en liten dyrepark er i nærheten. Bor fire/fem km unna.

det ligger en ved hvervenbukten, men den hadde jeg holdt meg unna. Bogstad camping er vel siste alternativet. 

Ellers ligger det noen innen for en times kjøring fra Oslo nede ved fjorden som ser fine ut, uten at jeg har vært på noen av dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Ekeberg var helt grei. Det er uansett ikke en campingplass man er på for å bare være på campingen, så da er fasilitetene mindre viktige etter min mening. Når det er sagt burde servicebygget fått seg en skikkelig oppussing, men regner med det blir orden på det ettersom den har fått nye eiere.

Veldig mange av campingplassene i og rundt oslofjorden er typiske fastliggerplasser, og har kun et fåtall døgnplasser. Ikke at det er så farlig, men jeg foretrekker plasser som i større grad baserer seg på døgngjester. Har også inntrykk av at fasilitetene normalt er hakket bedre på de også.

Får se hvor vi ender, men det ligger noen langs veien i Østfold, samt flere nærmere Hønefoss. Så det konmer litt an på når vi kommer oss av gårde, og hvor mye tid "enkelte" klarer å surre vekk på Nordbysenteret.

Må nok også gjennom Oslo, da jeg er for lang for Oslofjordtunnelen på dagtid. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Øyvind.J skrev:

Det er helg!! Tidenes skit dag på jobben.! Er så ufattelig lei og mett på Subaru og biler generellt nå, håper vår faste Subaru mekaniker snart gidder å komme på jobb.. Det merket der har så mye rare løsninger å drit-kvalitet over seg at det halve kunne vært nok.  Må inn med data OG gå rundt bilen med en portabel skit-greie for å nullstille dekktrykk sensorer.. Så du MÅ komme innom verksted for å få slukka lampa. Ikke som alle andre biler som bare har en knapp på dashbordet.. Drivaksler som Ikke slipper navet så varme og vold + pressa måtte til (60.000km var den gått) Tørr ikke engang å tenke på de som har gått 200.000km

 Veivaksler som knekker og clutchene er helt ræva.  Å bytte plugger (boxer) er et helvette. Tømme olje? Bunnpanna tømmes på 3 sek, og treffer stråla litt skevt så har du en fin vaskejobb etterpå, uansett hvor høyt du drar opp fatet på spilloljesamlern.. Serviceindikator?? Joda, sent men godt, det har de fått på 16-17modellene. 30 år etter alle andre bilmerker. 

Er vel kanskje påtide snart å finne noe annet å gjøre, bilmekanikeryrket er så ræva at jeg finner ikke ord. Var mye artigere før man begynnte med det her. Da var det ingen problem å plages hele natta med skruinga, men når alt skal gjøres på tid og neste bookning venter og man er bare halveis på første jobben.. Da er det ikke så kult lenger. 

Sånn der var utblåsningen ferdig!:)  GOD HELG!

Når man er inne på dårlig kvalitet ifra Japan...Suzuki har begynt å lage skikkelige dårlige biler. Fulle av jallaløsninger, dårlig finish og billig plast. Måtte høyst ufrivillig kjøre en SX4 S Cross, 2015 modell med masse utstyr og greier. Fy søren for en klein og jalla bil, skranglekasse deluxe...dette er på nivå med 90 talls Chrysler og liknede. 

Håpløs automatkasse, håpløs motor, håpløst dårlige kjøreegenskaper...trodde Suzuki lagde bra biler?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, DanielStance skrev:

La fra meg alle tanker om å eie noe WRX STI greier nå jeg innså hvor knotete det hadde blitt å måtte skru på de jævla Boxerene haha. Har til dags dato kun tatt vanlig service på en XV, heldigvis.. :P

Er jo kule å kjøre da;) Testa en slik for noen dager siden, artig gatebil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Øyvind.J skrev:

Er jo kule å kjøre da;) Testa en slik for noen dager siden, artig gatebil. 

Har desverre ikke fått prøvd noe sånt, men regner med de er morro å kjøre :P Men tror jeg står over eierskap :P Er visst ikke så uvanlig med at toppakning ryker på 2,5 motorene?

Nei enn så lenge så holder jeg meg til BMW :) Er de jeg liker best å jobbe på også. Franskmenn og Japser liker jeg mindre å jobbe på :P

Kan jo slenge med dette bildet :P

17991264_10213002634365939_8922215432349582105_n.jpg

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Når man er inne på dårlig kvalitet ifra Japan...Suzuki har begynt å lage skikkelige dårlige biler. Fulle av jallaløsninger, dårlig finish og billig plast. Måtte høyst ufrivillig kjøre en SX4 S Cross, 2015 modell med masse utstyr og greier. Fy søren for en klein og jalla bil, skranglekasse deluxe...dette er på nivå med 90 talls Chrysler og liknede. 

Håpløs automatkasse, håpløs motor, håpløst dårlige kjøreegenskaper...trodde Suzuki lagde bra biler?

 

Synes mange biler i dag har dårlig kvalitet, se til gamle e34,32,38 osv. Der er alt skikkelig skrudd sammen. Honda ser ut til å holde samme kvalitet som før, et å annet hjullager og en lambdasonde bare:) Jeg liker Honda best av japsene. CRV er jo faktisk en hærlig bil å kjøre. De nye har tilogmed serviceindikator (12mod og opp) Accord var tidligere ute! 08-09. Ingen tull med slitasjevarsler heller, siden det er en popnagla jernpinne som skraper mot skiva å lager et helsikkes liv når det er dags for bytte av klosser:p

Suzuki vet jeg svært lite om, vet bare at de gamle 413 er råkule!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...