Gå til innhold

"ulyd" fra motor 116i 2014


Truls116
 Share

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av min første BMW nå, så blir min første "tråd" her :)

Det jeg har lagt merke til er at motor lager en litt merkelig lyd ved lavt turtall eller når motor jobber litt ekstra i bakker o.l. Er en slags "rasle", lyd vanskelig å beskrive som kommer i tillegg til vanlig motorlyd under kjøring. La merke til denne når jeg ikke hadde på musikk. Den kommer ikke hele tiden, kun ved spesiell lavt gasspådrag og i oppoverbakker, som jeg la merke til.

 

Syns også denne motoren bråker endel for å være bensin. Nå er det dog min første BMW så vet ikke helt hvordan disse skal låte, men utifra andre nyere bensinbiler så bråker denne mer på tomgang syns jeg.

Lurer egentlig på om denne lyden er noe kjent/normalt eller om jeg burde ta den med til verksted og få dem til å se på det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever noe som kan likne på raslelyder fra M54-en min. Jeg er ganske sikker på at det er svinghjulet, fordi det rasler hvis jeg skrur av motoren, uten å ha den i gir og uten å trykke på clutchen. Når det er sagt, er det jo litt rart om du må bytte svinghjul på en 2014-modell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Eselfjes skrev:

Jeg opplever noe som kan likne på raslelyder fra M54-en min. Jeg er ganske sikker på at det er svinghjulet, fordi det rasler hvis jeg skrur av motoren, uten å ha den i gir og uten å trykke på clutchen. Når det er sagt, er det jo litt rart om du må bytte svinghjul på en 2014-modell. 

Raklelyd fra bmw manuell biler er helt normalt. Har hatt det på alle mine bmw manuellbiler, bortsett fra på dieselen jeg har nå faktisk. Som du sier, når du står i fri med clutchen ute og på tomgang hører du det godt. Hvis man da slår av motoren hører man skikkelig rakling. Det er lyder i kassa som gjør dette, men ingenting farlig. Lyden forsterkes faktisk av å bytte til enkelmasse svinghjul. Har hatt denne lyden på m20, m30, m50 og s54, så godt mulig den er på m54 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Evopower skrev:

Raklelyd fra bmw manuell biler er helt normalt. Har hatt det på alle mine bmw manuellbiler, bortsett fra på dieselen jeg har nå faktisk. Som du sier, når du står i fri med clutchen ute og på tomgang hører du det godt. Hvis man da slår av motoren hører man skikkelig rakling. Det er lyder i kassa som gjør dette, men ingenting farlig. Lyden forsterkes faktisk av å bytte til enkelmasse svinghjul. Har hatt denne lyden på m20, m30, m50 og s54, så godt mulig den er på m54 også.

Åja, trodde det var dobbeltmassesvinghjulet som var gåent jeg. Da lærte jeg noe nytt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 years later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...