quandt1960 Skrevet Mai 29, 2018 Share Skrevet Mai 29, 2018 For de som kan litt tysk/google translate. En ekstremtest av E39, 1mill + km. Diesel rekke6 http://www.autobild.de/bilder/gebrauchter-bmw-5er-im-extrem-dauertest-5490138.html#bild22 Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 29, 2018 Share Skrevet Mai 29, 2018 (endret) Ser at bilen er 1997-modell uten steptronic. Trodde steptronic var standard på E39 fra modellår 1997, men det stemmer kanskje ikke - er det slik at 525tds ikke ble levert med steptronic? Uansett imponerende at automatkassen etter 1 mill km fortsatt er original og aldri har fått oljeskift. Egentlig godt gjort å legge på en slik bil over 50 000km pr år i så mange år i bittelille Nederland. Vil tro den har sett en del langkjøring i nabolandet Tyskland også. Endret Mai 29, 2018 av Werther S. Gunstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mai 29, 2018 Share Skrevet Mai 29, 2018 17 minutter siden, Werther skrev: 525tds ble kun levert med de eldre GM kassene uten Steptronic. De nyere 525d og 530d ble levert med Steptronic. Ser ut som den bilen har hatt ett langt liv og 😂. Men ja at den har holdt seg så lenge viser jo at bygg kvaliteten er der. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 29, 2018 Share Skrevet Mai 29, 2018 BMW postet jo nylig et innlegg om en 525d fra Finland med 1 million km og. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2018 Helt utrolig. Men tror nok rusten ville tatt den tidligere i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 29, 2018 Share Skrevet Mai 29, 2018 Imponerende, men ikke overraskende egentelig. Dette er solide biler og eneste årsaken til at de fleste E39 aldri kommer nær halvparten av denne km standen er da de ender opp hos folk som er blakke. Gikk en 523i her i byen, tidligere drosje som sist jeg sjekka var gått over 700 000 km. Også er det godt å ha noe å slå i bordet med når Merce entusiastene kommer trekkende med biler som har gått en million kilometer 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mai 29, 2018 Share Skrevet Mai 29, 2018 E34, e32 og sikkert noen til er utvilsomt slitesterke biler. Men av de nyere (e39 definerer jeg som den nye æraen bmwer), så er nok E39 kanskje den mest slitesterke og overingeneerede modellen fra bmw. Ikke ulikt mercedes 190e og w124. Jeg har egentlig ikke vanskelig å tro at en bil klarer 1 mill kilometer når man tenker på at disse milene er gått over en kortere periode og med lange rolige autobahn kjøreturer. I Norge derimot, er Klimaet, kjøremønsteret og veiene/salt noe som ødelegger alt av biler før 15 år og 250.000km som regel. Rusta knekker e39 og det går på huggern etter en ungdom spinner det ihjel 1 års tid først. Bortsett fra noen kjølesystemer på m52 modellene så har jo e39 tålt utrolig mye bank. Synd den nevnte rusta knekker dem slik at vi aldri får se en lignende km test her til lands! Helt riktig å sette MB folket litt på plass noen ganger quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Mai 30, 2018 Share Skrevet Mai 30, 2018 Snakka med han "Jugern" (Leif Arne Rolfstad) høggern i Hokksund og han sa akkurat det samme. E39 selger han mye brukte deler til. Det var vist mange som ringte han og spurte etter deler til E39'ene sine og dermed kjøpte han store kvantum med deler fra Tyskland til disse bilene. Han hadde mange kunder med biler som hadde gått opp mot 500k km. Han selger forsåvidt mye til E60 også, men her er det mest styrebokser og enheter som ryker i hytt og gevær, samt ledningsnett her og der.. E60 hadde han ikke trua på, det har ikke jeg heller.. De ruster ikke så mye som E39 (enda iallefall), men kostnadene for å holde pre-face E60 i drift blir jo ofte skyhøye. Skare1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 30, 2018 Share Skrevet Mai 30, 2018 Finnes jo noen E60 med 600k km på telleren også. Går en 530d her i Bergen tror jeg. Tidligere taxi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 31, 2018 Share Skrevet Mai 31, 2018 Pratet med en bruktbilforhandler for et par uker siden - han pleide å kjøpe en del innbyttebiler fra nybilforhandlere, inkludert E39. Når jeg var innom sto det en 520i og en 528ia der som begge skulle fraktes til Afrika. Så det er tydeligvis noen av de gamle, godt brukte norske BMWene som får nytt liv i et eller annet u-land. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 1, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2018 Min 1997 modell. Lite og pent brukt men likevel. Ganske god orginal understellsbehandling på disse. På kanalene er den orginale beskyttelsen med masse på 5-6mm tykk så det mangler ikke beskyttelse fra fabrikken på de mest utsatte stedene! Eneste rusten jeg hadde på den var høyre kanal bak hvor rusten hadde spist seg fra hjulbua under beskyttelsen, typisk sted hvor steinslag som mot skjermen slik at saltet kommer til. Nå er det ordnet med Brunox og omlakkert. Om folk hadde demontert og vasket under luftstyringsplasten på undersiden en gang i året så ville nok mange flere E39 vært strøkne på veien. Demonterte mine for inspeksjon for to dager siden på bukk og der var det mye skit under. Skal understellsbehandles før vinteren. BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 17, 2018 Share Skrevet Juni 17, 2018 Nok et bevis på at M57 er bra motor 730d E38 som nærmer seg 1 million. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 18, 2018 Share Skrevet Juni 18, 2018 On 31.5.2018 at 22.31, Werther skrev: Pratet med en bruktbilforhandler for et par uker siden - han pleide å kjøpe en del innbyttebiler fra nybilforhandlere, inkludert E39. Når jeg var innom sto det en 520i og en 528ia der som begge skulle fraktes til Afrika. Så det er tydeligvis noen av de gamle, godt brukte norske BMWene som får nytt liv i et eller annet u-land. Han må ha skrøna fælt når han fortalte det. Jeg vet at det er populært å eksportere brukte biler fra bla Danmark men her i Norge så har jo slike biler en mye høyere verdi «på gata». Er en lokal her i byen som eksporterer gamle Hiacer og Dyna til Afrika, men det er visst de eneste bilene de er interessert i å importere der nede. Og det er visst en helvetes papirmølle å få eksportert en bil ut av Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juni 18, 2018 Share Skrevet Juni 18, 2018 Afrika så tar dem alt, så lenge det er billig Kom over denne i fjor sommer i Nigeria. Det går derimot mest i kassebiler som nevnt ja, var egentlig fascinerendes å se hvor "alt" av gamle L300 og denslags har blitt av. Kjører man fra flyplassen tidlig morgen eller kveld, så står det gulmalte kassebiler på begge sider av veien ( inkl mangefelts motorveg) med 30cm imellom hver helt til hotellet, om det så er mange mil. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå