awt Skrevet Juli 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2017 Man finner dette i ETK hos f.eks. GS og Koed. Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Juli 12, 2017 Share Skrevet Juli 12, 2017 5 minutter siden, awt skrev: Man finner dette i ETK hos f.eks. GS og Koed. Sjekket gs men kommer ikke noe opp på M Performance annet enn midtarmlenet... skal sjekke Koed! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 12, 2017 Share Skrevet Juli 12, 2017 (endret) Denne nyttelasten på campingvogn, er den med tomme tanker? i tilfelle har man jo overvekt bare man har vært på do.. Endret Juli 12, 2017 av Hawkon88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2017 Nyttelast er totalvekt minus egenvekt. Egenvekten er høyst teoretisk, og normalt en del høyere i praksis enn det som er oppgitt i vognkort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 12, 2017 Share Skrevet Juli 12, 2017 Når det gjelder tilhenger. Jeg har B-førerkort, derfor sjekker jeg som regel bare om bilens totaltvekt + hengerens totalvekt ikke overstiger 3500kg. Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2017 Det holder det, så lenge man passer på å ikke laste hengeren slik at den veier mer enn bilens hengervekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 14, 2017 Share Skrevet Juli 14, 2017 Prøvde meg på litt forsiktig offroad med Excursion, gikk veldig bra. Men det er ikke tvil om at med sin størrelse så trives bilen best i åpene landskap 😉 Bilen har levd ett liv på asfalt, tror ikke det er mange ganger firehjulstrekk har vært koblet inn på denne. Men det er en voldsom kraft i 6,8 literen når lavserie kobles inn, ingen ting som stopper den virker det som 😀 Men det gjelder å ikke sette seg fast, skal ha litt seriøs redskap for å trekke løs 3,3 tonn. Digg å ha en bil hvor jeg kan få tilfredstillt utforsker trangen på veier der BMWen ikke har en sjans, da driter jeg egentelig litt i bensinforbuket på 2,5 liter på mila. Så lenge jeg koser meg så kan den gjerne bruke 4 liter på mila. Flotte plasser man finner frem til når man kjører av asfalten og utafor allfarvei, nydelig utsikt over yttre Arendal skjærdgård med Torungen fyr. Øyvind.J, BimmerFan!, Hawkon88 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Juli 14, 2017 Share Skrevet Juli 14, 2017 (endret) 1 time siden, Fredrik 90 skrev: da driter jeg egentelig litt i bensinforbuket på 2,5 liter på mila. Så lenge jeg koser meg så kan den gjerne bruke 4 liter på mila. Bruker den seriøst 2,5 liter mila? På blandet? Endret Juli 14, 2017 av -Erik- Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juli 14, 2017 Share Skrevet Juli 14, 2017 2.5l pr mil med V10eren er helt innafor i mine øyne. 7.3TD i samme bil ligger oftest på 1.5-2.5 pr mil. Mye vekt, mye motor, mye effekt, mye bil. En bekjent av meg kjøpte en SRT 10-pickup med 8.3 V10 ny, og de trenger mat. Men de gir mange smil pr mil, om ikke i den klassiske euro-sosialistiske ånden. Hawkon88 og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 14, 2017 Share Skrevet Juli 14, 2017 44 minutter siden, -Erik- skrev: Bruker den seriøst 2,5 liter mila? På blandet? Jepp, er det kjørekomputeren sier. Men har en 180 liters bensintank så jeg trenger ikke å fylle så ofte. Er jo mer bensin der det kommer ifra 😉 Også har jeg LPG tank på 160 liter, hvor man fyller for 5,50 for literen. Så jeg har jo fort og gæli 1500 km rekkevidde, holder ett stykke ned i Europa det før tanker må fylles. Som nevnt så er dette en stor bil, veier 3,3 tonn og dette skal flyttes rundt på. For å være helt ærlig så kjøpte jeg ikke denne bilen for å spare bensin. Tenkte egentelig det var kult å ha den største serieproduserte personbilen som er laget, kan trekke tungt og kjøre der BMW ikke kan Hawkon88 og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Juli 15, 2017 Share Skrevet Juli 15, 2017 6 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jepp, er det kjørekomputeren sier. Men har en 180 liters bensintank så jeg trenger ikke å fylle så ofte. Er jo mer bensin der det kommer ifra 😉 Også har jeg LPG tank på 160 liter, hvor man fyller for 5,50 for literen. Så jeg har jo fort og gæli 1500 km rekkevidde, holder ett stykke ned i Europa det før tanker må fylles. Som nevnt så er dette en stor bil, veier 3,3 tonn og dette skal flyttes rundt på. For å være helt ærlig så kjøpte jeg ikke denne bilen for å spare bensin. Tenkte egentelig det var kult å ha den største serieproduserte personbilen som er laget, kan trekke tungt og kjøre der BMW ikke kan Hvor mye gassbeuker den pr mil? Hvordan ser regnestykket ut, regner med det går mer en en liter gass mot bensin hvis du skjønner! V10 bensin på 3,3 tom, skjønner jo at det ikke er snakk om 116d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 15, 2017 Share Skrevet Juli 15, 2017 7 timer siden, -Erik- skrev: Hvor mye gassbeuker den pr mil? Hvordan ser regnestykket ut, regner med det går mer en en liter gass mot bensin hvis du skjønner! V10 bensin på 3,3 tom, skjønner jo at det ikke er snakk om 116d Har ikke målt gassforbruket så nøye i liter, tipper det er noe av det samme som bensin Jeg veksler litt mellom bensin og gass, er ikke heldig å bare kjøre på gass i lengden heller. Når det gjelder denne bilen her så ignorerer jeg litt hva den bruker, det er ikke så veldig relevant for min del. Veldig mange spør og lurer på hva den bruker og hvor mye det koster å kjøre med. Jeg kjører og når tanken nærmer seg tom så fyller jeg Men nå skal det sies at jeg kjører ikke bilen hver dag, har fylt tanken to ganger siden jeg kjøpte bilen i April. Fyller oftere på F10en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Juli 15, 2017 Share Skrevet Juli 15, 2017 (endret) Har en del steinsprutskader på panser, front og tak og 1 ripe på venstre forskjerm etter at tilhengeren skled inn i bilen min. lurer på om det er noen her som kjenner til et lakkverksted som fikser steinsprut etc. med et godt øye for detaljer. Bilen er i Glacier Silver, og nyansen er vrien å få lakkert bra.... så trenger mao. noen som kan virket sitt godt! Tenker å få bilen fri for småskader og polere den + lakkforsegling av Meguiars, Ceramic Pro eller lignende etterpå, før jeg monterer frontleppe og M Performance sideskjørt. Glemte helt å si hvor..... men: Helst i Oslo 😅 Endret Juli 15, 2017 av Lifeasiknowit_bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Juli 16, 2017 Share Skrevet Juli 16, 2017 Noen som har bytta bakre hjullager på E36 elns inkludert nav og har gamle navet liggende i skrothaugen? Om noen vil donere det mot betaling av frakt, eventuelt kan jeg komme å hente om noen skulle ha det liggende på sunnmøre / nordfjord, så hadde det vært supert. Skal smelle sammen en jigg for polering av hjul og kunne derfor trengt et slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 16, 2017 Share Skrevet Juli 16, 2017 (endret) Kan bruke fremre også, sveise inn ei rund plate, borre hull i benken og plane det parallelt med anleggsflaten til felgen. Det jeg har gjort i min maskin når jeg polerer helstøpte felger. Fremre brukes ikke oppigjen, så lettere å få tak i det. Med mindre man ødelegger navet eller har ødelagte gjenger fra før er jo det ikke noen grunn til å bytte bak Endret Juli 16, 2017 av hsd asv, Marius2002 og Hawkon88 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå