Gå til innhold

Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |

mslello
 Share

Anbefalte innlegg

Romjulsoppdatering..

i3'n kjører jo my og mye gårdsvei med tvilsomt vedlikehold.. Så den har blitt pigg3 😬😅

Har vært ganske utenkelig så langt og dekkene har blitt veldig dyre. Men etter 2 vintre med mye is, så ville fruen prøve..

20241216_112300.thumb.jpg.666563bea17a1aa66d5a288e188d76b6.jpg

20241216_115709.thumb.jpg.079064b2617fc0e64ca769acea7a4908.jpg

Fikk Lego til jul 🎄😎20241226_195815.thumb.jpg.7d54493a2ebc258dce370b30a73df3e8.jpg

20241229_123711.thumb.jpg.2e81268df366be58407d6b94487f9ec0.jpg

Så ble det plutselig mildvær og vask måtte selvsagt til

20241227_112949.thumb.jpg.e541581197c36f4528dbf092d2851e4b.jpg

Vært mye juletransport og varierende føre 

1000009152.thumb.jpg.64d66a7dbd5f0deb9ba52d98bbb961da.jpg

4. Vinter på disse dekkene, så må vel gjøre noe i løpet av vinteren. Hadde sett for meg 3 sett hjul. 18" med pigg og piggfritt på 19". Men dekk har blitt så dyrt at den løsningen frister lite.. Så litt usikker på hva jeg skal finne på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid kjørt piggfritt på mine biler helt siden jeg fikk førerkortet, først i år har jeg satt på piggdekk på 3/3 biler og må ærlig innrømme jeg mest sannsynlig aldri kommer til å gå tilbake på piggfritt. Bobla står på europeiske piggfrie men den brukes kun på trivelig vinterføre. Det har vært svært gode vinterdekk som gir en del ekstra trygghet :) 

har du lagt noe videre plan for bilparken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Snagg30 skrev:

Har alltid kjørt piggfritt på mine biler helt siden jeg fikk førerkortet, først i år har jeg satt på piggdekk på 3/3 biler og må ærlig innrømme jeg mest sannsynlig aldri kommer til å gå tilbake på piggfritt. Bobla står på europeiske piggfrie men den brukes kun på trivelig vinterføre. Det har vært svært gode vinterdekk som gir en del ekstra trygghet :) 

har du lagt noe videre plan for bilparken? 

Jeg har også kjørt piggfritt i alle år. Men de siste årene så blir jo brøyting og strøing bare blitt dårligere og dårligere. Så mye is til tider. Jeg kjenner fler som har gått til pigg og synes det fungerer bedre. En fordel med tung i4 er jo at piggdekk er litt fastere i fisken. Har jo en kamerat med Panamera og samme dekk som du har på 911. Han synes det er beste vinterbilen han har hatt 😅

Litt vakum i bilplanene nå. Venter litt mer konkret info om Neue klasse før jeg tenker noe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg bor litt lengre nord og stort sett har snø utenfor vinduet hele vinteren har jeg gått over til pigg på begge bilene når vinterdekka uansett skulle byttes. Jeg tenker også at et 3. sett med piggfritt på en av bilene kan være lurt. Begynner ofte å bli nattefrost allerede i september, så er det plutselig mildt en god stund. Frister ikke å bytte fram og tilbake mellom piggdekk og sommerdekk, samtidig som at det føles litt sketchy på sommerdekk en del dager. Tenker at de piggfrie dekkene skal primært fungere i en slik overgangsperiode på høst og vår, så sikkert mulig å kjøpe litt billigere merke eller brukt for å spare litt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, E.C. skrev:

Nå som jeg bor litt lengre nord og stort sett har snø utenfor vinduet hele vinteren har jeg gått over til pigg på begge bilene når vinterdekka uansett skulle byttes. Jeg tenker også at et 3. sett med piggfritt på en av bilene kan være lurt. Begynner ofte å bli nattefrost allerede i september, så er det plutselig mildt en god stund. Frister ikke å bytte fram og tilbake mellom piggdekk og sommerdekk, samtidig som at det føles litt sketchy på sommerdekk en del dager. Tenker at de piggfrie dekkene skal primært fungere i en slik overgangsperiode på høst og vår, så sikkert mulig å kjøpe litt billigere merke eller brukt for å spare litt penger.

Veldig fint med piggfritt på vår og høst. Men føler seg litt hjelpesløs når det er våt is. Spesielt fra jul til mars her ved Trondheimsfjorden. Men som du sier, trenger ikke de dyreste piggfrie dekkene da. Kan kjøpe forrige generasjon av Continental eller Nokian f.eks. eller kanskje noen med bedre asfalt egenskaper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sanders54 skrev:

Hva slags piggdekk kjøpte du til i3'n, og evt hvor?

Finnes bare ett dekk i riktig dimensjon med pigg. TriAce Snow. Kjøpte det hos lokalt firma, Brenne dekk. De var vist vanskelig å få tak i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...