Jokkke Skrevet Februar 11, 2017 Share Skrevet Februar 11, 2017 (endret) Ny bil, ny tråd Gikk ikke lange tiden før det ble ny E60, haha.. Denne gangen ble det en skikkelig fin en og! 2009 mod ORIGINAL m-sport edition med 3 liter diesel. Må bare si at denne motoren er helt fantastisk.. Går som et uvær med et minimalt dieselforbruk. En ny verden for meg, siden jeg har vært vant med en tung og seig 520i som slukte bensin Hentet bilen for ca 3 uker siden på Haukeli Møtte selger der fordi han skulle på hyttetur, og ble en herlig kjøretur hjem igjen, gliste fra øre til øre! Har ikke de store planene for bilen egentlig, men det baler jo alltid på seg - Lakkere panser og støtfangere pga steinsprut og småriper, kanskje sideskjørt også - Style 172 M-sport felger - utført - En skikkelig detailing av bilen - DAB retrofit, kanskje NBT?? - Svart høyglans grill - utført - Shining av frontlykter pga steinsprut - Originale M5 speil Nok prat, over til litt bilder. Har stjålet litt fra salgsannonsen også, noen av dere kjenner sikkert igjen bildene. Endret April 19, 2017 av Jokkke Daniel., Fahad, ErikTveit og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 11, 2017 Share Skrevet Februar 11, 2017 Veldig pen denne! Interiørbilder? Følger med, hvertfall! Jokkke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 11, 2017 Share Skrevet Februar 11, 2017 Gratulerer med nok en ny bil Kjempefin den. E60 og 3 liter diesel motoren går veldig godt sammen ja Hadde i grunn ikke hatt noe imot å eie en slik Må få opp noen interiørbilder også ja Jokkke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Februar 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2017 Tusen takk for det begge to E60 og 3liter diesel er helt herlig Jeg mistenker den er chippet, for den går ganske godt.. Må få sjekket opp i det! Forresten, lurer på om jeg har swirl flaps på denne motoren? Blir ikke helt klok.. Legger ved bilder av interiøret, det er helt perfekt! Mangler bare NBT hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 12, 2017 Share Skrevet Februar 12, 2017 (endret) Pent Er swirl flaps på disse, ja. Blend både swirl flaps og EGR, samt fjern DPF så har du bekymringsfritt bilhold framover Edit: så nå at det selvfølgelig er LCI, da er det ikke swirl flaps.http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=NX52-EUR---E60N-BMW-525d&mg=11&sg=40 Endret Februar 12, 2017 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Februar 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2017 Herlig! Da slipper jeg å bekymre meg over det. Det sitter relativt nytt partikkelfilter på bilen, men burde vel fått driten vekk Ja EGR må vel blendes og, må sette meg inn i dette, er heelt fersk på diesel haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 12, 2017 Share Skrevet Februar 12, 2017 Jepp! EGR (Exhaust Gas Recirculation) er basically en ventil som tar eksosgass og sender det tilbake til innsug slik at det kan forbrennes på nytt og dermed gi bilen lavere utslipp. Eneste det gjør i praksis er å fylle seg selv og innsug med koks og drit, og ødelegge motoren din etterhvert om du ikke regelmessig renser skikkelig Så det kan du blende med veldig god samvittighet. Da får du en motor som går både friskere og kjøligere uten bekymring om at det fyller seg opp med dritt.. Husk også å rense kokset som sitter i innsug o.l. når du har ventilen ute for blending Jokkke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Februar 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2017 Takk for utfyllende svar! Dette må jo gjøres noe med asap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 13, 2017 Share Skrevet Februar 13, 2017 Kjøpte blendekit til min M47 for en 5-600kr på eBay som fungerte utmerket og var også av helt fin kvalitet Skal også nevnes at jeg har vært gjennom EU-kontroll uten problem med EGR-delete på min, og det har jeg hørt at mange med DPF-delete også gjør, så tror det skal gå helt fint med begge deler sånn sett og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 13, 2017 Share Skrevet Februar 13, 2017 EGR er noe dritt enkelt og greit Pent interiør Ikke like pent som 520en du hadde, men pent uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 13, 2017 Share Skrevet Februar 13, 2017 Der kom tråden ja, herlig denne bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 14, 2017 Share Skrevet Februar 14, 2017 Er en veldig fin bil du har fått deg her :). Og som det nevnes ,har ikke du swirl flaps. Dette er skikkelige motorer som går bra og billige og kjøre .:). Håper du blir like fornøyd som jeg er med min . Det har jo vært diskutert før angående det ene og andre på disse modellene og disse er overhode ikke verre enn andre ,bare de får stellet sitt .:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Februar 14, 2017 Share Skrevet Februar 14, 2017 LCI 525d har ikke swirl flaps som sveigis sier over, så du slipper og uroe for det Har kjørt min 525d ca 100.000km på 3 år, fortsatt kanon og kjøre, gleder meg alltid like mye til å sette meg inn i bilen å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 14, 2017 Share Skrevet Februar 14, 2017 På min 525d så er innsuget vått så det er ikke noen voldsomme problemer med egr tetting slik som på feks gabz sin eldre motor. Men uansett så vil du få mer effekt med egr deaktivert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet April 19, 2017 Forfatter Share Skrevet April 19, 2017 Skjer ikke så mye med E60en, blir bare brukt Fikk på nye sommerhjul da, syns det ble pent. Har også fått montert M550d eksos på min far sin 525d Reef89, Daniel., S. Gunstad og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå