Gå til innhold

Endelig BMW !!! Men hvilken?


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

Prisen kan jeg ikke si så mye om (annet enn at jeg ikke fikk inntrykk av at det var så veldig billig), men kan kommentere bilen.

- Stygg skade i førersete. Synes også kombinasjonen med skinn og stoff er litt "feil" i comfort-setene, men det blir jo litt smak og behag.
- Navigasjonen er navi business med liten skjerm. Dette er en vits, og er totalt ubrukelig.
- Panoramasoltak er nødvendigvis ikke det beste om billig bilhold er målet, men er jo sikkert fint å ha da.

Ellers har ikke bilen mye utstyr, om du skulle la deg lure av den setningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. 

Jeg bare må le litt i elendigheten :-D

Det er virkelig en jungel dette. Jeg merker at siden jeg ikke holder på med BMW til daglig faller jeg fort ut på utstyr og diverse. Jeg klarer faktisk å bli «blendet» av noen annonser. Det er jo da man driter seg ut til slutt ... 

På denne fikk jeg godt inntrykk 

tenkte godt holdt, mye utstyr, kanskje en bil å betale litt for ... men nå lot jeg den gå :)

den tålmodigheten spiller jo også inn. Hvis man vil ha bil i går men vet man må smører seg med tålmodighet ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, awt skrev:

Prøv å komme deg opp på en 2009-modell, slik at du får facelift, nyere iDrive (om den har professional) og litt slikt.

ahh så på 3 serie så er det fra 09 som har facelift. var det samme med 5 serien ? 5 serien var vel 07 ?

Tror ikke du at budsjettet allerede tynes nå når jeg faktisk føler jeg bruker mer enn jeg skal med 175 000 kr ? Eller mener du 09 er innafor? Det føles ikke slik når jeg leser på finn, for til og med noen 05 modeller 5 serier prøver folk seg på 180 til 200 000 :)

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-serie fikk facelift mars 2007, altså midt i 2007-modellåret.

3-serie sedan og touring fikk facelift på 2009-modellene.

Det er ikke mitt budsjett, eller mine penger, så det blir jo en vurderingssak fra din side, men personlig mener jeg facelift-modellene er verdt å gå opp litt for ja. Jeg hadde nok også heller kjøpt 320d facelift kontra 325d pre-facelift om det måtte til for å komme innenfor budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, awt skrev:

5-serie fikk facelift mars 2007, altså midt i 2007-modellåret.

3-serie sedan og touring fikk facelift på 2009-modellene.

Det er ikke mitt budsjett, eller mine penger, så det blir jo en vurderingssak fra din side, men personlig mener jeg facelift-modellene er verdt å gå opp litt for ja. Jeg hadde nok også heller kjøpt 320d facelift kontra 325d pre-facelift om det måtte til for å komme innenfor budsjettet.

hvis man skulle gått ned på motor etc da er man jo over på sån som denne da som en forumbruker her selger 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101718095&fks=101718095 

men da mangler både lyden og kraften ... 

La oss si man fikk denne for 175 ? her er det facelift ...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=102690631&ref=conversation&fks=102690631

 

er så forb vanskelig dette @awt . Vil bare ha meg en ny BMW hehe.

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noen problemer eller betenkeligheter med å kjøpt @papertiger sin bil, og jeg tror ikke den har problemer med å følge 5-serien du linker til (heller motsatt, gitt at 5-serien er original).

Likevel er det jo fortsatt en mindre bil, og den 5-serien virket jo grei ut den også (men der får du derimot en bil med tilnærmet ubrukelig iDrive-system).

Du bør nok teste de forskjellige biltypene, og finne ut hva som kan passe for dere, hva du foretrekker (sportslighet eller comfort), samt hvilke plassbehov dere egentlig har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger sin BMW ser faktisk virkelig bra ut, selv om jeg egentlig ditchet denne utgaven i begynnelsen av tråden ( men jeg spiste hatten min på det ) 

Jeg trenger egentlig ikke prøvekjøre noen av disse bilene, for etter alle de timer på Finn.no, her i tråden, og på meldinger med @Peak har jeg kommet fram til at det må bli en av 3 typer. 

Det jeg har lært er at jeg burde holde meg unna 2 literen i 5 serien og i x3. Skal jeg kjøpe en av de bilene, bør jeg kjøpe med 3 liter dieselmotoren. den er slitesterk og kvalitet. Mye bedre enn 2 literen. Videre er x3 og 5 serien såpass store tunge biler, at man vil ikke føle noe sportsligheter med 2 literen. 

Så vet jo dere at jeg tenker driftsikkerhet og kostnader i etterkant av kjøpet. Det passer nok lite godt sammen med at jeg er bil interessert, liker motor og riktig lyd når man først skal ha BMW.

Så har jeg lært fra dere at for å få et mest mulig driftsikkert bilhold med BMW i min prisklasse helst maks 175 000 kr burde jeg gå for x3 m pakke og 3 liter motor. Andre valget burde være 5 serie facelift 3 liter med tanke på plass i bagasjerommet, men der håper jeg at 3 serien sitt også kanskje kan være stort nok. 

Så var det dette med å finne riktig bil, med riktig utstyr, nok utstyr og det er enklere sagt enn gjort. Jeg har pengene klar, og bruker alt jeg lærer av dere for å finne bil, men ender hele tiden opp med at finn ikke har flere biler å velge mellom. Og da sitter jeg på gjerdet da, og venter på plinget fra finn som sier at det er kommet ut biler som passer ditt søk. 

enten mangler de facelift, eller så mangler de utstyr eller så mangler de en haug med annet, eller så har de feil dittn eller dattn, eller så burde man heller.. .... og ja ... Jeg får innmari god hjelp av dere, for det går i ball ! 

Hva skal man si @awt, jeg håper dere poster en link om dere finner en bil til under 200 som er litt prutbar som dere mener er verd å kjøpe, så skal jeg gjøre hva jeg kan for å få fatt på den så jeg kan parkere den gamle toyotaen min for godt.

Her er en x3 som jeg har prøvd å prute ned til riktig pris som skal være 150 000 kr eller 160 000kr inkl 6 mnd garanti. Men han går ikke lenger ned enn 175000 kr uten garanti. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101261572

Så har jeg mailet litt med og snakket på telefon med diverse forhandlere som har hatt andre biler på finn inne. Både 5 serier og x3, men felles for de alle er at de ikke går nedover i den prisklassen flere av dere mener de burde ligge, selv fra forhandler. Det virker som at bilene blir lagt ut flere 10 tusener over hva de er verd, og at folk har god tid til å selge, og venter derfor bare på at noen som meg ( uten hjelp fra dere ) skal bite på ... 

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trøste deg med at å kjøpe brukt BMW ER vanskelig, rett og slett fordi det er så utrolig fritt når man konfigurerer ny bil, at når man skal kjøpe brukt er det nesten helt umulig å finne nøyaktig den spec man ønsker. Når du endelig finner en bil som virker perfekt kan du banne på at det er EN ting fra kravlisten din som han løken som opprinnelig kjøpte bilen ny har glemt å ta med. Og hvis den har perfekt utstyr, så er den signalrød eller er importert fra Tyskland og har mintgrønne skinnseter 😄

Dermed må man enten inngå kompromisser med utstyret, eller ha tålmodighet. 😊

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn liten digresjon...

Men da jeg skulle ha bil så satt jeg og fylte med i nesten 2 år, sånn til å fra. Og letet aktivt i 6 mnd før jeg fant den. Og selv den var ikke riktig! Men det var det nærmeste jeg kom, og til slutt må man ta et valg. Jeg har enda ikke funnet den perfekte bruktbilen og det er 4 år etter.

Endret av Otis
Svært mange skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt takk! :)

@Amistad jeg skal ikke bruke tråden din (som for øvrig er svært interessant å følge med på, for det ER vanskelig og tar tid å sette seg inn i alle valg og opsjoner som finnes på BMW) som en salgstråd, men jeg skal svare på det som blir diskutert i forhold til 5 vs 3-serie og 2 vs 3-liter i og med at bilen min er linket til.

Lyden til en sekser har den ikke, men en tanke grovere ble den når jeg satte på Hartge eksosen (bakre lyddemper tas vekk). Når det er sagt kommenterte en kollega at han hørte lite til motoren inni bilen når vi kjørte. Jeg tenker ikke noe over det - er en vanesak.

Kraften... vel - om den holder følge med en 525d vet jeg ikke, men bilen ble chippet i vår, og skal nå har rundt 200-210hk og 390Nm (begrenset til dette for å skåne automatkassen). Den fungerer utrolig bra, faktisk så bra at jeg angrer på at jeg ikke gjorde det før. Der den før var noe tungpustet og seig, føles den nå lettbeint og mer på hogget - som om den har fått frie luftveier 😂 , i tillegg til at den girer mye finere og drar helt til topps i registeret. 

Uansett hva du velger her tror jeg du blir fornøyd - men jeg bruker selv vanvittig med tid på å studere utstyrslistene på bilene på Finn, og det er en jungel. Støtter @awt i at du må finne en med den nye navigasjonen (slik som vises på bildene i annonsa mi). den er mye lettere og raskere i bruk.

edit: kan slenge meg på @Otis sin uttalelse her - jeg lette nok ikke så lenge, men jeg fulgte med på markedet et år før vi kjøpte. Endte med at jeg ga opp kravet om M sport til fordel for ellers riktig utstyr og senk til en god pris.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ... 

så da har vi altså plutselig to forumbiler for salg.

@Kenny_ sin og @papertiger 

Teoretisk sett så burde det vel være nooooooe sikkerhet i å kjøpe fra noen som har vært her en stund ...

Akkurat lest tråden til Kenny ...

 

hva skjer om man sitter disse to bilene opp mot hverandre ? Dere som kan ... 

nanana eye of the tiger nananana 

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...