Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Skal du importere bil må du ta det gjennom firma for å kunne ta lån med pant i bilen, og da blir det ofte dyrere. Mulig å løse det om man importerer selv også, men ikke helt uten risiko.

Ellers vil nok alt det andre du skriver vedr. lån gå greit, men det er ikke nødvendigvis en fordel å låne til bil med pant i bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du låne penger og importere bil så er det enklest å ta dette gjennom ett firma. Bilen blir da noe dyrere men igjen så utgjør det kanskje bare noen hundrelapper på månedsprisen. Jeg er selv i samme situasjon, jeg har en bolig jeg kan låne på men det ønsker jeg ikke. Jeg gjorde det samme da jeg kjøpte F10en tilbake i 2014, fant bilen selv på Mobile.de og gikk til ett lokalt firma som driver å importerer biler fra Tyskland (Pedersen Autopark). Det gjorde at bilen ble drøye 25 000 kr dyrere, men jeg kunne enkelt finansiere, de tok min E90 i innbytte og jeg fikk garanti og reklamasjonsrett. 

Men vær klar over at euroen er ganske høy nå, så det er ikke så gunstig å importere bil fra Tyskland som det var. Jeg ser at det ikke er så galt å importere fra Sverige for tiden, veldig mange gjør det har jeg inntrykk av. Så jeg kikker etter bil på Mobile.de og Bytbil.se 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Ok. Nå er det denne 20 års regelen som frister meg her. Så en evt registrering av bilen vil ikke skje før regelen trer inn. Holder vel da å betale mva og andre avgifter på grensa?

Da er den for gammel til å tas pant i dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bank opererer med 13 år, altså at bilen skal være nedbetalt innen den er 13 år om det er pant i bilen. Så er den eksempelvis 10 år, så er det maks 3 år nedbetaling, eller om bilen er 5 år så maks 8 år nedbetaling. Det finnes sikkert unntak og forskjellig praksis der ute, har ikke studert så nøye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, awt skrev:

I første episode av den nye sesongen av Top Gear besøker Joey og Chris Harris Norge, og da bl.a. Atlanterhavsveien (selvsalgt), og rullebanen på flyplassen i Molde. :)

Molde represeeeeent, woop woop:beer:

Neida, men dette har lokalavisen skrevet mye om, vi er ikke vant med kjendisbesøk. Sist i avisen nå nettopp og mye når de var her :) Film og bilder i link under!

https://www.rbnett.no/bil/2019/02/14/Kjørte-i-280-kmt-på-flyplassen-18468904.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awt skrev:

Ja, regnet nesten med lokalpressen hadde skrevet om dette både en og ti ganger. 😛

Forøvrig verdt å se episoden.

Om kjendisene bare er på gjennomreise så blir det sak. "Ane Dahl Torp på fergen Molde-Vestnes", jepp, det er nesten så ille. Episoden skal jeg naturligvis se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...