Gabz Skrevet November 24, 2017 Forfatter Share Skrevet November 24, 2017 Ble litt mer innkjøp idag. Black Friday på GS så handlet litt av de siste tingene jeg manglet til servicerunden. Olje, oljefilter, bremseskiver foran, diverse plugger og pakninger og litt sånt. Neste på listen nå er kjølevæske så jeg får flushet systemet også er vi good to go. Blir nok montering til uken da jeg er opptatt i helgen. Så da blir det iallefall bytte av ytre endeledd, frambremser, termostat, kjølevæske, olje, oljefilter og fjerning av EGR. EGR-delete kitet er også i hus nå. fxslin, BjornarHS og danskiii reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet November 24, 2017 Share Skrevet November 24, 2017 Venter bare pp mer e28 snadder jeg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 24, 2017 Forfatter Share Skrevet November 24, 2017 Hehe, blir nok først utover våren det, dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 3, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2017 (endret) Fikk tatt første økt på 530 idag med veldig god hjelp av @E.C.. Første prioritet var kjølesystemet. Noe rart må ha skjedd her, for det så ut som forrige eier hadde brukt Litago som frostvæske.. Skylte ut så mye vi kunne før vi dro og fylte med ren væske igjen. Noen som er fysen på sjokomelk? Etter litt så var det klart nok til å få kjørt bort til han hvor vi hadde garasjeplass som fristet litt mer enn ute i snøen. Framme og klar til jekking. Deler klart. Mens motoren kjølte seg ned så satt vi fokusen på frambremsene og endeleddene. Grunnen til det er vel nokså åpenlyst rent estetisk, men framskivene er altså veldig slitne og med mye kast. Også er endeleddene helt utslitte. Klart for nytt. Og på plass! Så var det andre siden sin tur. På med nye endeledd. Og bremser. Finito! Monterte ny føler også. Så var det ut med vifte og viftekåpe. Plukket først ut EGR-opplegget da dette skulle blendes. Var ikke så ille faktisk, men greit å få dritet bort en gang for alle. Før/etter: Adios! Så var det ut med resten av litagoen. Ny termostat skulle også inn. Og etterhvert var det i boks. Litt tilfredsstillende fylling av fersk kjølevæske senere.. .. så var det bare lufting igjen før vi tok kvelden Kroken i frontfanger er forresten ikke pga min bil, bare tauet ut delebilen som sto i garasjen. I morgen blir det fortsettelse. Skift av olje og oljefilter, hive inn vifte og kåpe igjen, grovjustere stillingen på endeleddene og bytte framhjul midlertidig da ene har punktert. Så er den endelig klar for veiene så snart jeg har tilbake lappen. På den tekniske fronten, iallefall. Skal fortsatt få montert nye bakluken, skaffe og montere tåkelykter, skaffe et komplett sett med "nye" vinterhjul, montere anlegget og litt sånt. Stay tuned! Endret Desember 3, 2017 av Gabz sAlnes, Thundercoil, Runey og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 Moro å lese Tappa du sjokolademelka på boks igjen og prøvde å lure noen? Var bra med kjeks på de skivene også ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 Haha det kjølesystemet trengte en god fornyelse ja Bra det ble i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 6 timer siden, Shattered skrev: Tappa du sjokolademelka på boks igjen og prøvde å lure noen? Kanskje det er det jeg skal gjøre med restene 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 3, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2017 Melder meg ut av den planen der med en gang jeg, så slipper jeg siktelse for uaktsomt drap Men siden jeg først er her og skriver innlegg kan jeg iallefall komme med del 2 av servicen, da. Vi begynte med å få justert inn toe på de nye endeleddene, da det ikke akkurat var optimalt som den sto. Litt justering senere så ble dette.. ..til dette! Så en liten prøvetur for å sjekke at alt var som det skulle mens vi samtidig fikk litt varme i oljen. Bilen kjørte bra og det føltes ikke ut som om den trakk i noen retning eller føltes feil ut, så regner det som en suksess Nå som motoren var varm så jekket vi igjen opp bilen og fikk tømt ut den gamle oljen. Nye gjengen står klar. Fersk olje inn. Og alt på plass igjen Siste detaljer mens jeg var i nærheten av min tidligere delebil var å bytte over til hvite blinklys bak og på sidene, slik at det matchet frontlyktene. Og med det var vi ferdige for idag! Ene framhjulet lekker luft som jeg kanskje har nevnt, så har funnet et par hjul med samme felger som jeg har samt gode vinterdekk på som jeg får levert i morgen, så da blir begge framhjulene byttet. Også er neste på listen da å få ryddet og vasket innvendig, også koble opp anlegget. Stian, BjornarHS, Marius2002 og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 Denne bilen får jo økt livslengden sin betraklig under ditt eie Skulle ikke overraske meg at denne blir en meget god bruksbil framover!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 3, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2017 Håper på det Fikk jo kjent etter slakk på turbo, sett litt over motoren osv. mens vi holdt på og det meste virket å være veldig bra, så tror denne kan leve en god stund til med riktig vedlikehold. Så når jeg får byttet den fæle bakluken, kanskje også dører og ene framskjermen om jeg finner i riktig farge, så er det absolutt en flott bruksbil! Litt småplukk er det selvsagt, men har jo trillet godt over 300k også, så det er det lov å ha synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Desember 4, 2017 Share Skrevet Desember 4, 2017 Kjekt med litt service-update! Bestilte samme oljen på GS under blackfriday, utrolig godt priset. Du har vell ikke vært borti å skiftet olje på automatkassen på desse (ikke flush, men kun skifte). Vurderer nemmelig å gjøre det selv, da det virker ganske greit igrunnen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 4, 2017 Share Skrevet Desember 4, 2017 Det er ganske rett fram, ZF har videoer om dette på youtube. BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Desember 4, 2017 Share Skrevet Desember 4, 2017 Jeg skiftet olje og filter på min kasse for litt siden. Grei jobb men er anbefalt å få den på bukk så du har god plass under. Og ha et svært olje kar under for det kan bli litt grisete. Er noe styr med temperatur på oljen når du skifter men jeg tok det bare sånn ca. BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2017 (endret) Fikk begynt smått med anleggskobling idag. Ble så fort mørkt at jeg bare rakk (gadd) å ta spiller og alt tilbehør til den, samt trekke kabler bak klart til suben. Gjengen er klar. Koble opp DAB-antenne. Ferdig. Koble opp mikrofon til handsfree. Trekke signalkabler (og etterpå remote, ikke avbildet). Bakover. Og klart bak. Alt av deksler og slikt på plass igjen. Original: Gamle spiller ut: Og ny spiller på plass. Neste på listen: -Montere nye høyttalere og diskanter foran -Koble opp strøm og jording til sub -Montere sub og forsterker -Finjustere lydinnstillinger Dette blir tatt en dag snart. Også selvsagt må jeg få ryddet og vasket innvendig snart, ser jo ikke ut.. Endret Desember 7, 2017 av Gabz Runey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Desember 7, 2017 Share Skrevet Desember 7, 2017 Overrasker at du gikk for 1din isteden for 2din Men fortsatt positiv forbedring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå