Grantas K. Skrevet Februar 5, 2018 Share Skrevet Februar 5, 2018 (endret) Hallo, Etter en god stund som ''anonym'' leser, har jeg valgt å lage en bruker og poste litt om prosjektet mitt også. Jeg har hatt en 2002 316i sedan tidligere, men har selvfølgelig alltid hatt lyst på en coupe med 6'er. Planen var egentlig å finne en ganske strøken 320/325 coupe med 100-200k på telleren. Så kom jeg over en billig, men veldig sliten 323ci manuell med ca. 300k på telleren og tenkte hvorfor ikke. Først gadd jeg ikke å investere noe særlig i oppgraderinger, tok en service på den, byttet noen slitedeler som skiver, klosser og en servopumpe. Så mistet jeg lappen i 6mnd = mye penger spart, og bestemte meg for å gjøre bilen helt strøken. Hadde dessverre hverken tid eller motivasjon i løpet av det halvåret, men nå er både lappen og motivasjonen tilbake og bilen skal bli bra. Det som er verdt å nevne om bilen: - Mtech 2 fram og bakfanger - Org xenon - Parksensorer - Regnsensor - Elektriske stoler - Oljen står fortsatt på max etter 10k km! Det som er gjort med bilen så langt: - Tatt alt av utvendig rust - Nye framskjermer, mtech 2 sideskjørt, bakfanger, rustfrie dører, panser og bakluke - Byttet rute på passasjersiden - Nye lykteglass, blinklys i oransje rundt om - Led baklykter - Nytt interiør med sportstoler i skinn - M Ratt, M girkule, M3 speil - Android spiller - Coilovers med camberplates, gs tårnlager bak - Nye bærearmer, endeledd og powerflex foran - Muffler delete - ESR felger, 18x9.5 og 10.5 et22 med 225/35 og 245/35 dekk - Hellakkert i 475 Sapphire Black Videre planer: - Bytte frontrute - Montere nye tåkelys med led pærer, angel eyes og usblink - Montere camberarmer - Polere vekk riper som dukket opp under montering av lakkerte deler mens den var støvete - Legge Cquartz 3.0 coating - Bytte diff/forsterke bakstilling/powerflex Endret Mai 27, 2019 av Grantas K. Werther, Marius2002, tambur4 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet Februar 5, 2018 Share Skrevet Februar 5, 2018 Ser ut som en pen bil Flotte planer du har for den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 5, 2018 Share Skrevet Februar 5, 2018 Så pen ut denne, ja! Kopifelger? Specs på de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 5, 2018 Share Skrevet Februar 5, 2018 (endret) Fin bil Liker planene. Skal ikke bytte innsug også da? Så får du litt mer hest (må vel kanskje få custom mapping for å få full utnyttelse) Endret Februar 5, 2018 av Daniel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathiseen Skrevet Februar 5, 2018 Share Skrevet Februar 5, 2018 Grattis med fin bil! planene ser bra ut også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grantas K. Skrevet Februar 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2018 18 timer siden, Skare1 skrev: Ser ut som en pen bil Flotte planer du har for den! Takk! 13 timer siden, Gabz skrev: Så pen ut denne, ja! Kopifelger? Specs på de? Takk, ja hadde noen gs privilege i 18x8 og 18x9 med et35 elns. Hadde 7mm spacere bak da 🙂 9 timer siden, Daniel. skrev: Fin bil Liker planene. Skal ikke bytte innsug også da? Så får du litt mer hest (må vel kanskje få custom mapping for å få full utnyttelse) Takker, nja får se på det, har vurdert turbo eller presse også. Men først og fremst skal jeg få den strøken utseendemessig, så får vi se hva jeg gjør med motoren. 8 timer siden, Mathiseen skrev: Grattis med fin bil! planene ser bra ut også Takktakk, morsomt hvordan alle syntes at det var en fin bil Det var bare fordi jeg la ut noen bilder fra sommer i riktig lys, egentlig så er den ganske rusten og sliten. Så det er et ganske stort prosjekt og mange vil nok synes at det er litt idiotisk å legge så mye penger i en bil som har gått 300+ og ser sånn ut, men har egt tenkt å aldri selge den og bare beholde den fordi jeg aldri får pengene igjen pga. kmstanden Bilen per dags dato (brukt litt av min far og ikke vasket på 6mnd): Dette kan bli bra! Mathiseen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grantas K. Skrevet Februar 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2018 (endret) Da har jeg begynt å få inn litt deler til bilen Har alltid likt led baktlyktene til facelift med oransje blink, men etter litt lesing på forumer og sånn fant jeg ut at det ikke skal være barebare å koble de opp i en preface pga. annerledes lysmodul. Så da var alternativet å lete etter noen kopier som var ment til preface, men selvfølgelig fant jeg kun med hvite eller sotede blink. Bestemte meg for å bare kjøpe med hvit blink og foliere den hvite delen oransje. Alle de kopiene fra ebay hadde en sånn irriterende svart kant som denne her rundt lykten: Derfor ble det innkjøp av depo baklykter uten den kanten, kostet en del mer, men verdt det i mine øyne. Under foliering: Ferdig resultat, veldig fornøyd: Endret Mars 12, 2018 av Grantas K. Ron Jeremy, Carlsius, Mathiseen og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 E46 er den mest vellykkede 3 serien ever, coupe er vel den mest estetisk lekre av disse igjen. Ser ut som en god start dette, selvom jeg ikke heller skjønner denne US blink greia selv. Stå på, dette blir bra! mr.Wreckless reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathiseen Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 Blir pent med de på bilen din! Lov og spørre om hvor du har handlet lyktene? skulle hatt like til min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grantas K. Skrevet Februar 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2018 19 minutter siden, Mathiseen skrev: Blir pent med de på bilen din! Lov og spørre om hvor du har handlet lyktene? skulle hatt like til min https://m.ebay.com/itm/No-Error-DEPO-USA-1999-2003-BMW-E46-2D-Coupe-4-Pieces-Red-Clear-LED-Tail-Light/173144798374?hash=item28503bf4a6:m:mvtJDIDTmofcCOpaHvq8FxA Håper på det kjøpte disse her, men måtte spørre selger om å sende til Norge så opprettet han en egen link, tror det kom på 2400 til sammen. Mathiseen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathiseen Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 5 minutter siden, Grantas K. skrev: https://m.ebay.com/itm/No-Error-DEPO-USA-1999-2003-BMW-E46-2D-Coupe-4-Pieces-Red-Clear-LED-Tail-Light/173144798374?hash=item28503bf4a6:m:mvtJDIDTmofcCOpaHvq8FxA Håper på det kjøpte disse her, men måtte spørre selger om å sende til Norge så opprettet han en egen link, tror det kom på 2400 til sammen. Okei, tusen takk! hadde lagret akkurat den annonsa fra før av faktisk Grantas K. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 Eagle eyes har baklykter de og, uten den sorte kanten. Billigere enn Depo. Hadde det på min, men mine var helrøde. Mathiseen og Grantas K. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grantas K. Skrevet Februar 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2018 Forstillingen er ikke noe å skryte av, klunker litt og virker litt løs under svinging. Så har fått en pakke fra tyskland Har fått noen andre deler også, men må få tatt bilder av de senere. Mathiseen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamwiers Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 Følger med Grantas K. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rizna Skrevet Februar 23, 2018 Share Skrevet Februar 23, 2018 Følger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå