Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Werther skrev:

Sånn ellers...

Det vil bli interessant å følge prisutviklingen på E46 M3 og Porsche 996. Det virker som E46 ligger litt i forkant av den normale bruktverdikurven - at den holder seg uforskammet bra og potensielt vil begynne å øke i verdi tidligere enn normalt. Ser også at 996 ikke lenger synker i pris. De var faktisk billigere på finn i fjor enn i år - nå finner man ikke lenger 996 under 250k. Lurer på om denne utviklingen skyldes spekulanter som bruktimporterer fra Tyskland/USA og skal gå i pluss, eller om det faktisk har blitt noe reelt større etterspørsel på disse modellene de siste årene. Kanskje de har litt til felles med boligmarkedet i Oslo der halvparten er spekulanter/utleiere og ikke folk som faktisk skal bo der (eller i våres tilfelle eie og kjøre bilene...).

Tipper at det har sammenheng med at prisene på andre modeller har eksplodert, har en kjenning der prisen på 86 modell 911 har økt fra 180 til 400 på 7 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16/9/2016 at 20.16, Fredrik skrev:

@flobben Ja... Volvo er en klar kandidat til å være blandt bilmerkene med minst rust generelt. Dette gjelder forøvrig litt eldre svenske biler generelt. Volvo 240 er mer slitt opp enn rustet opp, men 700/740 (gikk ut av produksjon i 1992) ser man stadig av og til på veiene her i Danmark og det er i alle fall ikke rust som er det mest bemerkelsesverdig med modellen. De man ser er normalt bensinmodeller med rekkefirere og de motorene bare går og går. Saab 900 (gikk ut av produksjon i 1998) går det også stadig ganske mange av her i Danmark og de er også ganske rustfrie.. :)

Bra vedlikeholdte 70 og 80-talls biler oppnår generelt høyere priser idag enn for bare noen få år siden. Dette gjelder ikke bare dyrere biler som f.eks Porsche, men også Volvo og andre mer folkelige biler... :)

http://www.aftenposten.no/bil/Et-halvt-arhundre-med-Volvo-140-824696_1.snd

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som også påvirker prisene på bilene her hjemme, er valuta.

Kronen har tapt seg ganske kraftig, og da blir det mindre interessant å importere. Ergo blir konkurransen fra utlandet dårligere. Prisene på bilene som allerede er norske vil derfor stige i norske kroner, gitt at etterspørselen er konstant.

Ellers må lav rente og boligmarkedet ta noe av skylden, da det ikke er helt urimelig å låne penger til en garasjebil slik rentenivået er nå, forutsatt at man kan ha sikkerhet i bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg ikke har så mye å stille opp mot i forhold til de bilene over, men jeg var ute å testet ny firmabil isted: Passat Alltrack. Må si jeg ble ganske imponert faktisk, utrolig mye utstyr det er blitt i disse bilene nå. Det er jo jaggu ikke langt unna M550´n i forhold til hva som tilbys av "stæsj" og utstyr, selv som standard er det jo ganske rått hva disse byr på: LED-lys (Hovedlys inkludert) rundt baut, adaptiv cruise, automatisk avblendbare speil rundt hele, bluetooth/spotify osv., varme i rattet, mørke ruter, 3-soners klima osv. Jeg må si at den korte listen der ganske mange titusener i utstyr på BMW´n. Totalt er bilen spekket opp med 36 tusen i ekstrautstyr, da er det navi, mobilconnect med Wifi-hotspot, trådløs lading av telefonen, utfellbart hengerfeste, ryggekamera, webasto, "lysjusterer" (skjermer biler fra å bli blendet selvom man har på fulltlys) og litt annet småstæsj. Det må jeg være ærlig å si er ganske imponerende. Jeg skjønner jo da at de selger mye av disse praktiske bilene, den kjørte overraskende godt også. Det er ingen racerbil, men til det den er "laget" for - så gjør den det veldig godt. Selv om jeg for tiden hater Møller, så får jeg ikke gjort så mye med det via jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_M5_E34_3_8_340HK_Final_Edition_Gemballa_68161786.htm?ca=11&w=3

Gemballa har alltid vært flinke til å ødelegge bilers design med fæl plast, kreative luftinntak og annet smånips. Modifiseringen av E34 M5 var i samme gata. De tok seg betalt 12000 Deutsche mark (ca 50000kr, eller 70-75000kr i dagens verdi) for å hive på E38-front og med det redusere den aggressive fronten fra en tiger til en innendørskatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, bimmerR skrev:

Jan Erik Larsen har flere "biltips" videoer. BMW 330e, MX-5 etc etc..

Synes denne Mustang videoen er verdt å trekke frem. Litt Top Gear inspirert.. Flott å se en norsk bilanmeldelse i norsk natur. :) 

 

hadde nok tatt den med v8 uansett :o xD

men veldig morsomt å se jan erik larsen igjen! :D minner meg om når jeg så bmw e46 m3 på autofil på ACR for mange år siden ^^

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja... Alle hadde vel tatt den med V8 uansett....   ...helt til man skal ha norske skilter på bilen og vurderer å bruke egne penger.... Man skal være veldig gal (eller dum) for å betale 490 000,- mer for V8 utgaven. (startpris på 1.246.000,-) 

Synes også man må være noe gal dersom man bruker 756.000 på en Ecoboost... Eller over 800k for cab utgaven. Men det er nå meg. Nei, skal man svi av en liten formue på nybil så kan man gjøre det på noe fornuftig. En BMW M2 f.eks. O:)

Endret av bimmerR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, bimmerR skrev:

hehe.. ja... Alle hadde vel tatt den med V8 uansett....   ...helt til man skal ha norske skilter på bilen og vurderer å bruke egne penger.... Man skal være veldig gal (eller dum) for å betale 490 000,- mer for V8 utgaven. (startpris på 1.246.000,-) 

Synes også man må være noe gal dersom man bruker 756.000 på en Ecoboost... Eller over 800k for cab utgaven. Men det er nå meg. Nei, skal man svi av en liten formue på nybil så kan man gjøre det på noe fornuftig. En BMW M2 f.eks. O:)

ja hurra for norge :P
hadde aldri kjøpt meg cab uansett hvordan bil det hadde vært :P liker de rett og slett ikke :P eller de kan jo være fine :) men syns det blir for feminint :P not my cup of tea! :)

ja enig der :P hadde heller handla noe fra bmw ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...