Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Nok en ny bil på tunet, begynner å få litt å velge i nå :P Dette er en type bil jeg for få år siden aldri hadde trodd jeg skulle skaffe meg. Men de senere årene så har jeg rett og slett fått mer og mer lyst på noe som virkelig er i en annen kategori enn hva jeg har kjørt mest. Livet er for kort til å ikke utforske litt, derfor har jeg valgt en bil som de fleste jeg kjenner bare rister på hodet av. Har også ett behov for en solid bil som kan ta ett par tunge løft uten å føle at motoren skal rase.

Så her er den, 2002 Ford Excursion 6,8 V10 Limited 8) 

IMG_0317.thumb.JPG.3b0697f6edd011513b335663e427c2fe.JPG

IMG_0318.thumb.JPG.da4700ba30d34fb27d857245da8ddd30.JPG

Dette er enkelt, solid og overdimensjonerte saker. Kjørekomforten er i samme gate som danskeferga, ikke spesielt komfortabelt på dårlig vei men ganske god på cruising så lenge veiene er sånn tålig rette. Blandet forbruk på 1,8 liter, ikke mer en det må være :) Dette er også min første amerikaner, første Ford, første bil med firehjulstrekk, første bil med mer en seks sylindre osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nok en ny bil på tunet, begynner å få litt å velge i nå :P Dette er en type bil jeg for få år siden aldri hadde trodd jeg skulle skaffe meg. Men de senere årene så har jeg rett og slett fått mer og mer lyst på noe som virkelig er i en annen kategori enn hva jeg har kjørt mest. Livet er for kort til å ikke utforske litt, derfor har jeg valgt en bil som de fleste jeg kjenner bare rister på hodet av. Har også ett behov for en solid bil som kan ta ett par tunge løft uten å føle at motoren skal rase.

Så her er den, 2002 Ford Excursion 6,8 V10 Limited 8) 

IMG_0317.thumb.JPG.3b0697f6edd011513b335663e427c2fe.JPG

IMG_0318.thumb.JPG.da4700ba30d34fb27d857245da8ddd30.JPG

Dette er enkelt, solid og overdimensjonerte saker. Kjørekomforten er i samme gate som danskeferga, ikke spesielt komfortabelt på dårlig vei men ganske god på cruising så lenge veiene er sånn tålig rette. Blandet forbruk på 1,8 liter, ikke mer en det må være :) Dette er også min første amerikaner, første Ford, første bil med firehjulstrekk, første bil med mer en seks sylindre osv. 

Du glemte; Første bil jeg kan låne ut til David Toska og lignende 🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, DanielStance skrev:

Får du plass til den utenfor huset ditt da? :P

Blir litt trangt ja, men vi flytter snart i nytt hus med veldig stor oppkjørsel :) 

27 minutter siden, 316 skrev:

Du glemte; Første bil jeg kan låne ut til David Toska og lignende 🙉

Du er nummer 18 i dag med en kommentar i den kategorien :P Ca 6 har spurt om jeg skal kjøpe aksjer i ett olje selskap, 4 har spurt om jeg skal kjøpe meg en bensinstasjon, 3 lurer på om jeg skal kidnappe folk fra gata, 4 har spurt om jeg skal bli bonde og en har lurt på hvorfor jeg gidder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro en slik er fantastisk til akkurat det bruket du nevner. :)

Man kan naturligvis få mye av det samme i en Transporter/Caravelle (som sikkert er mye mer fornuftig), men det er jo langt fra like tøft. :D

Får man kjørt disse med B-sertifikat, eller må man opp på C1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, awt skrev:

Man kan naturligvis få mye av det samme i en Transporter/Caravelle (som sikkert er mye mer fornuftig), men det er jo langt fra like tøft. :D

Får vel nedregistrert de til B. Men da får en ikke mer enn rundt 300kg nyttelast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, awt skrev:

Ja jeg har behov for en bil som kan svelge litt ting og som kan trekke litt tunge hengere. Jeg har kikket på Transporter og Transit, har også sett på Pajero og Landcruiser. Men jeg føler at man får litt i pose og sekk med Excursion, i tillegg er de rimelige innkjøp og har latterlig billige deler. Typ 600 kr for en original dynamo f eks...

Denne kan kjøres på B sertifikat, men da får man kun registrert den med fire sitteplasser. Det overlever jeg :) 

1 time siden, 316 skrev:

Trodde ikke det var så lenge siden jeg leste at dere måtte selge en bil Fredrik. 

Det er helt riktig, elbilen skal selges. Men den er jo så genial til sitt bruk den også, så vi har liksom drøyet det litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...