Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, e30_joakim skrev:

Prøver å selge en E61 520d 2009 - godt utstyrt. Alpina hvit

Ligger på finn til 225

ingen har ringt. er det så dårlig marked på biler over 200 nå ?

Ikke det at jeg har så utrolig mye kompetanse innenfor bilsalg... men mye nybil som har blitt billigere, og leasing er mer vanlig... også er det rett etter påske. Folk har vanligvis ikke sååå mye "gryn" på denne tiden. Opplever i alle fall jeg som jobber på meglerkontor :) 

Hvor lenge har den ligget ute? Er jo bare å legge ut annonse her inne også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Ikke det at jeg har så utrolig mye kompetanse innenfor bilsalg... men mye nybil som har blitt billigere, og leasing er mer vanlig... også er det rett etter påske. Folk har vanligvis ikke sååå mye "gryn" på denne tiden. Opplever i alle fall jeg som jobber på meglerkontor :) 

Hvor lenge har den ligget ute? Er jo bare å legge ut annonse her inne også, da.

Takk for svar :)

 

la den ut før påske , ligget ute i snart 16 - 17 dager

har lagt den ut på E61 her inne  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, e30_joakim skrev:

Takk for svar :)

 

la den ut før påske , ligget ute i snart 16 - 17 dager

har lagt den ut på E61 her inne  :)

 

Tipper du bør holde på den en liten stund til. Poler den, kjør til en plass hvor du kan få tatt noen bra bilder, og finpuss på annonseskriften. Folk er mer interessert i presentasjon og innhold nå, enn før. Anbefaler også å vektlegge vedlikehold, beskrivelse av kjøretøyets stand og ikke minst hvilke verdier du kan stille med som skiller den fra andres E60/61 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er definitivt nøkkelen for god integrering. Spesielt for andre generasjon innvandrere, da svært mange sliter med å finne egen identitet i blandingen av forventninger som stilles til dem. Mitt inntrykk er at det ofte er disse som faller ut av skoleverket, snakker kebabnorsk og blir kriminell.

Kunnskap/utdannelse til inmvandrerne er definitivt en viktig faktor i sammenheng med integrering. Både fordi det blir lettere å få dem inn i arbeidslivet, men og for å løfte dem ut av fattigdom og spre de i forskjellige sosiale klasser og nabolag. Sånn, hvis de først skal være her..

Mange er temmelig intelligente og er gjerne topp utdannet fra hjemlandet. Da er det fryktelig dumt både for vedkommende og norge om han skulle være vaskehjelp resten av livet, bare fordi de ikke får muligheten.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎17‎.‎04‎.‎2017 at 19.55, Hawkon88 skrev:

Selvfølgelig er det innvandrerne selv som har ansvaret for å bli integrert, men politikerne tvinger dem ikke nok. Polakker og andre arbeidsinnvandrere har ingen krav om norsk-kurs og andre tiltak, og blir derfor en av de gruppene som er dårlig integrert.

Polske menn har stort sett bare polske kollegaer, så de kan være i Norge i 10 år uten å snakke særlig norsk. Men har møtt flere polske kvinner som etter bare et par år snakker meget bra norsk - de integrerer seg merkbart kvikkere virker det som. Snakket faktisk med en polakk i helga som kjøpte div av meg. Han hadde bodd i Norge i 16 år (siden han var bitteliten), men følte seg fortsatt ikke norsk. Vurderte faktisk å flytte tilbake til Polen...

Forresten, kom over en tilsynelatende pen Primera og tenkte med en gang på @awt

IMG_2542.JPG

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.4.2017 at 14.26, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Ikke det at jeg har så utrolig mye kompetanse innenfor bilsalg... men mye nybil som har blitt billigere, og leasing er mer vanlig... også er det rett etter påske. Folk har vanligvis ikke sååå mye "gryn" på denne tiden. Opplever i alle fall jeg som jobber på meglerkontor :) 

Jeg tror nok den største årsaken til at denne bilen ligger ute er for høy pris. 220.000kr for en E61 520d er rett og slett alt for mye - vi er i høymotoriserte E6x land og F1x land. At utviklingen i bilverdenen går så fort er ikke akkurat en bidragsyter til å få godt betalt for "gammel" teknologi, dessverre. 

I forhold til siste påstand om at folk ikke har mye penger etter påske er jeg av en helt annen oppfatning. Grunnen til at folk sitter mer på gjerdet i forhold til boligsalg er på grunn av usikkerheten som er spredd i media den siste tiden. Betalingsvilligheten og evnen er fortsatt like stor, men budene sitter lenger inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg tror nok den største årsaken til at denne bilen ligger ute er for høy pris. 220.000kr for en E61 520d er rett og slett alt for mye - vi er i høymotoriserte E6x land og F1x land. At utviklingen i bilverdenen går så fort er ikke akkurat en bidragsyter til å få godt betalt for "gammel" teknologi, dessverre. 

I forhold til siste påstand om at folk ikke har mye penger etter påske er jeg av en helt annen oppfatning. Grunnen til at folk sitter mer på gjerdet i forhold til boligsalg er på grunn av usikkerheten som er spredd i media den siste tiden. Betalingsvilligheten og evnen er fortsatt like stor, men budene sitter lenger inne. :)

Media skremmer opp mye tull innimellom.... men foreligger andre grunner til at jeg sier det :P 

bra det finnes andre synspunkter og meninger her :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18/4/2017 at 16.51, Hawkon88 skrev:

Kunnskap/utdannelse til inmvandrerne er definitivt en viktig faktor i sammenheng med integrering. Både fordi det blir lettere å få dem inn i arbeidslivet, men og for å løfte dem ut av fattigdom og spre de i forskjellige sosiale klasser og nabolag. Sånn, hvis de først skal være her..

Mange er temmelig intelligente og er gjerne topp utdannet fra hjemlandet. Da er det fryktelig dumt både for vedkommende og norge om han skulle være vaskehjelp resten av livet, bare fordi de ikke får muligheten.

Utover at kvinnene også skal integreres er det ingen tvil om at utdannelse og arbeidskvalifisering for begge kjønnene er helt avgjørende for at innvandrerne skal klare seg i det norske/danske samfunnet. Alternativet er at vi får en ny underklasse med alt hva dette innebærer av personlige tragedier og tap for samfunnet generelt.

Hvorvidt temmelig mange innvandrere er spesielt intelligente skal være usagt, men mitt generelle inntrykk er ikke akkurat oppløftende (for å si det forsiktig) med tanke på hvor lite praktisk de innretter seg i samfunnet. Jeg tror imidlertid at intelligensen i utgangspunktet er on par med hva man ellers finner i samfunnet, men at sosiale og religiøse konvensjoner blokkerer for mye.

Da de første syriske flyktingene kom til Danmark ble det hevdet i media at mange av dem var høyt utdannet fra hjemlandet og at syrere generelt var blandt de best utdannede menneskene fra Midtøsten. Dette viste seg senere å være helt feil og mer eller mindre bevisst/ubevisst feilinformasjon. De aller fleste har ikke engang fullført videregående skole og svært få har en utdannelse som passer til det danske arbeidsmarkedet. Noen få kan uten videre oppkvalifisere seg som f.eks sykepleiere, lærere, ulike former for pedagoger etc., men selv f.eks alminnelige mekanikere sliter med å få jobb fordi de mangler spesialisering og attester/sertifikater. De fleste har heller ingen erfaring med f.eks moderne digitalt utstyr som idag brukes på arbeidsplassene.

I disse dager pågår det en ny form for innvandring til Danmark fra bl.a Spania og Italia (delvis som en følge av Brexit). Foreløpige tall for slutten av 2016 og 2017 er rundt 15-20000 personer. Disse menneskene har normalt en høyere utdannelse og en langt mindre utfordring med språket og integrering generelt. Dette vil, i tillegg til innvandringen fra Østeuropa, sette et ytterligere press på innvandrerne fra Midtøsten og jeg stiller meg derfor tvilende til om de egentlig vil ha en sjanse til å klare seg uten store sosialstønader. Vi har definitivt en stor utfordring på dette området og jeg håper at politikerne hurtig både forstår og gjør noe seriøst med dette uten å henfalle til de gamle naive tankene som har preget innvandringen fra spesielt Midtøsten og det østlige Afrika så langt.  

   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der står mange plasser at 6 serie gran coupe bruker mellom ET30 og ET40. Har bestilt noen felger som har ET30 fremme og ET42 bak, men usikker på om jeg treng spacer. Har lest noen plasser at det går greit litt over og litt under, men usikker på om det stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Werther skrev:

Polske menn har stort sett bare polske kollegaer, så de kan være i Norge i 10 år uten å snakke særlig norsk. Men har møtt flere polske kvinner som etter bare et par år snakker meget bra norsk - de integrerer seg merkbart kvikkere virker det som. Snakket faktisk med en polakk i helga som kjøpte div av meg. Han hadde bodd i Norge i 16 år (siden han var bitteliten), men følte seg fortsatt ikke norsk. Vurderte faktisk å flytte tilbake til Polen...

Forresten, kom over en tilsynelatende pen Primera og tenkte med en gang på @awt

IMG_2542.JPG

Fantastisk! :D

Den er prikk lik den jeg hadde, helt ned til motor, hengerfeste, kun airbag på førersiden og kapslene på vinterhjulene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, pervik said:

Der står mange plasser at 6 serie gran coupe bruker mellom ET30 og ET40. Har bestilt noen felger som har ET30 fremme og ET42 bak, men usikker på om jeg treng spacer. Har lest noen plasser at det går greit litt over og litt under, men usikker på om det stemmer?

33 foran og 44 bak mener jeg det var på min 6 serie. Jeg brukte samme felger på f10 og f06.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var at en del av innvandrerne allerede har en god utdannelse, men som ikke er godkjent i europa, noe som igjen tvinger dem til arbeid som ikke har de samme kvalifikasjonene. Det finnes i tillegg barrierer innen språk, religion og kultur som du er inne på, men poenget mitt var at de intellektuelle kravene for å kunne gjennomføre en utdannelse i midt-østen ikke er så langt i fra den norske, selvom det selvfølgelig er forskjeller. Det er da dumt at slike mennesker av ulike grunner ikke kan få bruke evnene pg kunnskapene sine i Norge, men ender opp med en lavt lønnet og lav-status jobb. Det ville gagnet både samfunnet og individet hvis dette ikke hadde vært tilfelle.

At en del innvandrere er omtrent som analfabeter, handler nok mer om bakgrunnen deres enn intelligens. For mange er det ingen selvfølge at barna ikke må ofre skolegang for å hjelpe familien, eller at det finnes et skoletilbud for den del. At utfordringene står i kø for slike mennesker for å bli integrert i skandinania er det ingen tvil om..

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...