Gå til innhold

Gabz' E92 330XD | Video, s. 30


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med nye felger, det så ut som et fint oppsett og design for E92 :) . Denne har for øvrig hevet seg MANGE hakk etter at den kom i dine hender. Men ang. dekkdimensjon og xdrive - dette kan da ikke være bra med 225/35 og 265/30 med tanke på rulleomkrets?

Mange takk! Veldig hyggelig å høre :D Nei, med den komboen her er det 0,3% forskjell i rulleomkrets og xDrive godtar inntil 1%. Tempe som jeg handlet hos sa også at de hadde brukt denne kombinasjonen på E9x med xDrive tidligere uten problemer. Så det er nok ikke noe fare, nei. 

5 timer siden, Thundercoil skrev:

Ble veldig bra dette! 😁 Synd lampene ikke forsvant. :(

Tenkju! :D Passe lei av å ha de konstant i instrumentpanelet, ja.. Håper det løser seg med litt mer direkte koding, ellers må nok servomotoren byttes og er ikke direkte billig den heller. Morro med BMW :wub: 

5 timer siden, danskiii skrev:

Herlig, bra hjulvalg! :D

Takktakk! :D

47 minutter siden, Daniel. skrev:

Ble naaais! Men hvis du må ned i spacer bak, hvorfor 10mm og ikke 12mm? 🤔

Edit: Hvorfor må jeg alltid klare å starte ny side?! 🙄

Mange takk for det :D Tenkte jeg muligens hadde 10 liggende, men det hadde jeg ikke. Egentlig ikke så mye problem med 15 heller, skal kjøre litt med det og se om det går seg litt til. Er bare under hard svinging mot venstre, ellers er det ingenting. Og prøvekjørte litt "hardt" med de for å forsikre meg om at det var greit å kjøre med, og selv under hard og mye last når det subbet så var det egentlig ganske lite merker i dekksiden eller gummi i hjulbuen så får se om det trengs noe nedgang. Men om så så kan 12 være en idé, ja. Har dialog med en som har et sett i 12 å selge meg, så :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått byttet håndbrekket idag. 

Før, slitent og 13 år gammelt normalt skinn:

1.thumb.jpg.0eada75b2f833b0a43231ddbd069832f.jpg

 

Og det "nye" (brukte) M-sport brekket i perforert skinn. Gjorde sitt med helhetsinntrykket bare denne her, synes jeg. 

2.thumb.jpg.a9f5f676cd63a9b0c640855d32e44373.jpg

 

Fikk også gitt bilen en kjapp vask igjen for å få av litt støv etter en lengre kjøretur i går.

3.thumb.jpg.2d88e470a8fa52cd6617bf39a95a6030.jpg

 

4.thumb.jpg.68ab24cfd9de9b7b9b67bd86d5fdcca6.jpg

 

Og et par bilder til tilbake på gårdsplassen :) Synes den begynner å se ganske bra ut nå. Få senket litt mer framme og spacet ut framhjulene litt så blir det hakket bedre.

5.thumb.jpg.885b9e2d61ee3ac21df9fc2eb78d2eb5.jpg

6.thumb.jpg.60e9512942ecefa0698d1055c55eb5d3.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt en svipptur innom @SweetBMW idag, men viste seg at det ikke var styreenheten til firehjulstrekken som foråsaket de tidligere nevnte problemene, så kom dessverre ikke så mye lengre. Så da er det bare å finne en servomotor til fordelerkassen, få byttet den og ta det derfra. Et lite stemningsbilde får iaf slenges med.

1227989269_Bilde_19_04.2020_17_31_58.thumb.jpg.1972d59373e29f890f3d1936ebe78eca.jpg

 

Ellers bikket bilen også det magiske 200-tallet her om dagen. Nærmer seg innkjørt :)

25271898_Bilde_17_04.2020_18_00_26.thumb.jpg.18fdbfd6f0e8650d8a15227f85d419a1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør veldig mye riktig her, fått seg et vanvittig løft siden du overtok denne! Eksos og diffuser er som hånd i hanske, felgene kledde også bilen fint. Har du vurdert grill med doble riller eller liker du de enkle rillene best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mslello: Tusen takk! :D

@Walkabout: Mange takk for hyggelige ord! :) Har tenkt på det et par ganger men aldri kommet til noe beslutning på det. Føler litt at det er en fin oppgradering samtidig som det kanskje ser litt for moderne ut på en E92.. Har ikke sett så veldig mange med det heller. Dog samtidig så har klarlakken på de nyrene jeg har nå begynt å flasse litt så burde nok vært byttet etterhvert. Kanskje dermed ingen dum idé å prøve ut doble riller i neste omgang 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ga det til min mor som hadde E90, passet godt med doble riller der. Den største ulempen visuelt med de "gamle" rillene er at de ikke har den bøyen/knekken i selve rillene. Den gir en veldig bra dybdeeffekt og 3D-effekt på fangeren. Så det kommer til å passe flott inn.

Har du ellers tenkt på sorte sideblinkers? Ikke noe sånn jalla LED, men med forkrommede halogenpærer så det ikke flimrer. Ga det også til min mor, gjør faktisk overraskende mye den lille detaljen der :) Og da kan du i samme slengen få bort det oransje skjæret i blinklysene i fremlyktene med noen forkrommede blinklyspærer der og ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte linser på siden vil jeg ikke ha, om det er det du tenkte på. De som står på var sotet når jeg kjøpte bilen men jeg fjernet det. Men pærer uten oransje skjær innvendig er ikke en dum idé. Har kjøpt sånne til frontlyktene for en god stund siden men enda ikke kommet så langt at jeg har fått byttet de. Er tungvint med de på E92 da du må inn via innerskjermen og av med hjulet etc., så har vært en blanding av at jeg har glemt det og ikke orket enda :P Men det kommer etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gabz changed the title to Gabz' E92 330XD | Video, s. 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...