Ingvaldsen 2125 Posted May 21, 2017 Author Share Posted May 21, 2017 (edited) 25 minutter siden, Evopower skrev: Kult! Så alpina var originalt biturbo? Hvor stort motorvolum er det på alpina diesel? Med såå flott bil er det vel dristig å legge delene rett på bagasjeromsteppet? kom originalt som 3 liter biturbo ja, volumet er vell det samme som standard m57, forskjellen var vell lavere kompresjon og større innsugskanaler vist jeg ikke husker feil delene er tørre å fine så det er ikke verdens undergang Edited May 21, 2017 by Ingvaldsen Link to post Share on other sites
Ingvaldsen 2125 Posted June 5, 2017 Author Share Posted June 5, 2017 Etter å vært på bud i helga er endelig ombyggingen til alpina d10 biturbo igang kimhaage, Runey, fupsaker and 1 other 4 Link to post Share on other sites
Eystein Ose 152 Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 La merke til denne på Bud ja! Trodde først det var min gamle. Men den er ikke i like fin stand lenger. Pen bil! Skal følge med på ombyggingen:) Slenger med et bilde av min gamle, bare si ifra om jeg skal fjerne der Hawkon88, bmwe46fan and Ingvaldsen 3 Link to post Share on other sites
Ingvaldsen 2125 Posted June 5, 2017 Author Share Posted June 5, 2017 5 minutter siden, Eystein Ose skrev: La merke til denne på Bud ja! Trodde først det var min gamle. Men den er ikke i like fin stand lenger. Pen bil! Skal følge med på ombyggingen:) Slenger med et bilde av min gamle, bare si ifra om jeg skal fjerne der Va veldig nærme å kjøpe din når den var til salgs i 2015 Link to post Share on other sites
Ingvaldsen 2125 Posted June 5, 2017 Author Share Posted June 5, 2017 (edited) Fikk gjort mye på et 1,5 dag, mangler kunn en banjobolt og eksos av deler for å få den komplett usikker på om det blir original alpina eller heimsveisa ellers gjenstår det å montere automatkassa på alpinamotoren å monterefæ den i bil Edited June 8, 2017 by Ingvaldsen BjornarHS, kimhaage, Eystein Ose and 3 others 6 Link to post Share on other sites
Ingvaldsen 2125 Posted June 11, 2017 Author Share Posted June 11, 2017 Da er nymotoren blitt satt i for å se om eksosen blir riktig. Har dessverre ikke fått banjobolten jeg mangler å gs har enda ikke sendt pakka mi jeg bestilt for ei uke siden. Har også en downpipe til 525d påtur som jeg skal bygge sammen med det jeg har gjort sålangt Runey, Hpi, fupsaker and 1 other 4 Link to post Share on other sites
turbojugen 858 Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Herlig prosjekt! Og fin bil:) følger med her! Link to post Share on other sites
Ingvaldsen 2125 Posted June 11, 2017 Author Share Posted June 11, 2017 33 minutter siden, turbojugen skrev: Herlig prosjekt! Og fin bil:) følger med her! Jautakk, ikke værst e39'en din heller Link to post Share on other sites
Ingvaldsen 2125 Posted June 12, 2017 Author Share Posted June 12, 2017 Må feire med noen bilder at alle 4 pakkene jeg venter på er sendt og på tur nå satse på oppstart til helgen. Blir aldri nok bilder Jokkke, fupsaker, Carlsius and 2 others 5 Link to post Share on other sites
Skulebollen 2222 Posted June 14, 2017 Share Posted June 14, 2017 Gromt prosjekt! Link to post Share on other sites
Ingvaldsen 2125 Posted June 14, 2017 Author Share Posted June 14, 2017 (edited) Laget til siste delen jeg trenger til eksos idag Edited June 14, 2017 by Ingvaldsen HMW 1 Link to post Share on other sites
Ingvaldsen 2125 Posted June 16, 2017 Author Share Posted June 16, 2017 Alle pakkene jeg måtte ha til helgen er hentet og har forhåpninger om oppstart i helgen. Banjobolten er imidlertidig til den originale fra alpina kommer neste uke, den jeg fikk nå er til bremser og har færre og mindre hull så vi borret opp senter og borret inn flere hull. Nå har jeg også 15 liter med girkasseolje og 10liter motorolje klart. Får også punktet ferdig downpipe siden den fra ebay som jeg skal bruke deler av også kom. hsd 1 Link to post Share on other sites
Ingvaldsen 2125 Posted June 17, 2017 Author Share Posted June 17, 2017 Fått sveisa egen downpipe ferdig isteden for å bruke 24 000kr (11990kr per rør med katalysator) på originale rør, skal helsveise den i uka med tig. Bilen er nå komplett montert å startert å alt ser ut til å fungere som det skal. Nå står det kunn igjen å bytte olje på girkasse å legge inn alpinaprogramvare. Skulebollen and Jokkke 2 Link to post Share on other sites
Evopower 1614 Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Den rørstubben du har laget ser proff ut! Jobber du som industriørlegger kanskje? Link to post Share on other sites
Ingvaldsen 2125 Posted June 17, 2017 Author Share Posted June 17, 2017 8 minutter siden, Evopower skrev: Den rørstubben du har laget ser proff ut! Jobber du som industriørlegger kanskje? Ble langt fra proff da den ble laget i all hast, håper på bedre finish ellers på downpipen. Har ganske ferskt fagbrev som industrimekaniker men er noe rør arbeid i ny å ned Link to post Share on other sites
Recommended Posts