Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, JonasD skrev:

Det stemmer! Hvor skal du jobbe?
Alt står ganske stille på vinterstid egentlig. Det er hvert fall rette tiden og komme på. Våren og sommeren på Sunndal er helt sykt pent. Vi er jo omringet av høye fjell her, og samtidig har vi varmerekorder år etter år. Hele dalen er grønn i Mai så og si.

Jeg og en kompis bruker å dykke i elva med våtdrakt og snorkel, og følger strømmen nedover. Ganske magisk om sommeren. Ellers er det elvefisking og sjøfiske med båt.
På lørdager drar de fleste på Rallaren som er 1 av 3 utesteder, hehe. Utelivet her er ingenting og skryte av, så vi bruker å ta turen til Trondheim eller Molde.

Ellers er det mye fjell å gå i, med syke utsikter.
BMW miljøet er nokså begrenset, men vi har jo meg og noen kompiser. \:D/
Molde, Fræna og Kristiansund som er veldig kjent innenfor BMW-miljøet, og ligger jo kun ca 1 time unna. 

Håper jeg fikk overtalt deg nok nå? ;):D

Det hørtes skikkelig digg ut! Synes det er deilig med miljøer som ikke er så alt for store. Ikke det at jeg misliker Oslo sterk, men utrolig deilig å kunne nyte naturen, og faktisk også å kjenne til nærmiljøet godt. Sosialt sett er ting veldig upersonlig i Oslo. Merker jo at naboer er jo noe man sjeldent ser og møter, og snakker man med de? NEI... tror jeg kjenner 3 av naboene sånn helt passe. Og det er bare fordi 1 naboen er tanten til min far 😅.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎07‎.‎03‎.‎2017 at 12.48, Thundercoil skrev:

Ikke uvanlig det der. Spesielt for kvinnelige bilførere. 

Personlig betaler jeg heller litt ekstra for å ta det hos NAF, som ikke tjener på å gjøre utbedringene dine også. :) 

Dessverre har NAF hevet seg på vogna og åpner verksteder fortløpende. De tar nå servicer og EU-kontroller, og da kan man ikke lenger stole på NAF som en objektiv part uten baktanker. Nå vil de garantert begynne å påpeke svadafeil i enda større grad for å melke penger ut av Toyota-eierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, tennbrikket skrev:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/politiet-12-gjengkonflikter-herjer-i-stockholm/a/23945382/

spent på hvordan dette kommer til å gå. Noen andre tiltak må snart gjøres.

Vært i sthlm hele uka, folk blir knerta/ranet/banket hver dag.. Er jo som en dårlig dag i bagdad her. Lite å gjøre med muslimproblemet nå, eneste jeg kan tenke meg er å sette inn nato-styrker.. Svensk politi og millitær blir for feministiske, der blir jo ledere anmeldte av sine egne.. Sverige er nok fortapt desverre.  Gla jeg ikke ska hit igjen på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha en ny batterilader, men vet ikke helt hvilke modeller som er bra og ikke.

Det er som regel når batteriet er dødt jeg må lade, men jeg pleier også å glemme at batteriet står til lading, så et slags vern så det ikke blir ødelagt er fint.

Budsjett er ca 7-800kr, ferdig levert dersom det er snakk om nettbutikk. 

Noen tips?

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hawkon88 skrev:

Jeg må ha en ny batterilader, men vet ikke helt hvilke modeller som er bra og ikke.

Det er som regel når batteriet er dødt jeg må lade, men jeg pleier også å glemme at batteriet står til lading, så et slags vern så det ikke blir ødelagt er fint.

Budsjett er ca 7-800kr, ferdig levert dersom det er snakk om nettbutikk. 

Noen tips?

C-tech er bra. Intelligent lader som finnes med 'recond' funksjon, vekker liv i dårlige batteri.  Les litt om de ulike variantene!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hawkon88 Jeg har en C-Tek Zafir 100 som jeg er veldig godt fornøyd med. Har lagt opp hurtigkobling framme i maskinrommet, så det er meget lettvint å koble til laderen. 

Kjøpte min på Jula, men det er sikkert andre som også har den. 

Endret av Waterhouse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en begynnende lekkasje i et vannrør av støpejern som har rustet. Rusthullet er midt på røret og vannet står under trykk (alminnelig vanntrykk i ferskvannstilførselen til huset), men lekkasjen er foreløpig ikke stor (type: et par dråper pr. minutt). Røret skal skiftes og ligger lett tilgjengelig, men er rett i forkant av vannmengdemåleren som er plombert fast til det aktuelle røret. Spørsmålet er om rusthullet kan tettes med Loctite eller lignende i påvente av å bli skiftet av en rørlegger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.3.2017 at 7.08, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Det hørtes skikkelig digg ut! Synes det er deilig med miljøer som ikke er så alt for store. Ikke det at jeg misliker Oslo sterk, men utrolig deilig å kunne nyte naturen, og faktisk også å kjenne til nærmiljøet godt. Sosialt sett er ting veldig upersonlig i Oslo. Merker jo at naboer er jo noe man sjeldent ser og møter, og snakker man med de? NEI... tror jeg kjenner 3 av naboene sånn helt passe. Og det er bare fordi 1 naboen er tanten til min far 😅.

Jeg trives godt, men nå har jeg bodd her i 24 år. Må si at bylivet er mye mer interessant for meg som er oppvokst på en "kjedelig" plass med lite liv. Ulempen med å bo i et tettsted er vel at alle kjenner alle.:whatever:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik skrev:

Vi har en begynnende lekkasje i et vannrør av støpejern som har rustet. Rusthullet er midt på røret og vannet står under trykk (alminnelig vanntrykk i ferskvannstilførselen til huset), men lekkasjen er foreløpig ikke stor (type: et par dråper pr. minutt). Røret skal skiftes og ligger lett tilgjengelig, men er rett i forkant av vannmengdemåleren som er plombert fast til det aktuelle røret. Spørsmålet er om rusthullet kan tettes med Loctite eller lignende i påvente av å bli skiftet av en rørlegger?

Du kan prøve med kjemisk metall, men det bør være tokomponent og gjør røret trykkløst før det er ordentlig herdet om mulig. Jeg vet Biltema har noe greier.

Mulig Loctite også har noe i sitt sortiment, men det kjenner jeg ikke til. Det jeg har vært borti Loctite har imidlertid vært svært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Jeg stenger hovedkranen og prøver med kjemisk metall eller Loctite. Hvis dette virker kan jeg få en rørlegger jeg kjenner til å komme etterhvert istedenfor å betale dyrt for en utrykning fra et firma. Jeg kan rent teknisk skifte røret selv, men siden vannmåleren er plombert til røret må jeg dessverre ha hjelp av en autorisert rørlegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok prøvd med noe kjemisk metall også satt på en slags "bandasje" utenpå røret igjen for og avlaste litt for trykket. Nå vet jeg ikke diameteren på røret ditt men du får jo slangeklemmer i alle størrelser. Det og en bit av en hermetikkboks vil nok avlaste det til du får tak i en rørlegger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...