frodekrs Skrevet September 28, 2018 Share Skrevet September 28, 2018 Må bytte batteri på min 2011 x5. Har søkt litt rundt på forumet, men blei bare mer forvirret.. Jeg har AGM 90ah i dag, dei fleste som selger uorginale batteri er på 95ah. Må jeg programmere om for å gå fra AGM 90 til AGM 95ah? eller er det nokk å registrere nytt batteri? Er det når man bytter fra AGM til ikke AGMman må programmere? Må jeg registrere nytt batteri med en gang jeg har byttet, før jeg kan bruke bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 28, 2018 Share Skrevet September 28, 2018 5 minutter siden, frodekrs skrev: fra AGM 90 til AGM 95ah? eller er det nokk å registrere nytt batteri? Ja. Er det når man bytter fra AGM til ikke AGMman må programmere? Ja. Må jeg registrere nytt batteri med en gang jeg har byttet, før jeg kan bruke bilen? Nei, men jo lenger en venter jo desto dårligere levetid får batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M3 Skrevet September 28, 2018 Share Skrevet September 28, 2018 Du kan ikke programere om fra AGM til vanlig syre....kan kun oppgraderes andre veien. Bytte fra 90 til 95Ah bør/må kodes om i bilen. Batteribytte bør registreres smtidig som bytte eller kort tid etter for å ikke redusere levetid på nytt batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet September 29, 2018 Forfatter Share Skrevet September 29, 2018 En ja og en nei da om jeg må programmere om for å bytte fra 90 til 95ah. Dette kan vel ikke gjøres med Carly? Er det mye styr å programmere om i forhold til å registrere nytt batteri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 29, 2018 Share Skrevet September 29, 2018 Tror Ikke 95ah er et valg på E chassis. Med ISTA/INPA/NCS er det kurant å endre batteri type/størrelse. Tar ca 10 min. Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet September 29, 2018 Share Skrevet September 29, 2018 Enig med @Otis , trenger kun å registrere batteribytte når det er fra 90-95 Ah. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 29, 2018 Share Skrevet September 29, 2018 ..som jeg nevnte i første innlegg. (registrere) Kan gjøre det med carly ja, får en liste der du velger batteri størrelse. Må riktig nok betale for den tilgangen i appen da. Ellers kan du bruke de andre programmene som otis nevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet September 29, 2018 Share Skrevet September 29, 2018 Er vel kun 90 eller 100ah som er valgen du får i Carly i hvertfall. Var vel sånn at man må velge 90ah i Carly når man setter inn 95ah såvidt jeg husker. Velger man 100ah vil aldri bilen registre at batteriet er fulladet og fortsette ladingen tror jeg. Men ikke bombesikker der. Satte inn 95ah AGM biltema i fjor høst på min E61. Registrerte batteribytte med Carly. Har fungert fint sålangt. Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Oktober 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2018 Jeg kjøpte ett 95ah agm batteri og satt inn. Bilen starter fortsatt ikke, ikke nokk strøm. Ladet batteriet i 18 timer (laderen viste fortsatt ikke fullada batteri) men siden det er nytt batteri burde det ver nokk til å få start, men nei. fortsatt ikke nok strøm til å starte. Er dette noe typisk feil at jeg må programmere inn batteriet? eller burda den startet uansett? Jeg mistenker at det nye batteriet er noe tull med siden det ikke blei fulladet etter 18 timer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Oktober 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2018 Måler foresten 12.9 volt på det nye batteriet. Detter til 10.4 i det jeg prøver å starte for så å gå opp igjen til 12.9. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Oktober 2, 2018 Share Skrevet Oktober 2, 2018 Oppirret jordingskabel til motoren? Sett på startkabel mellom jordingspungt på innerskjerm og til motoren. Prøv og start da Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Oktober 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2018 540is: Takk for tipset! Fikk start når jeg satt på startkabel mellom motor og karosseri. Byttet til ett nytt batteri og samme feil. så skal prøve å bytte jordingskabeln... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Oktober 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2018 Da var ny jordkabel på plass og bilen startet med en gang 😀 Eirik Viste og teerex reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2018 Share Skrevet Oktober 2, 2018 Woohoo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå