awt Skrevet Februar 18, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2019 Skal du importere bil må du ta det gjennom firma for å kunne ta lån med pant i bilen, og da blir det ofte dyrere. Mulig å løse det om man importerer selv også, men ikke helt uten risiko. Ellers vil nok alt det andre du skriver vedr. lån gå greit, men det er ikke nødvendigvis en fordel å låne til bil med pant i bolig. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 18, 2019 Share Skrevet Februar 18, 2019 Skal du låne penger og importere bil så er det enklest å ta dette gjennom ett firma. Bilen blir da noe dyrere men igjen så utgjør det kanskje bare noen hundrelapper på månedsprisen. Jeg er selv i samme situasjon, jeg har en bolig jeg kan låne på men det ønsker jeg ikke. Jeg gjorde det samme da jeg kjøpte F10en tilbake i 2014, fant bilen selv på Mobile.de og gikk til ett lokalt firma som driver å importerer biler fra Tyskland (Pedersen Autopark). Det gjorde at bilen ble drøye 25 000 kr dyrere, men jeg kunne enkelt finansiere, de tok min E90 i innbytte og jeg fikk garanti og reklamasjonsrett. Men vær klar over at euroen er ganske høy nå, så det er ikke så gunstig å importere bil fra Tyskland som det var. Jeg ser at det ikke er så galt å importere fra Sverige for tiden, veldig mange gjør det har jeg inntrykk av. Så jeg kikker etter bil på Mobile.de og Bytbil.se 👍 Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Februar 18, 2019 Share Skrevet Februar 18, 2019 Ok. Nå er det denne 20 års regelen som frister meg her. Så en evt registrering av bilen vil ikke skje før regelen trer inn. Holder vel da å betale mva og andre avgifter på grensa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Februar 18, 2019 Share Skrevet Februar 18, 2019 Det skal kun betales mva. Evtuell avgift betales når du registrer bilen. Slavearbeider'n reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 18, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2019 Du vil nok slite med å få lån med pant i en bil som kommer under denne regelen uansett vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 18, 2019 Share Skrevet Februar 18, 2019 1 time siden, Slavearbeider'n skrev: Ok. Nå er det denne 20 års regelen som frister meg her. Så en evt registrering av bilen vil ikke skje før regelen trer inn. Holder vel da å betale mva og andre avgifter på grensa? Da er den for gammel til å tas pant i dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 19, 2019 Share Skrevet Februar 19, 2019 Min bank opererer med 13 år, altså at bilen skal være nedbetalt innen den er 13 år om det er pant i bilen. Så er den eksempelvis 10 år, så er det maks 3 år nedbetaling, eller om bilen er 5 år så maks 8 år nedbetaling. Det finnes sikkert unntak og forskjellig praksis der ute, har ikke studert så nøye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2019 I første episode av den nye sesongen av Top Gear besøker Joey og Chris Harris Norge, og da bl.a. Atlanterhavsveien (selvsalgt), og rullebanen på flyplassen i Molde. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Februar 22, 2019 Share Skrevet Februar 22, 2019 Kan legge til at i dagens episode av The Grand Tour tester Clarkson F90 M5 mot Alpina B5. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 22, 2019 Share Skrevet Februar 22, 2019 3 timer siden, awt skrev: I første episode av den nye sesongen av Top Gear besøker Joey og Chris Harris Norge, og da bl.a. Atlanterhavsveien (selvsalgt), og rullebanen på flyplassen i Molde. Molde represeeeeent, woop woop Neida, men dette har lokalavisen skrevet mye om, vi er ikke vant med kjendisbesøk. Sist i avisen nå nettopp og mye når de var her Film og bilder i link under! https://www.rbnett.no/bil/2019/02/14/Kjørte-i-280-kmt-på-flyplassen-18468904.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2019 Ja, regnet nesten med lokalpressen hadde skrevet om dette både en og ti ganger. 😛 Forøvrig verdt å se episoden. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 22, 2019 Share Skrevet Februar 22, 2019 2 minutter siden, awt skrev: Ja, regnet nesten med lokalpressen hadde skrevet om dette både en og ti ganger. 😛 Forøvrig verdt å se episoden. Om kjendisene bare er på gjennomreise så blir det sak. "Ane Dahl Torp på fergen Molde-Vestnes", jepp, det er nesten så ille. Episoden skal jeg naturligvis se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 22, 2019 Share Skrevet Februar 22, 2019 Kor streamer ein Top Gear nå til dags? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2019 Aner ikke, jeg gjør det på gamlemåten. 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 22, 2019 Share Skrevet Februar 22, 2019 1 minutt siden, awt skrev: Aner ikke, jeg gjør det på gamlemåten. 😛 Akkurat i dag skulle jeg ønske jeg hadde samme muligheten, men har kutta ut lineært TV, og kjører kun Apple TV. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå