Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 minutter siden, mr.pingu skrev:

Vi hadde en gammel leaf for en stund, det værte 5 uker for å si det sånn fordi hun hadde rekkevidde-angst så BMW’en min ble tatt hver gang fordi hun begynte tidligere. Selv om vi pendlet like langt på den tiden og BMW’en var helt min… :P 

Haha nei det er ikke så bra rekkevidde på første generasjon Leaf heller, men de jeg har vært borti har i hvertfall fortsatt hatt over 100km fulladet 😅

Skrevet (endret)
1 hour ago, Daniel. said:

Haha nei det er ikke så bra rekkevidde på første generasjon Leaf heller, men de jeg har vært borti har i hvertfall fortsatt hatt over 100km fulladet 😅

Våres viste 66km fullladet, droppet fort til 40ish eller noe. De første 2km kostet alltid 20km rekkevidde :P Ikke tenk på skru på varmen heller i vinteren ;) Nei det var feilet eksperiment (både bilen og dama :P ) 

Endret av mr.pingu
Skrevet

Så jeg hadde tidligere en mailadresse jeg kunne koble opp i en app og få et lite pling på mobilen når jeg fikk mail

Nå har jeg byttet til et annet alternativ, epost.no, der man betaler en sum hvert år for å ha en aktiv epost-adresse der

Noen som vet hvordan man får koblet en slik mailadresse opp til appen? Jeg har prøvd men får det ikke til...

Skrevet
På 9.12.2025 den 22.43, Rune-K skrev:

Veldig O.T men er det noen som har greie på Saab litteratur her? En kamerat er veldig Saab fantast og synes at de siste 9-3 og 9-5 er verdens beste bil. Er det noen som vet om noen bra bøker som omhandler Saab? tenkte til julegave. Jeg fant en men den har vært utsolgt siden 2017.

Dårlig utvalg, men disse har litt; Saab Car Museum Shop - Böcker och vykort

Skrevet
42 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Så jeg hadde tidligere en mailadresse jeg kunne koble opp i en app og få et lite pling på mobilen når jeg fikk mail

Nå har jeg byttet til et annet alternativ, epost.no, der man betaler en sum hvert år for å ha en aktiv epost-adresse der

Noen som vet hvordan man får koblet en slik mailadresse opp til appen? Jeg har prøvd men får det ikke til...

Hva er grunnen til å betale for en epost tjeneste kontra å bruka gmail som er gratis? Er det noen klare fordeler?

Skrevet
1 minutt siden, Eystein Ose skrev:

Hva er grunnen til å betale for en epost tjeneste kontra å bruka gmail som er gratis? Er det noen klare fordeler?

Jeg har hatt inntrykk av at når man bruker gmail/hotmail/slike mailadresser, er det vanskelig å få dem godkjent på iallfall engelskspråklige forumer.. Av en eller annen grunn. Jeg vet ikke hvorfor, men virker kanskje mer "seriøst" med en annen mail enn de "vanlige"? Dette sier jeg uten å snakke ned andre som bruker dem

Når jeg kjøpte abonnement eller hva man kan kalle det på en mailadresse på epost.no, og registrerte den på et par forumer, har jeg altså ikke hatt det problemet (ugyldig epost..), så for meg handlet det vel mye om det siden jeg frekventerer noen andre (bil-relaterte) forumer også

Har fått forståelsen av at altså @hotmail.com, @gmail.com eller @live.no ikke er det helt store, og at noen store forumer foretrekker feks en jobb-mail. Men nå har jeg ikke det så da ble alternativet å betale for en mailadresse på epost.no. Siden det fungerer ser jeg ikke noen grunn til å skulle si opp kontoen der

Bortsett fra det jeg har beskrevet over, er det vel egentlig ingen store forskjeller eller fordeler. Jeg brukte tidligere en @hotmail.com adresse, byttet til en @live.no, og hadde "mail-problemer". Så slettet det jeg hadde av det, og kjøpte altså en mailadresse

Dette gav mer mening i hodet enn det gjør skriftlig.. Men det er iallfall inntrykket jeg har, av hvordan feks noen forumer (admins?) ser på hva slags mail man bruker. Det er naturligvis opp til hver enkelt hva man velger, men for meg ble det altså det greieste

Uansett, spørsmålet var altså hvordan denne kan kobles til en app, slik at den gir et pling når man får mail. Har sett gjennom appen jeg brukte før til @live.no adressen og skjønner lite av det. Antar det kanskje ikke er mulig, isåfall er jo det greit

Skrevet

Dette er et ikke-problem. Har brukt Gmail i nærmere 20 år og aldri vært borti problemstillingen. Når det er sagt husker jeg dette var en ting, og spesielt hotmail hadde litt frynsete rykte en periode.

Jeg selger heller sjelen min til Google enn å betale 1000(!) kr året for en epost-tjeneste.

Videre forsvinner jo forumer mer og mer, og flere store bilforum har forsvunnet den siste tiden, så den ikke-eksisterende problematikken løser seg på en måte selv.

Skrevet
Akkurat nå, awt skrev:

Dette er et ikke-problem. Har brukt Gmail i nærmere 20 år og aldri vært borti problemstillingen.

Du mener det ja? Så jeg har bare innbilt meg at det har vært en konsekvens av å bruke en "standard" mailadresse? Selvom du tydeligvis ikke har hatt samme problem betyr det ikke at ikke andre har det...

1 minutt siden, awt skrev:

Når det er sagt husker jeg dette var en ting, og spesielt hotmail hadde litt frynsete rykte en periode.

Jeg vet bare at etter jeg kjøpte den mailadressen jeg har nå så er jeg ganske sikker på at jeg ikke har hatt noen problemer med det. Men naturligvis, jeg kan jo ta feil, huske feil.

Vi sier det er slik, så jeg ikke starter en meningsløs diskusjon :P

Skrevet
4 minutter siden, awt skrev:

Du husker ikke feil, men verden har gått videre samtidig som du er mangfoldige tusen fattigere.

Jeg var ikke klar over at det ikke er et problem lenger.. Det jeg postet er iallfall begrunnelsen på hvorfor jeg valgte å gjøre det slik

Men nå var ikke det i utgangspunktet årsaken til at at jeg tok opp dette. Jeg ønsket å få vite/ finne ut om det gikk an å få koblet den til enellerannen mail-app

Skrevet

Jeg ville sagt løsningen er å si opp denne kontoen og flytte alt over på et gratis-alternativ. Ta det som et råd fra en som er over snittet interessert i privatøkonomi.

Jeg kjenner ikke til om epost.no har push-mulighet eller hva det enn heter. Microsoft har dette på sine tjenester, mens Gmail/Google ikke har det på sine. Det beste er nok å kontakte kundeservice.

Skrevet

Heller aldri vært borti. Har hatt hotmail i over 20 år og det har aldri vært et problem. Når e-postadressen er etternavn.fornavn@hotmail .com så er det nogenlunde nøytral også, i motsetning til de som har bimbojenta69@ eller storstakegutt1@ osv.. Det er litt moro når en kommer borti disse, men som arbeidsgiver hadde jeg nok tenkt mitt. Ellers kobler jeg jo opp mailen i enten apple-epost eller Outlook som jeg bruker via jobb og styrer hva jeg vil ha av varsler og pling selv. :)
Hør på @awt , fiks deg en gratismail og bruk Outlook eller Apple/Google-mail.

Skrevet
2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Heller aldri vært borti. Har hatt hotmail i over 20 år og det har aldri vært et problem. Når e-postadressen er etternavn.fornavn@hotmail .com så er det nogenlunde nøytral også, i motsetning til de som har bimbojenta69@ eller storstakegutt1@ osv.. Det er litt moro når en kommer borti disse, men som arbeidsgiver hadde jeg nok tenkt mitt. Ellers kobler jeg jo opp mailen i enten apple-epost eller Outlook som jeg bruker via jobb og styrer hva jeg vil ha av varsler og pling selv. :)
Hør på @awt , fiks deg en gratismail og bruk Outlook eller Apple/Google-mail.

Mener du jeg bør bytte ut XxBMWBOY95xX@hotmale.com?☹️

Skrevet

Nå endret jeg alt jeg bruker som krever mailadresse til den jeg bruker nå, for et par år siden, og i fare for å virke barnslig, det tok lang tid..

Jeg forstår hva dere sier, og jeg sitter på gjerdet. (Husker en annen gang jeg satt på et gjerde, det gav etter og jeg slo meg ganske heftig)

Det plinget jeg snakket om kalles vel push-varsel ja. Jeg husket det ikke i farten i sted, men regnet med dere skjønte hva jeg mente når jeg etterlyste et "pling" :)

Skrevet
7 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Mener du jeg bør bytte ut XxBMWBOY95xX@hotmale.com?☹️

Neida :D Vi fikk i oppdrag på barneskolen å opprette en e-post på grunn av, tja, husker ikke. Men min første var cyber370@, etter ungdomsbåten, da denne var en drøm da jeg var barn. Men det ble fort endret til skikkelig navn som har fulgt meg siden ungdomsskolen. Og det er vel over 20 år også. Jeg opprettet profil her i 2006, så har jo mailen vært enda mange(noen) år før det.

IMG_7408.jpeg.b37836da1d155edcaed2d025def570f4.jpeg

Og dette bringet frem minner. Kanskje jeg skal få tak i en Cyber 370/Winrace/Hurricane og pusse opp sammen med ungen. 🤔 Litt egobåt, men en f.eks. Puma 420 hadde vært gøy. Men det er vel ubrukelig til annet enn herjing. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...