tennbrikket Skrevet Februar 20, 2017 Share Skrevet Februar 20, 2017 Hahahaha http://itavisen.no/2017/02/20/vent-hva-i-alle-dager-her-spiller-han-doom-med-en-porsche/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 20, 2017 Share Skrevet Februar 20, 2017 13 timer siden, Daniel80 skrev: Hvis det passer for noen å ta med seg en bil på henger fra Oslo til Bergen så hadde det vært fint om du kunne gitt en lyd. Jeg har en bil som står i Sandvika med defekt starter/svinghjul som jeg vil ha hjem, og hvis noen tilfeldigvis skal denne retningen med tom bilhenger kan jeg godt betale litt for å slippe turen over fjellet selv åssen bil? skal kaaaaaaaaaaaaaaaaaanskje den veien med tom henger, (en kompis skal til bergen og jeg skal hente bil i vinje, men ser ekstra bommer/ferjer er ganske dyrt på den omveien via bergen så kan hende han tar tog/fly heller og jeg rett bort) henta bil i vinje lørdag, synes jeg fikk mer og mer drivverklyd i navara'n på vei hjem, men ingen ting alvorlig, mest om man hadde stått stille litt. tok å "peila" oljenivå på gikassa da det var eneste under bilen som så ut til å kunne ha svettet olje over tid. selv med fingeren inn i kassa klarte jeg ikke finne oljenivået. (ca lik måte å fylle som bmw kasser) endte opp med å helle på mer olje, 3.5l fikk jeg på før det rant over i nivåhullet kanskje ikke rart den lagde lyder, håper de er borte nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 21, 2017 Share Skrevet Februar 21, 2017 15 timer siden, Werther skrev: Gikk ei kule varmt på E6 i dag... Lå en kar i Fiesta ST i 120 i venstrefeltet, og fikk etter hvert en W211 oppi ræva uten at han gadd å flytte seg. Jeg tok dem igjen og kjørte forbi i høyrefeltet, men da fyret Fiestaen seg opp og ga flatt jern, lå på hornet og ga fingern. Jeg er ikke hard å be opp til dans da jeg skjønte at han var ute etter bråk, så jeg la meg inn foran og bremset litt etc før jeg la meg tilbake i høyrefeltet. Vi hadde nesten platekontakt et par ganger, så gikk ganske hardt for seg. Fiestaen passerte igjen med enda flere håndbevegelser, la seg ned i 100 i venstrefeltet ved siden av en lastebil og nektet noen å kjøre forbi i et par km, noe som førte til en ganske lang kø og med en W211 som lå og blinket med fjernlysene non-stop samt noe tuting. Når vi kom inn på en kort slette med 3 felt kjørte jeg forbi han igjen og tok noen bremsetester før vi begge kjørte av og stoppet opp midt i en rundkjøring. Han begynte å slenge dritt, men jeg var så sint at jeg verken skrek tilbake eller viste fingern...hoppet ut av bilen med hjulvinna i hånda og løp mot han, da stakk han avgårde i full fart Hvis man bedriver mye road rage og bøllete opptreden må man regne med at plutselig en dag møter man en om er like aggressiv tilbake og som ikke backer ut. Bra! Conquest reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 21, 2017 Share Skrevet Februar 21, 2017 Jeg liker dårlig å skru av bilen når partikkelfilteret begynner å regenerere Men man kan jo liksom ikke kjøre en 3 mils tur når man egentelig bare skal ned på butikken å kjøpe brød... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 21, 2017 Share Skrevet Februar 21, 2017 Beste er og fjerne det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Februar 21, 2017 Share Skrevet Februar 21, 2017 Fikk kjørt en kompis sin '16 Mercedes-AMG CLA 45 i dag. Imponert over 2-litersmotoren! Særdeles dårlig plass i baksetet derimot. Satte stor pris på at den kan gå fra en helt ordinær liten stillegående og komfortabel traver til et uvær i understell/gir og lyd med et par klikk på skjermen. Tror dog ikke det er noe for meg, vil heller gå for F30 335i. Eller benytte meg av Tesla Model 3-reservasjonen min... Sitter på gjerdet enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 21, 2017 Share Skrevet Februar 21, 2017 3 timer siden, Skulebollen skrev: Beste er og fjerne det Beste er vel å ta seg en langtur i ny og ne, hvilket jeg pleier. Men har hatt en periode med mye lokalkjøring nå. Ved fjerning av partikkelfilter så ser jeg for meg mye styr med avgass test på EU kontroll og eventuelt videresalg. 37 minutter siden, hanzhe skrev: Fikk kjørt en kompis sin '16 Mercedes-AMG CLA 45 i dag. Imponert over 2-litersmotoren! Særdeles dårlig plass i baksetet derimot. Satte stor pris på at den kan gå fra en helt ordinær liten stillegående og komfortabel traver til et uvær i understell/gir og lyd med et par klikk på skjermen. Tror dog ikke det er noe for meg, vil heller gå for F30 335i. Eller benytte meg av Tesla Model 3-reservasjonen min... Sitter på gjerdet enda. Prøv M2! En liga opp ifra 45 AMG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 21, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2017 Det har blitt bevisst mange ganger at fjerning av parikkelfilter ikke er noe problem når det kommer til EU-kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Februar 21, 2017 Share Skrevet Februar 21, 2017 43 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Prøv M2! En liga opp ifra 45 AMG Hadde jeg kjent noen som hadde en hadde jeg gjort det med et stort glis. Har ikke sett en på veien i Trondheim og omegn så langt heller :\ Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 21, 2017 Share Skrevet Februar 21, 2017 Jeg er faktisk litt usikker på om M2 er så veldig mye bedre enn CLA45 (bortsett fra den fabelaktige rekkesekseren og mulighet for powerslides). Jeg liker ikke designet på CLA45, men rent teknisk er den basert på A45 og den modellen er virkelig kompetent på alle måter og har firehjulstrekk. Rekkefireren på 1991 cm3 er utrolig sterk med sine 381 HK og 475 Nm (M2 har 370 HK og 465 Nm). Det skiller ikke mye i effekt, men firehjulstrekket hjelper med å få effekten ned i bakken. Som vanlig vil jeg tro at BMW'en er den mest morsomme å ratte. Etter hva jeg forstår er GLA45 modellen å gå for hvis man skal tro Motortrend og designet på den modellen er etter min mening ganske elegant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 7 timer siden, hanzhe skrev: Hadde jeg kjent noen som hadde en hadde jeg gjort det med et stort glis. Har ikke sett en på veien i Trondheim og omegn så langt heller :\ Sjekk med forhandler da vel! Skal kjøre M2 til våren når den har fått skilter. Mange forhandlere som er glad for at det finnes entusiaster. Har du en forhandler som du bruker fast, tipper jeg at han lar deg prøve en. Spesielt om du nevner ordet "midtlivskrise" eller lignende 😇 Om du er såpass "gammel" da... har sett at det er veldig mange i 40+ som kjøper seg sånne helt totalt upraktiske, men morsomme biler. Nå er det vel strengt tatt ikke så mange under 40 som har råd til sånne biler heller, da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 16 timer siden, Fredrik skrev: Jeg er faktisk litt usikker på om M2 er så veldig mye bedre enn CLA45 (bortsett fra den fabelaktige rekkesekseren og mulighet for powerslides). Jeg liker ikke designet på CLA45, men rent teknisk er den basert på A45 og den modellen er virkelig kompetent på alle måter og har firehjulstrekk. Rekkefireren på 1991 cm3 er utrolig sterk med sine 381 HK og 475 Nm (M2 har 370 HK og 465 Nm). Det skiller ikke mye i effekt, men firehjulstrekket hjelper med å få effekten ned i bakken. Som vanlig vil jeg tro at BMW'en er den mest morsomme å ratte. Etter hva jeg forstår er GLA45 modellen å gå for hvis man skal tro Motortrend og designet på den modellen er etter min mening ganske elegant... Hvis man som meg har fulgt ekstra godt med på tester av M2 så ser man at den rydder rent bord hver gang. Den er satt opp mot de aller fleste konkurrenter, til og med Cayman må se seg slått (siste nummer av AMS). M2 har ikke bare best kjøreegenskaper, den har best motor karakter, best kvalitet, best på pris og ikke minst at den har imaget en M bil gir. 45 AMG er en bra bil på mange måter, den faller derimot igjennom er på kjøreegenskaper, komfort samt at interiøret ikke føles påkostet nok til å være en såpass dyr bil som den er. M2 faller ikke igjennom på noe virker det som, det er dette som gjør den så fabelaktig Motortrend har jeg sluttet å ta seriøst, de stiller i samme klasse som Top Gear. Når han skjeggete fyren (lieberman eller hva han heter) dukker opp så skrur jeg av, er bare klovneri og fjas de holder på med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 (endret) 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Hvis man som meg har fulgt ekstra godt med på tester av M2 så ser man at den rydder rent bord hver gang. Den er satt opp mot de aller fleste konkurrenter, til og med Cayman må se seg slått (siste nummer av AMS). M2 har ikke bare best kjøreegenskaper, den har best motor karakter, best kvalitet, best på pris og ikke minst at den har imaget en M bil gir. 45 AMG er en bra bil på mange måter, den faller derimot igjennom er på kjøreegenskaper, komfort samt at interiøret ikke føles påkostet nok til å være en såpass dyr bil som den er. M2 faller ikke igjennom på noe virker det som, det er dette som gjør den så fabelaktig Motortrend har jeg sluttet å ta seriøst, de stiller i samme klasse som Top Gear. Når han skjeggete fyren (lieberman eller hva han heter) dukker opp så skrur jeg av, er bare klovneri og fjas de holder på med... Jonny Lieberman (som er personen du sikter til) er faktisk ganske kunnskapsrik og i motsetning til mange amerikanske motorjournalister vet han ganske mye om europeisk bilindustri. Han kan imidlertid være litt masete noen ganger, men han har en bestemt rolle som han spiller og det gjør han ganske bra. Jeg har imidlertid kun behersket sans for rollen. Jeg har generelt ingen problemer med Motortrend og de er generelt vesentlig mer seriøse enn f.eks Top Gear. Jeg synes egentlig ikke at de to programmene kan sammenlignes og spesielt ikke når programlederen er Jason Cammisa eller Carlos Lago. Jeg tviler heller ikke på at M2 er den mest inspirerende bilen i relasjon til CLA45, men de er omtrent like hurtige i alle disipliner og Mercedesen har fordel av firehjulstrekk. Hvis man istedenfor kjøper en GLA45 får man en ganske praktisk bil også som er omtrent like hurtig som M2'en... Endret Februar 22, 2017 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Da er vi tydeligvis veldig uenige om Motortrend, jeg foretrekker en noe mer seriøs tilnærming og det får man stort sett alle andre steder enn Motortrend og Top Gear. Alt handler ikke om akselerasjons tider, det er vel egentelig ganske urelevant for hvordan totalinntrykket av en bil er. Tror det er svært få som velger en bil kun basert på akselerasjons tall, iallfall når det er snakk om hundredeler i differanse. GLA 45 er kun 0,1 sekund raskere enn M2 på 0-100, allerede på 130 km/t har M2 hentet inn dette med 0,3 sek. M2 gjør 0-200 på over ett sekund raskere enn CLA 45, tross samme effekt og vekt. Firehjulstrekk er til fordi AMG ikke makter å lage en drivlinje som klarer å plante disse kreftene effektivt i bakken. Det vises også i svingegenskaper der AMGen fort får tendenser til å understyre, girkassen er heller ikke like rask og samarbeidsvillig som på M2 Man får to dører ekstra på CLA 45, men det gjør man på M140i (som fåes med xDrive) som også konkurrerer bra mot CLA 45 AMG. Enda billigere bil, fortsatt en herlig rekkesekser og kun noen hundredeler bak 45 AMG på akselerasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Husk at Motortrend er en hel rekke kanaler på Youtube (samt demand delen som man må betale for) og ikke bare "Head to Head" med bl.a Jonny Lieberman. De fleste andre kanalene er seriøse og/eller har et underliggende seriøst tema selv om historien er mindre seriøs (som f.eks "Roadkill" kanalen). Et par veldig gode eksempler er "Engine Masters" og "Dirt Every Day". Du behøver ikke å fortelle meg at akselerasjonstider ikke er det viktigste her i verden, men jeg tror faktisk at temmelig mange er opptatt av at en M-modell fra BMW kan konkurrere direkte mot tilsvarende modeller fra andre bilprodusenter også når det gjelder akselerasjonstider. Du har selv mange ganger påpekt hvor hurtig f.eks dagens M5 er i forhold til f.eks Porsche Panamera Turbo og det er nettopp fordi symbolverdien er høy når en M-modell er like hurtig eller hurtigere enn andre tilsvarende motorsterke biler. En M-modell skal akselerere hurtig ellers faller mye av poenget med modellen bort selv om den ellers kjører fantastisk på en bane. AMG har firehjulstrekk fordi AMG ikke klarer å lage en drivlinje med kun bakhjulstrekk som klarer å plante kreftene effektivt ned i bakken. Den påstanden faller på sin egen urimelighet så lenge BMW nå også tilbyr det samme for M5 og det er det en god grunn til. Firehjulstrekk er stort sett alltid bedre når det gjelder veigrep og akselerasjonstider. Noe helt annet er det hvis man ønsker karakteristikken kun bakhjulstrekk kan tilby. Dette er BMW's dilemma når det gjelder dagens M-modeller og derfor kan man også velge på M5. Jeg vil tro at den neste M3/M4 modellen får den samme muligheten... Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå