macrorain Skrevet Juli 28, 2017 Share Skrevet Juli 28, 2017 (endret) Tøffe bilder! Jo tregere lukketid, jo bedre opplevelse av fart fordi du får "fartsstripene" i vei og uklare hjul, men jo vanskeligere å få selve bilen i fokus. Så det gjelder å kjenne sine begrensninger og prøve seg litt frem hvis man skal prøve på dette. Man kan få lignende effekt uten å være i følgebil også (går ut fra at disse bildene er tatt fra en annen bil), ved å følge bilen med kameraet for å få effekten i veien. Da skal du nok være greit stø på hånda for å klare det med 1/60. Her er et par jeg tok på Gatebil for noen år siden jeg mener å huske er med 1/125 eller 1/250. Da blir riktignok ikke effekten på hjulene like kul som på lavere lukkertid slik som hos deg. Endret Juli 28, 2017 av macrorain Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Juli 28, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2017 36 minutter siden, macrorain skrev: Tøffe bilder! Jo tregere lukketid, jo bedre opplevelse av fart fordi du får "fartsstripene" i vei og uklare hjul, men jo vanskeligere å få selve bilen i fokus. Så det gjelder å kjenne sine begrensninger og prøve seg litt frem hvis man skal prøve på dette. Man kan få lignende effekt uten å være i følgebil også (går ut fra at disse bildene er tatt fra en annen bil), ved å følge bilen med kameraet for å få effekten i veien. Da skal du nok være greit stø på hånda for å klare det med 1/60. Her er et par jeg tok på Gatebil for noen år siden jeg mener å huske er med 1/125 eller 1/250. Da blir riktignok ikke effekten på hjulene like kul som på lavere lukkertid slik som hos deg. Kule bilder! Brukt monopod til de? Det er iallefall ideelt ved slike bilder, hvis ikke man er svært stødig I bil i fart blir det vanskelig å få fine bilder under 1/50 hvis man ikke har en 7-serie og perfekt underlag Merket at det var mye lettere å ta bilder av e91 fra min bil enn det motsatte. Hjelper forøvrig å ha stort vindu foran for å ha plass, må litt ut av vinduet. Hvis det ikke hadde vært så ulovlig hadde jeg prøvd å sitte i bagasjerommet med seler på feks en e91 eller e61/f11. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet Juli 29, 2017 Share Skrevet Juli 29, 2017 9 timer siden, Gorg skrev: Kule bilder! Brukt monopod til de? Det er iallefall ideelt ved slike bilder, hvis ikke man er svært stødig I bil i fart blir det vanskelig å få fine bilder under 1/50 hvis man ikke har en 7-serie og perfekt underlag Merket at det var mye lettere å ta bilder av e91 fra min bil enn det motsatte. Hjelper forøvrig å ha stort vindu foran for å ha plass, må litt ut av vinduet. Hvis det ikke hadde vært så ulovlig hadde jeg prøvd å sitte i bagasjerommet med seler på feks en e91 eller e61/f11. Brukte ikke monopod, men det hadde nok vært fint ja. Husker ikke helt, men ikke umulig at jeg lente en arm på et rekkverk eller noe. Du får kjøpe deg en pickup og sveise fast et sete baki Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Juli 29, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2017 1 time siden, macrorain skrev: Brukte ikke monopod, men det hadde nok vært fint ja. Husker ikke helt, men ikke umulig at jeg lente en arm på et rekkverk eller noe. Du får kjøpe deg en pickup og sveise fast et sete baki Haha 😂 Savner den gamle e46'en litt når jeg jobber med disse bildene macrorain reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 5, 2017 Forfatter Share Skrevet August 5, 2017 E36 M3 Touring gregus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 19, 2017 Forfatter Share Skrevet August 19, 2017 Et par til av @FredrikWake sin M3 FredrikWake, ahj, Marius2002 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 19, 2017 Forfatter Share Skrevet August 19, 2017 fupsaker, gregus, Marius2002 og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 20, 2017 Forfatter Share Skrevet August 20, 2017 Noen flere av denne lekre e91! Marius2002, BimmerFan!, Designer og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 23, 2017 Forfatter Share Skrevet August 23, 2017 Hadde shoot igår. Dette var den første 😃 Høyrestyrt STI WRX JDM Runey, wSax, Designer og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 23, 2017 Forfatter Share Skrevet August 23, 2017 magneten, Marius2002, tambur4 og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 29, 2017 Forfatter Share Skrevet August 29, 2017 X5M E92M3 med noen sykt konkave felger fra Forgestar Subaru Impreza STI WRX JDM fupsaker, Runey, Designer og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 31, 2017 Forfatter Share Skrevet August 31, 2017 En eksponering. Polariseringsfilter for å fjerne refleksjoner Tre eksponeringer, altså trippel polarisering som det da kan kalles. Og ryddet litt opp bak bilen. Weltzin, Runey, Designer og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet September 4, 2017 Forfatter Share Skrevet September 4, 2017 fupsaker, BimmerFan!, gregus og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet September 6, 2017 Forfatter Share Skrevet September 6, 2017 Før Etter Fahad, fupsaker, Runey og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet September 11, 2017 Forfatter Share Skrevet September 11, 2017 Har lagd meg ei ny nettside! www.gregussen.net Designer, fupsaker og tambur4 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå