Mons1 Skrevet August 18, 2016 Share Skrevet August 18, 2016 Jeg må bytte batteri. Kjøpte nytt for 4-5 år siden og kjøpte på Mekonomen et batteri fra Global Electric. Betalte 2500kr og trodde jeg fikk noe kvalitet. Det virker som at det ikke er noe kvalitet i dette batteriet. Med en gang det blir kaldt, så akkurat all kraft forsvinner fra batteriet. Jeg er heller ikke fornøyd med Varta, så jeg ønsker å satse på det batteriet som jeg har best erfaring med: Sønnak Exide. Ser at en Sønnak Exide SK800 AGM selges for 2000kr. Er dette lurepris, eller er de virkelig så billig? Har noen erfaring med dette batteriet? Leser at man må bruke AGM-batterier siden batteriet står i lukket rom bak i bagasjerommet. Stemmer det, eller spiller det ingen rolle for BMW E46 Touring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet August 18, 2016 Share Skrevet August 18, 2016 Har du sett på biltema sine batterier? Skal visst være veldig populære mtp prisen. Mener også att man har 4 år garanti der hvis jeg ikke tar feil. Otis og Hpi reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet August 18, 2016 Share Skrevet August 18, 2016 Jeg har hatt. Biltema Agm nå de siste 2 årene etter å ha blitt veldig skuffa 2 stk Sønnak SA1000. Veldig fornøyd, har tappa det ned flere ganger pga ei uke med defekt dynamo men det er like sprekt som nytt fremdeles. Anbefales, 4 års garanti. Jeg har det største 95ah men de finnes i forskjellige størrelser. Skal gi 850A startstrøm men det ga 880A når jeg målte med battteritester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 15 timer siden, Mons1 skrev: Jeg må bytte batteri. Kjøpte nytt for 4-5 år siden og kjøpte på Mekonomen et batteri fra Global Electric. Betalte 2500kr og trodde jeg fikk noe kvalitet. Det virker som at det ikke er noe kvalitet i dette batteriet. Med en gang det blir kaldt, så akkurat all kraft forsvinner fra batteriet. Jeg er heller ikke fornøyd med Varta, så jeg ønsker å satse på det batteriet som jeg har best erfaring med: Sønnak Exide. Ser at en Sønnak Exide SK800 AGM selges for 2000kr. Er dette lurepris, eller er de virkelig så billig? Har noen erfaring med dette batteriet? Leser at man må bruke AGM-batterier siden batteriet står i lukket rom bak i bagasjerommet. Stemmer det, eller spiller det ingen rolle for BMW E46 Touring? 4-5 år er ikke unormalt levetid på en batteri på en dieselbil. Må ikke bruke AGM, men må være lukket batteritype. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 GE batteri fra mekonomen har jeg aldri hatt noe tull med, å varta er jo ikke akkurat no drit det heller da men på toppen er vel kansje Optima ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 Brukt optima blå i mesteparten av alle mine biler, aldri ett problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 Jeg har brukt Varta Silverdynamic på mine to siste biler, og aldri hatt problemer. Men det skal sies at jeg har et kjøremønster som gjør at jeg aldri tapper batteriene tomme, så hvor bra Varta sine batterier tåler "å bli herjet med" aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 Jeg har også hatt Varta og det ble regelmessig ladet med CTEK, og der døde ihvertfall 1 cellen etter at garantien var gått, som var 2 år. Kjøpte Biltema til lavere pris med 4 år garanti. Det gir mest for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet August 19, 2016 Forfatter Share Skrevet August 19, 2016 20 timer siden, Hpi skrev: Jeg har hatt. Biltema Agm nå de siste 2 årene etter å ha blitt veldig skuffa 2 stk Sønnak SA1000. Veldig fornøyd, har tappa det ned flere ganger pga ei uke med defekt dynamo men det er like sprekt som nytt fremdeles. Anbefales, 4 års garanti. Jeg har det største 95ah men de finnes i forskjellige størrelser. Skal gi 850A startstrøm men det ga 880A når jeg målte med battteritester. Hva er type-betegnelsen på dette batteriet? Pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 2 timer siden, Mons1 skrev: Hva er type-betegnelsen på dette batteriet? Pris? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/AGM-batteri-2000028225/ Mons1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChAL Skrevet Mai 19, 2023 Share Skrevet Mai 19, 2023 (endret) Bump! Noen som tilfeldigvis vet om man må ha en spesiell type batteri til e39 535i 99 mod?? Ser de har ett på biltema som jeg er litt frista for og gå for https://www.biltema.no/bil---mc/bilbatterier/bilbatterier/efb-batterier/startbatteri-efb-12-v-100-ah-2000049720 Men syntes det var litt høy pris kanskje. Endret Mai 19, 2023 av ChAL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 19, 2023 Share Skrevet Mai 19, 2023 Skal gå fint med den, men du trenger ikke start-stopp, så du kan sikkert finne noe litt billigere, særlig om du har anledning til å vente ut tilbud/rabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChAL Skrevet Mai 19, 2023 Share Skrevet Mai 19, 2023 8 minutes ago, E.C. said: Skal gå fint med den, men du trenger ikke start-stopp, så du kan sikkert finne noe litt billigere, særlig om du har anledning til å vente ut tilbud/rabatt. Ok skjønner ja jeg har jo mulighet til det ja, så jeg kan jo kikke litt mer:) takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Mai 19, 2023 Share Skrevet Mai 19, 2023 Anbefaler deg å lese deg opp på forskjell mellom vanlig syre batterier, EFB, AGM og GEL. Er noen plusser og minuser med de forskjellige teknologiene. Vil du ha et EFB batteri så anbefaler jeg at du heller putter noen hundrelapper til for å få et AGM batteri. GEL er egentlig laget for å være forbruksbatteri og ikke et start batteri. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 19, 2023 Share Skrevet Mai 19, 2023 Kjøp biltema sine agm batteri. Godt nok og rimelig. PIIIPower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå