Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

10 minutter siden, sveigis skrev:

Veldig enig i det du skriver her og ja jeg liker denne tråden godt.😀

Det som jeg liker spesielt godt på disse nye Bmwene ,er at det er jo så lite som skal til for at de skal se brutale ut .

En ny list foran i bunn av fanger osv gjør at de kan se mannevonde ut på no time 😀.

Takk - Ja, liker utseendet på F30 veldig godt selv - sjelden jeg parkerer uten å snu meg tilbake for å se på bilen, og veldig fornøyd med hvordan mange små grep (toning av lykter, lakkering av reflekser, senking, felger, sort grill, etc gjør at den ser enda noen hakk "skumlere" ut - samtidig som folk som ikke vet hva som er gjort ikke umiddelbart kan sette fingeren på hva som er annerledes. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Snagg30 said:

Sett girkassa et klikk til venstre til "S1" da går den hele tiden.

Du svarte akkurat like før jeg rakk å finne ut av det selv.😆 Har fått testa det nå, og må si at lyden med den nye eksosen blir mye finere og jevnere nå som motoren er på hele tiden. Det har vært altfor mye brøling på hvert eneste kryss hittil når den starter og stopper av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Du svarte akkurat like før jeg rakk å finne ut av det selv.😆 Har fått testa det nå, og må si at lyden med den nye eksosen blir mye finere og jevnere nå som motoren er på hele tiden. Det har vært altfor mye brøling på hvert eneste kryss hittil når den starter og stopper av seg selv.

Hahaha, ja det tok meg litt for lang tid å finne ut av selv. 

Såg tidligere du hadde fått litt kalde føtter med lyden, kjekt å se du liker det bedre nå 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Sett girkassa et klikk til venstre til "S1" da går den hele tiden.

Jepp, skal jeg kjøre "inspirert" har jeg den i S hele tiden. Men det jeg gjør ved "vanlig" kjøring er å kjøre i vanlig sport, og så vipper jeg den over i S på vei inn mot kryss eller andre stopp slik at den holder seg i gang, og så tilbake igjen. Kjører man i S hele tiden så bilen ligger typisk ett gir lavere (f.eks 2 istedenfor 3) enn i vanlig sport, så det gir både litt høyt turtall og nok litt høyere forbruk.

Går dessverre ikke å kode ut start/stopp helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, macrorain skrev:

Jepp, skal jeg kjøre "inspirert" har jeg den i S hele tiden. Men det jeg gjør ved "vanlig" kjøring er å kjøre i vanlig sport, og så vipper jeg den over i S på vei inn mot kryss eller andre stopp slik at den holder seg i gang, og så tilbake igjen. Kjører man i S hele tiden så bilen ligger typisk ett gir lavere (f.eks 2 istedenfor 3) enn i vanlig sport, så det gir både litt høyt turtall og nok litt høyere forbruk.

Går dessverre ikke å kode ut start/stopp helt. 

Ja har begynt med akkurat det samme selv, har en formening om at det kan neppe være bra for motor med all den start /stopp på kald motor. Er det noen som vet noe om det? Jeg kjører alltid EL når jeg vet at jeg er innen for rekke vidde som feks til/fra jobb. Uten om det så står den i sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snagg30 skrev:

Ja har begynt med akkurat det samme selv, har en formening om at det kan neppe være bra for motor med all den start /stopp på kald motor. Er det noen som vet noe om det? Jeg kjører alltid EL når jeg vet at jeg er innen for rekke vidde som feks til/fra jobb. Uten om det så står den i sport.

Før i tiden var det jo hvertfall ikke det, men visstnok er motorene behandlet med noe sånn fancy coating i sylindervegger osv som gjør at de glir mye lettere enn før, så dette visstnok ikke skal være noe praktisk problem. Men spesielt før motoren er driftsvarm synes jeg det er veldig spesielt at den driver og starter og stopper, så jeg overstyrer typisk det ved å gjøre som nevnt over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, macrorain skrev:

Før i tiden var det jo hvertfall ikke det, men visstnok er motorene behandlet med noe sånn fancy coating i sylindervegger osv som gjør at de glir mye lettere enn før, så dette visstnok ikke skal være noe praktisk problem. Men spesielt før motoren er driftsvarm synes jeg det er veldig spesielt at den driver og starter og stopper, så jeg overstyrer typisk det ved å gjøre som nevnt over. :)

Greit og vite, men kommer nok til å forsette med det jeg gjør, får bedre samvittighet. Er innom tråden din titt og ofte, ganske imponerende! Fin bil, gir mye inspirasjon til å bruke penger jeg vil spare 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snagg30 skrev:

Greit og vite, men kommer nok til å forsette med det jeg gjør, får bedre samvittighet. Er innom tråden din titt og ofte, ganske imponerende! Fin bil, gir mye inspirasjon til å bruke penger jeg vil spare 😅

Tusen takk! Ja, forum er noe dritt. Sitter og surfer på BMW forum, vipps har man lyst på nye felger eller et eller annet. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...