Orjan Skrevet Juni 6, 2023 Share Skrevet Juni 6, 2023 Godt jobba @tambur4 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 6, 2023 Share Skrevet Juni 6, 2023 21 timer siden, tambur4 skrev: Og jeg klarte det selv! Jeg, med allergi mot skiftnøkler, som ikke vet bak fram på et skrujern og elendig dybdesyn😄 Nå imponerer du stort men jeg håper ikke du brukte skiftenøkkel.😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 11, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2023 Hei, hvem er flinke på cabrioleter? Caben på min BMW E46 fungerer dessverre ikke. Etterfylte hydraulikkolje forrige da den gikk litt tregt og stoppet halvveis. Jeg fikk da kjørt den ned, og fikk lukket den med litt skyvehjelp. Nå fungerer den plutselig ikke i det hele tatt. Har fått lukket den manuelt, men får ikke åpnet den manuelt. Det er lys i bryteren, og jeg hører at "noe" prøver å starte. Har sjekket hydraulikkolje, som er OK. Finner heller ingen synlige lekkasjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Juni 11, 2023 Share Skrevet Juni 11, 2023 Jeg tenker at de som har håndtert flest mulig e46 cabs er autoriserte bmw verksted. Ville personlig startet her, de har også best utstyr for finne feil. Forutsatt at teknikerne klarer å bruke seg av det, men man får vel både kursing og opplæring i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet August 14, 2023 Forfatter Share Skrevet August 14, 2023 Nå har jeg endelig fått tid til litt feilsøking. - Knappen blinker, dvs at det er vel en sensor som viser feil eller ikke får strøm. - Ingenting skjer når jeg trykker på knappen (bevegelse eller lyd) - Får åpnet og lukker taket manuelt. - Men får ikke "låst" bakdeksel til cab via umbrako på motor under setet når taket er i åpen stilling. - Har sjekket kabling ved "knekkpunktet" på taket. Typisk svakhet! - Kablene ser hele ut. Kjenner ingen skader. fupsaker og HakonLimseth reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 14, 2023 Share Skrevet August 14, 2023 Man må fysisk dra i ledningene med forholdsvis mye makt for å utelukke brudd. Ledningene kan se helt fine ut, men likevel være skadet. Både strømpe og tapen rundt må av for å sjekke dette skikkelig. tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet August 14, 2023 Share Skrevet August 14, 2023 Den eneste måten og sjekke etter ledningsbrudd er og fysisk måle de med et multimeter. tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 15, 2023 Share Skrevet August 15, 2023 Selv det hjelper ikke alltid. Var nylig en på Z-gruppen på Facebook der ledningen lå «perfekt» med taket på, og dermed fikk målt den ok. Likevel var det brudd der, noe som gjorde at taket ikke virket. tambur4 og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Oktober 15, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2023 Da er bilen levert på vinterlagring. Caben er endelig fikset, det var ledningsbrudd! Vurderer salg til våren... Ron Jeremy, Dusy, Orjan og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Oktober 18, 2023 Share Skrevet Oktober 18, 2023 På 15.10.2023 den 20.37, tambur4 skrev: Vurderer salg til våren... Aiai. Hva blir neste kjøretøy? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Oktober 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2023 22 timer siden, Orjan skrev: Aiai. Hva blir neste kjøretøy? Tja, si det. Har fullstendig mistet piffen når det gjelder bil. Har ikke kjørt så mye i år. Jeg har funnet ut at det som er viktig er gode opplevelser med fine kjøreturer, både med andre cab-venner, eller iskremtur med barnebarna! Er litt lei treff og utstillinger. Er ofte på Cars&Coffee på Fredriksten festning i Halden (bor 2 minutter unna🙂), og har funnet ut at det er viktigere å treffe hyggelige frender enn å se på biler. Det blir nok en litt nyere cab, med ikke så stor motor. 325 eller 330, 420... Har også vurdert nyere A5... Får jeg ikke solgt, så skal jeg kose meg videre med Alpinaen 👍 Ron Jeremy, Orjan, papertiger og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 19, 2023 Share Skrevet Oktober 19, 2023 16 minutter siden, tambur4 skrev: Tja, si det. Har fullstendig mistet piffen når det gjelder bil. Har ikke kjørt så mye i år. Jeg har funnet ut at det som er viktig er gode opplevelser med fine kjøreturer, både med andre cab-venner, eller iskremtur med barnebarna! Er litt lei treff og utstillinger. Er ofte på Cars&Coffee på Fredriksten festning i Halden (bor 2 minutter unna🙂), og har funnet ut at det er viktigere å treffe hyggelige frender enn å se på biler. Det blir nok en litt nyere cab, med ikke så stor motor. 325 eller 330, 420... Har også vurdert nyere A5... Får jeg ikke solgt, så skal jeg kose meg videre med Alpinaen 👍 Man kommer til et punkt der man rett og slett blir lei ,og man ser glede i andre ting som feks det du nevner .😊 Da er det bare å ta en pause og gjøre andre ting ,så plutselig kommer gleden med treff og bil tilbake . Uansett lykke til med salg om du selger . tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Oktober 20, 2023 Share Skrevet Oktober 20, 2023 Ja sånn er det noen ganger. Jeg har bare vært på ett treff i år, men bruker bilen stort sett daglig gjennom sommeren og ferietur ble det også. Har jo hatt bilen for salg en stund, men ingen napp så langt - og nå tenker jeg at jeg beholder den fremover. Bilinteressen er for stor til at jeg kan være uten "søndagsbil" tambur4, fupsaker, KKME30 og 1 annen reagerte på dette 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet April 7 Forfatter Share Skrevet April 7 Vurderes solgt! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=257782853 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 7 Share Skrevet April 7 1 time siden, tambur4 skrev: Vurderes solgt! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=257782853 Lykke til med salget! Fantastisk bil på alle mulige måter, perfeksjon på hjul! tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå