Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Flott i4 du har fått deg. Bilmarkedet (i likhet med bolig- og båtmarkedet) har fått seg en real knekk. I løpet av få måneder har man gått fra en styringsrente på 0,75% til 2,25% og det ligger an til en ytterligere dobbel renteheving i på rentemøtet i november. Det er i disse tider man har fått oppleve et av de senere tids rentehevinger, så dette legger dessverre betalingsvilligheten i brakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Ofret du kule felger og skjermbreddere for at den skulle leveres tidligere ?

Ja tviholdt i det lengste, men siden den uansett skulle selges så tok jeg ikke sjansen på å få mva på den. Fikk bekreftet produksjon tre dager etter at jeg fjerna dem😅

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Flott i4 du har fått deg. Bilmarkedet (i likhet med bolig- og båtmarkedet) har fått seg en real knekk. I løpet av få måneder har man gått fra en styringsrente på 0,75% til 2,25% og det ligger an til en ytterligere dobbel renteheving i på rentemøtet i november. Det er i disse tider man har fått oppleve et av de senere tids rentehevinger, så dette legger dessverre betalingsvilligheten i brakk. 

Ja går vel litt tyngre tider i møte, men ser nå det står solgt på biler over min pris jevnt og trutt🤔 Jeg bor jo på totalt feil sted for bruktbilsalg i tillegg..  

 

Fruen vil egentlig ha i3 da hun ønsker en "shabby" bil hun slipper og bekymre seg over, så litt galskap og beholde😅 i tillegg har jeg jo en goood del og gå på før det blir tap ved salg, så får se.. Tiden vil vise hva det ender opp med. 

 

7 biler per nå som er skiltet og registrert, så noe må vertfall ryke 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skulebollen skrev:

Ja tviholdt i det lengste, men siden den uansett skulle selges så tok jeg ikke sjansen på å få mva på den. Fikk bekreftet produksjon tre dager etter at jeg fjerna dem😅

18 timer siden, Saltkjelen skrev:

hvordan er det å få ettermontert/ kjøpt felg og breddere ?  egentlig veldig riktig spec på bilen mtp farge ivertfall ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Ingvaldsen said:

hvordan er det å få ettermontert/ kjøpt felg og breddere ?  egentlig veldig riktig spec på bilen mtp farge ivertfall ! 

Nå som det blir moms på alt over 500k fra 2023 så er det i alle fall ikke noe å spare på å kjøpe felgene "med bilen". Sikkert noe dyrere å kjøpe løst, men differansen er nok lavere enn før. Breddere var vel bare limt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

hvordan er det å få ettermontert/ kjøpt felg og breddere ?  egentlig veldig riktig spec på bilen mtp farge ivertfall ! 

Skjermbredderne fås som løse deler og limes/tapes på. For så vidt smal sak å ettermontere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

hvordan er det å få ettermontert/ kjøpt felg og breddere ?  egentlig veldig riktig spec på bilen mtp farge ivertfall ! 

Riktig spec på alt!😅 Takluke er vekt i feil ende og mindre plass i baksetet.. Ellers har den alt..  Riktige vinterhjul også😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Får ta en liten oppdatering igjen.. 

IMG_20221110_192619108.thumb.jpg.fdfebe2d355a4700b3e6fa5d8795e79f.jpg

Solgte denne for en ukes tid siden 😊 avlevering på lørdag, kjøper kommer med fly fra Tromsø. Så fikk lagt om til vinterdekk idag. 

 

Pen bil, selvom jeg i ettertid har tenkt over at litt av grunnen til at den er pen, er fordi Bmw lager så mye kjipt for tiden😅 og at jeg digger fargekomboen. Ser man nærmere på bilen er det noe med knekken på dørene som begynner rett under dørhåndtak som ser veldig rart ut. 

 

Uansett er det nok en meget god bil som ny eiger kan glede seg til. 

For min del når den ikke 7eren opp til knærne en gang.. Mest p.g.a setene, lydanlegg og at jeg trives best i litt mer "tradisjonelt" interiør. 

Det som imponerer på i4 er lysene og at den faktisk er ekstremt stillegående. 

Har kun disse to bildene med bilene side om side, men er ikke i tvil i hvilken jeg synes er tøffest🥰 Spesielt når man ser dem live ser 7er mye bredere og lavere ut. 

IMG_20221021_165207677.thumb.jpg.b717a5977a9ad75ae467451d607614da.jpgIMG_20221021_165218476_HDR.thumb.jpg.9fee25bc2726a8f49f8f574d506adc9e.jpg

 

Edit: måtte legge inn ett bilde som viser knekken på dørene, tradisjonelt vs moderne

 

Screenshot_20221110-221018-071.png

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått komt i gang og shine litt på 7eren. 

Plasten var blitt lilla, skuffende fra Bmw.. Relativt "stor" jobb og ordne også.

IMG_20221004_181126855_HDR.thumb.jpg.e52674c9345feafd7e634315a909f407.jpg

Irriterte meg også at chrome var full i steinsprut

IMG_20221004_181124082.thumb.jpg.e16dee06fcb46747926a5fddc945272a.jpg

Så da var det bare og få av fanger, noe som var overraskende enkelt og fort gjort

IMG_20221105_145021129_HDR.thumb.jpg.42e0573b66851e44e5c5151a37f4d1b0.jpg

Var faktisk nesten mer jobb og demontere gitterene fra fangeren enn hva der var og plukke av fanger😅

Ekstra fanger inni fangeren ( glemte ta bilde demontert så ble ett ferdigbilde 😅

IMG_20221112_101929801_HDR.thumb.jpg.9d5082a6b9d75c3fb222248780c270bd.jpg

Så bar det igang med noe av det jeg hater mest.. Polering 🙄

M logoer på fremskjermer ble selvsagt fjernet først.. 

Før

IMG_20221103_220002595.thumb.jpg.32187e0c04d0f5cdae41219f0a65ffc5.jpg

Etter

IMG_20221103_215950617_HDR.thumb.jpg.29d820bdb3e50f1598fc233f2830c98b.jpg

 

Så er det jo in og vise at livet ikke alltid er perfekt hos oss bloggere around the world. 

Lite psykiske knekker hos meg, men var farlig nær når dette skjedde🥴

IMG_20221103_225007971_HDR.thumb.jpg.9202b8f8eebc1a19de5e9a44a6bcc003.jpg

IMG_20221103_224948785.thumb.jpg.0d44bfff99db263ca38075c75ea2adef.jpg

Var en dyp ripe, akkurat på knekken der. Jeg vet bedre enn og gå hardt til verks på knekker hvor det kan være tynn lakk, men stripen forsvant litt etter litt så klarte ikke gi meg før den var vekk, dessverre røk lakken i samme slangen 🙃😅

Ble ikke nevneverdig varmt, og brukte DA maskin, men brukte Rupes Blå med ullpute, så komboen var grov. 

Så siden dette var en selvforskyldt stripe var selvsagt ikke det noe jeg kunne leve med.. 

IMG_20221112_101947336.thumb.jpg.ac83090b23a6ca946ae7d023c030eec2.jpg

Vipps ble skjerm levert til lakkering også..🙄 får trøste meg med at der var en saftig steinsprut i tillegg. Fremskjerm var mer styr og demontere synes jeg, skjørt måtte av og spylervesketank osv. 

 

Som @gtigtr så trøstende og oppløftende sa til meg etter poleringsulykken.. "Mye billigere og være giddalaus vel?"

 

Skjerm blir forhåpentligvis hentet mandag, så blir det og legge coating på bilen etterpå. Aldri prøvd coating før så spent på hva jeg kan fucke opp da🥳

 

 

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid jobb for å bytte plastdeksler må jeg si. Vi alle har vel vært der at man gjør større skade enn det man fikser, men man lærer i det minste. Var litt for ivrig med våtsliping selv på X5en, så denne endte også opp hos lakkereren. :P 

Har du noen andre planer for 7eren (foruten de vi har snakket om på PM)? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Solid jobb for å bytte plastdeksler må jeg si. Vi alle har vel vært der at man gjør større skade enn det man fikser, men man lærer i det minste. Var litt for ivrig med våtsliping selv på X5en, så denne endte også opp hos lakkereren. :P 

Har du noen andre planer for 7eren (foruten de vi har snakket om på PM)? :) 

Trøster meg med at jobben som er gjort mtp. Lakk og coating ( om det blir suksess😅 ) koster betydelig mer enn og sende en demontert skjerm til lakkering. Så totalt sett går jeg vel i pluss, vertfall om man ikke tenker på at jeg kunne jobbet alle timene som går med på slikt 🙈

 

Nå blir det storservice hos Bmw i slutten av mnd. Deretter blir det og montere senkestag som ligger klare, så er det vel bare tut og kjør fremover. 

Prøver også og få tak i alcantara solskjerm fra UK bil til høyresiden, + det som er nevnt på PM. 

Ellers blir det nye sommerhjul, men ingen aning hvilke.. Etter det er jeg vel i mål, jeg klarer vertfall ikke komme på mer som trengs😅 Tuning hadde selvsagt vert morro men har motor og gir forsikring så litt skeptisk til og kødde med den

 

Men tar alltid imot tips til kjekke oppgraderinger😁

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Hehe, ja, det er noe med det. Du monterer stag for å manipulere høyden på luftfjæringen? Slik at normalhøyde blir senk, høyeste modus gir normalhøyde etc.?

Usikker på hva disse er, men jeg likte denne G11en godt. :)

G11.thumb.jpg.fded320a2d6820a7128cba004360d160.jpg

Stemmer det ja 😊 ønsker vel egentlig noe litt mer "classy" felger. Da hovedsakelig ensfarget. Og maks 21" p.g.a kjørbarhet mtp. At denne bilen omtrent kun skal brukes som trekkbil og lengre turer

Fant disse som jeg synes var perfekte og til overkommelig pris, meen på bilde er det 22" med 9,5 fremme og 10,5 bak. Mens i 21" får man kun 9" til fremme, og da blir det lik null concave fremme og da er det noe som ikke stemmer 🤔

Cor.speed deville

 

BMW-7er-Corspeed-Deville-Bild-1s-1024x555.webp

BMW-7er-Corspeed-Deville-Bild-2s.jpeg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...