Daniel.B Skrevet Oktober 29, 2018 Skrevet Oktober 29, 2018 (endret) Halla gutter! Jeg har vært på forumet en stund, men det er først nå jeg drar i gang ett prosjekt. Jeg har hatt en bra potent Volvo, (ja en 240) i en del år nå og følte det var tide med noe nytt. Valget falt da på en E92 335. Jeg er student så her kunne jeg ikke være kravstor. Derfor har jeg vært i Danmark og hentet denne. Dette er hva jeg vil kalle en högmilare nesten uten utstyr. Han som konfigurerte denne bilen har nok hatt samme tankegang som meg. Stor motor, manuell gir, sportseter i stoff og ingenting mer. Denne har også vanlig klima, noe jeg tipper at dere ikke har sett i slik bil. Alt dette betyr at bilen er "lett". Det er en god start. Har litt forskjellig tanker i hodet om hva jeg har lyst til å gjøre. Så får vi se hvordan det går. Om dere har forskjellig tips og triks, så tas det hjertelig i mot! Endret August 7, 2019 av Daniel.B Designer, sveigis, BjornarHS og 3 andre reagerte på dette 6
StigJ Skrevet Oktober 30, 2018 Skrevet Oktober 30, 2018 Grattis med E92 Den har jo det aller viktigste som du poengterte. pluss sportseter og sportsratt. Og ikke minst en HAUG med masse godt arbeid med å få rent motorrommet Der har det nok kun vært åpnet for å fylle olje og spylervæske gjennom årene Blir spennende å følge med på hva du finner på med den. Er jo et rimelig blankt lerret av en bil kan man si. hehe.
stoltbmwelsker Skrevet Oktober 30, 2018 Skrevet Oktober 30, 2018 Følger med Men lønte det seg å importere fra danmark? Er ikke prisene der enda høyere enn i norge ?
sveigis Skrevet Oktober 30, 2018 Skrevet Oktober 30, 2018 Gratulerer med fin bil ,blir gøy å følge her:). Dette må jo være en potent sak dette mtp motoren som står i og ikke så mye utstyr .
Daniel.B Skrevet Oktober 30, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2018 Blankt lerret ja 😅 Står oppgitt egenvekt på 1465 kg i det danske vognkortet. Nei, det lønner seg som regel ikke å importere bil i fra Danmark. Det som er med denne bilen er at den har gått hele 286K km og jeg kjøpte bilen med noen feil. Selger beskrev bilen som at den var litt "treig" og ikke hadde full effekt. Selger tippa at den ene turboen var dårlig. Jeg bor og studerer ett stykke unna bilen, så er litt begrenset hvor mye jeg får holdt på. Men jeg kjøpte bilen på lørdag og fikk skrudd litt på søndag. I denne bilen sitter den N54 motor. Denne har dysene rett inn i toppen, og ikke en fuelrail i innsuget slik som man tradisjonelt ville hatt. Disse motorene sliter med at innsugsportene soter/kokser igjen. Typisk etter ca 150K km er dette så ille at det burde gjøres noe mer. Jeg var derfor litt nysgjerrig på hvordan denne så ut. Dette var jo ikke et pent syn. Motoren går pent og slikt, men den har kanskje ikke full effekt. Litt vanskelig å si også, da jeg aldri har kjørt 335 før heller. Ser de ofte bruker valnøttskall til å blåse rent dette. Tips til hvor man får kjøpt dette? Mathiseen og Runey reagerte på dette 2
stoltbmwelsker Skrevet Oktober 30, 2018 Skrevet Oktober 30, 2018 5 minutter siden, Daniel.B skrev: @lagunilla kan muligens svare på dette
lagunilla Skrevet Oktober 31, 2018 Skrevet Oktober 31, 2018 (endret) Granulat kan kjøpes hos forhandler, koed, GS osv. Du kan også få tak i speisalverktøy for å rense skikkelig. Jobben er lett👍 At bilen ikke går som den skal kan det være lavtrykksensoren. Hvis det er av denne typen som sitter på så er det bare å begynne med denne. Det er svakhet på disse, så BMW gikk over til Bosch, som ser sånn ut: Edit: Jeg har både Bosch sensor og granulat liggende. Endret Oktober 31, 2018 av lagunilla Runey og ogee1 reagerte på dette 2
Daniel.B Skrevet Oktober 31, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2018 Sender deg en PM lagunilla. Slenger med et par bilder av bruksbilen for morro skyld. Handla denne 323 Coupen i vinter. Skulle egentlig ikke ha bil, men fikk den for en grei pris. Fikk den igjennom en PKK, bytta ut automat kassa i en manuell og litt enkel lakkering, så ble det en hel og grei bil. Kommer nok snart for salg om noen er interessert. Designer, lagunilla, Runey og 1 annen reagerte på dette 4
Designer Skrevet Oktober 31, 2018 Skrevet Oktober 31, 2018 Velkommen i N54 klubben! Artige biler som er lette å jobbe med. Ser ut som det trengs en rens, skal selv åpne å se på min til våren. Min har kun gått 47.000km men vil alikevel tro det er mye man kan renske Hvilke planer så du for deg?
Gabz Skrevet November 2, 2018 Skrevet November 2, 2018 Gratulerer med fin og velmotorisert E92! Bruksbilen var ikke feil den heller
Daniel.B Skrevet November 3, 2018 Forfatter Skrevet November 3, 2018 Takker Gabz! I første omgang blir det vel å prøve å få det meste på stell. Også etterhvert prøve å få ut det som er mulig med originale turboer. Ser at jeg burde oppgradere trykkrøret på varm siden, en større intercooler og downpipes uten katalysatorer for at det skal bli noe greie på ting. Tips til hva og hvor man burde kjøpe dette? Gjerne svenske eller amerikanske sider. Lurte også på om en slik K+DCAN kabel fra ebay er noe tess?
Designer Skrevet November 3, 2018 Skrevet November 3, 2018 4 minutter siden, Daniel.B skrev: Takker Gabz! I første omgang blir det vel å prøve å få det meste på stell. Også etterhvert prøve å få ut det som er mulig med originale turboer. Ser at jeg burde oppgradere trykkrøret på varm siden, en større intercooler og downpipes uten katalysatorer for at det skal bli noe greie på ting. Tips til hva og hvor man burde kjøpe dette? Gjerne svenske eller amerikanske sider. Lurte også på om en slik K+DCAN kabel fra ebay er noe tess? VRSF er siden å handle på. (USA) 😉 jeg handla den kabelen på Twisted Tuning 👍🏼 Daniel.B reagerte på dette 1
Daniel.B Skrevet November 12, 2018 Forfatter Skrevet November 12, 2018 (endret) Har holdt litt på med bilen i helga. Starta med en skikkelig vask. Fikk en runde med Surfex, Korrosol og Prickbort. Gikk så over og claya en god del av bilen. Bilen har trolig fått en kjapp klargjøring før salg, men den var langt i fra bra. Det lå igjen mye asfaltrester. Så inn for litt opprydding. Jeg er ikke noe spesielt glad i slik, men fikk løftet den noe. Interiøret fikk også litt pleie. Her var det også en del å ta tak i. Tok ut baklampene for å freshe de opp litt. (og for å slippe å tørke polishrester i kantene) Før og etter. Gadd bare våtslipe den ene lykta, da jeg synes resultatet ble greit nok med kun polering. Motorrommet fikk litt Surefex og høytrykkspyling. Ikke alltid så mye som skal til. 😃 Endret November 12, 2018 av Daniel.B BjornarHS, Evopower, Runey og 4 andre reagerte på dette 7
Evopower Skrevet November 12, 2018 Skrevet November 12, 2018 Her har du kjøremaskin med potensiale! få serva motor skikkelig nå så er det få ting som kan ryke på denne vil jeg tro, da elektroniske duppeditter er "fraværende" Det eneste bmw har rota til på 30i/d og 35i/d modellene er fraværet av diffbrems. Ble kun forbeholdt M modellene... Om jeg hadde hatt si 30.000kr i oppgraderinger på den bilen du har så tror jeg 25.000kr hadde gått på ny innmat i diffen fra eksempelvis birds auto i england. Resten hadde gått til programvare på motor. spennende å se hva som blir ut av denne
Daniel.B Skrevet November 12, 2018 Forfatter Skrevet November 12, 2018 Ja, det tror jeg kan bli bra. Selve motorene skal vel være ganske bra, men det er det rundt som feks høytrykksbensinpumpe, dyser, vannpumpe og turboer som det kan være litt tull med. Men det kan jo fikses om det er noe. Det du sier om sperre er ganske viktig. Det er jo helt essensielt på en slik bil. Hva anbefaler dere? Slik jeg ser det kan man enten bytte innmat i diffen, eller bytte diff/stikkakslinger og mellomaksel fra M3. Vet dere hva slike M3 deler ligger på i pris? Denne bilen er mest sannsynelig produsert 05.04.2007. Har denne da skrudd eller sveist kronhjul? Litt tilstandssjekk. Fant også et avtagbart hengerfeste i bagasjen. Hyggelig. Tok av de her. Tenkte å få på noen Supersport Black Evolution. Benytter man std lengde på kyllingbein foran? Runey reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå