Gå til innhold

Norbakken's E23 728i


norbakken
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

En stund siden update her nå - mye jobb en periode nå så 7'ern får stå og vente på vår. 

Men da jeg tok ut gulvteppet så stusset jeg over at det ikke var noen form for lydisolering i gulvet. Etter en nærmere titt på ETK hos Koed ser jeg at det skal være, men at dise mattene sikkert er kastet for mange år siden. 

Hva finnes av gode og økonomisk forsvarlige alternativer? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til bilopphuggeren på Nesodden. Det sto en gammel sjuer der ifjor. Mulig den fortsatt står der. Han hadde rimelige priser også.

Det skal jo være formstøpte skumgummimatter på denne som er en 3-4 cm tykke. De pleier og suge mye vann så de ble sikkert tatt ut for tørking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rune-K skrev:

Ta en telefon til bilopphuggeren på Nesodden. Det sto en gammel sjuer der ifjor. Mulig den fortsatt står der. Han hadde rimelige priser også.

Det skal jo være formstøpte skumgummimatter på denne som er en 3-4 cm tykke. De pleier og suge mye vann så de ble sikkert tatt ut for tørking.

Jeg hadde en mistanke om det ja for gulvteppet virket for lite slik det var nå, nådde ikke inn under listene i dørstokken - helt forståelig når gulvet skal være noen cm høyere...

Skal høre med Nesodden jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden update her nå. 7’ern har stått rolig pga jobbreise og bygging av veranda, men nå regner det katter ute så da passer det fint å gjøre ferdig interiøret før montering.

Har bestilt et lass med deler fra Koed nå, blant annet ventiltettinger og ymse pakninger til motor, samt noe småting til interiør og varmeapparat. Forhåpentligvis blir det storservice nærmere sommeren.

I dag har jeg pusset vekk siste rest av lakk på dørlistene og foreløpig hatt på ett strøk ny gulvlakk. Ser ut til at dette kan bli veldig bra, bildene er ikke helt representative... Siste bilde er før og etter første strøk. 

 

9AAF2AC8-3FD4-435C-80C7-3BCC992A4DF1.jpeg

E380467B-CE8F-47C0-924C-8F7C15C0E3C0.jpeg

319B7C41-4299-4C36-8974-902B050B9151.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Otis skrev:

Dæsken! De ble flotte!

Den gamle lakken satt veldig godt, spesielt på bakdørene. Malingsfjerner hjalp ingenting, men tapetkniven klarte å skrape av lakken. På framdørene var lakken veldig porøs og krakkelert så der gikk det lett. 

Veldig glad jeg har ordentlig treverk som kan pusses og lakkes, og ikke noe plastiktull som må kastes og kjøpes nytt 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitteputa på førersetet var veldig dårlig etter ca 400k med sjåfør så jeg sendte den til Aas Salmakeri for litt refreshments. Fikk sveiset tre fjører i bunnen, ny skum, samt satt på ny skai rundt ramma, den gamle var bare masse hull.

Nå er alt vasket, smurt opp og montert tilbake på plass. Setet er fortsatt slitt, men nå er det litt bedre og holder forhåpentligvis mange mil til.

Kunne egentlig tenke meg blått skinn til denne, men problemet er baksetene, ingen av de andre setene som passer inn uten større modifiseringer, og blått skinn til e23 finnes ikke(?)! Vel, gleder meg til å montere interiør etter hvert 😎

Gratulerer med dagen forresten 🇳🇴🇳🇴

 

F549CCC2-BD4D-4471-AAE0-0D3647D30C08.jpeg

B64FCA21-337C-4FDC-B5B0-83310F32E1ED.jpeg

6D109742-0E5C-401C-94A8-D2870E61F659.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...