Gå til innhold

Alpina B3 3.3 auto cabriolet 2001 vinterlagring, kanskje salg?


tambur4
 Share

Anbefalte innlegg

21 timer siden, tambur4 skrev:

Og jeg klarte det selv! Jeg, med allergi mot skiftnøkler, som ikke vet bak fram på et skrujern og elendig dybdesyn😄

Nå imponerer du stort men jeg håper ikke du brukte skiftenøkkel.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tambur4 changed the title to Alpina B3 3.3 auto cabriolet 2001 cab-problemer!

Hei, hvem er flinke på cabrioleter?
Caben på min BMW E46 fungerer dessverre ikke. 

Etterfylte hydraulikkolje forrige  da den gikk litt tregt og stoppet halvveis. Jeg fikk da kjørt den ned, og fikk lukket den med litt skyvehjelp.
Nå fungerer den plutselig ikke i det hele tatt. Har fått lukket den manuelt, men får ikke åpnet den manuelt. Det er lys i bryteren, og jeg hører at "noe" prøver å starte. 
Har sjekket hydraulikkolje, som er OK. Finner heller ingen synlige lekkasjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de som har håndtert flest mulig e46 cabs er autoriserte bmw verksted. Ville personlig startet her, de har også best utstyr for finne feil. Forutsatt at teknikerne klarer å bruke seg av det, men man får vel både kursing og opplæring i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Nå har jeg endelig fått tid til litt feilsøking.
 
- Knappen blinker, dvs at det er vel en sensor som viser feil eller ikke får strøm.
- Ingenting skjer når jeg trykker på knappen (bevegelse eller lyd)
- Får åpnet og lukker taket manuelt.
- Men får ikke "låst" bakdeksel til cab via umbrako på motor under setet når taket er i åpen stilling.
20230814_100657.thumb.jpg.fe844890f54826b7e06526600b83e40e.jpg

 
- Har sjekket kabling ved "knekkpunktet" på taket. Typisk svakhet!
- Kablene ser hele ut. Kjenner ingen skader.
20230814_091205.thumb.jpg.54d9aac526226137063c17a86cf89d83.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må fysisk dra i ledningene med forholdsvis mye makt for å utelukke brudd. Ledningene kan se helt fine ut, men likevel være skadet. Både strømpe og tapen rundt må av for å sjekke dette skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tambur4 changed the title to Alpina B3 3.3 auto cabriolet 2001 vinterlagring, kanskje salg?
22 timer siden, Orjan skrev:

Aiai. Hva blir neste kjøretøy?

Tja, si det. Har fullstendig mistet piffen når det gjelder bil. Har ikke kjørt så mye i år.

Jeg har funnet ut at det som er viktig er gode opplevelser med fine kjøreturer, både med andre cab-venner, eller iskremtur med barnebarna! Er litt lei treff og utstillinger. 

Er ofte på Cars&Coffee på Fredriksten festning i Halden (bor 2 minutter unna🙂), og har funnet ut at det er viktigere å treffe hyggelige frender enn å se på biler.

Det blir nok en litt nyere cab, med ikke så stor motor. 325 eller 330, 420... Har også vurdert nyere A5...

Får jeg ikke solgt, så skal jeg kose meg videre med Alpinaen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tambur4 skrev:

Tja, si det. Har fullstendig mistet piffen når det gjelder bil. Har ikke kjørt så mye i år.

Jeg har funnet ut at det som er viktig er gode opplevelser med fine kjøreturer, både med andre cab-venner, eller iskremtur med barnebarna! Er litt lei treff og utstillinger. 

Er ofte på Cars&Coffee på Fredriksten festning i Halden (bor 2 minutter unna🙂), og har funnet ut at det er viktigere å treffe hyggelige frender enn å se på biler.

Det blir nok en litt nyere cab, med ikke så stor motor. 325 eller 330, 420... Har også vurdert nyere A5...

Får jeg ikke solgt, så skal jeg kose meg videre med Alpinaen 👍

Man kommer til et punkt der man rett og slett blir lei ,og man ser glede i andre ting som feks det du nevner .😊

Da er det bare å ta en pause og gjøre andre ting ,så plutselig kommer gleden med treff og bil tilbake .

Uansett lykke til med salg om du selger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn er det noen ganger. Jeg har bare vært på ett treff i år, men bruker bilen stort sett daglig gjennom sommeren og ferietur ble det også. Har jo hatt bilen for salg en stund, men ingen napp så langt - og nå tenker jeg at jeg beholder den fremover. Bilinteressen er for stor til at jeg kan være uten "søndagsbil" :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...