Daniel.B Skrevet Februar 8, 2019 Forfatter Skrevet Februar 8, 2019 Hatt ei lita økt igjen. 😎 Originalt trykkrør med to resirkulerende dumpventiler. Plastrøret sprenger når man begynner å lade på litt. I gang med å fjerne gamle rør og slanger. En liten sammenligning. Betraktelig større. Eneste negative her er høyere vekt og større volum, men kjølekapasiteten står forhåpentligvis i stil. Ble en hel del kapping for å få den på plass, men nå sitter den. Marius2002, norbakken, Runey og 3 andre reagerte på dette 6
sh0xx Skrevet Februar 8, 2019 Skrevet Februar 8, 2019 Måtte du kappe vekk mye for å få montert den største IC? Så ekstremt mye bedre ut
Daniel.B Skrevet Februar 9, 2019 Forfatter Skrevet Februar 9, 2019 23 hours ago, sh0xx said: Måtte du kappe vekk mye for å få montert den største IC? Så ekstremt mye bedre ut Det var litt plastikk som måtte vike, men det var ingen sak da jeg tok av selve fangeren.
Daniel.B Skrevet Februar 9, 2019 Forfatter Skrevet Februar 9, 2019 Fikk en liten vareleveranse fra Litauen midt i pokerrunden i går kveld. Designer, norbakken, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
Daniel.B Skrevet Februar 9, 2019 Forfatter Skrevet Februar 9, 2019 Tatt et oppgjør med oljekjøling i dag. Min 07 har heldigvis oljekjøler standard, noe som gjør saken lettere. Lot meg lure av billig kit fra Kina. Kvalitet er så som så. Men etter å ha bytta ut noen koblinger, bikka og kappa litt. Så fikk jeg det tålig sammen. Den nye kjølerer er 25 rader. Vi får se om dette holder. Reiv også ut de to trykkutjevnerne (eller hva det er) til turbotrykk styring. De tok seg jo ikke no pent ut. Runey reagerte på dette 1
TRF Skrevet Februar 9, 2019 Skrevet Februar 9, 2019 Hvorfor ta bort vakumreservoirene? Disse er essensielle for riktig regulering av ladetrykk..
Daniel.B Skrevet Februar 10, 2019 Forfatter Skrevet Februar 10, 2019 Tok de egentlig ut for å lettere få på plass oljekjøleren. Trodde de kanskje ikke hadde så stor betydning, men om det er tilfelle får vi smekke de tilbake.
Gabz Skrevet Februar 10, 2019 Skrevet Februar 10, 2019 Flotte oppgraderinger her Daniel.B reagerte på dette 1
Daniel.B Skrevet Februar 10, 2019 Forfatter Skrevet Februar 10, 2019 (endret) Har gjort litt research på chassisnr. Bakstillinga stammer fra denne 2009 M3 Cab`n. Den hadde tydeligvis en skade bak og ble solgt på auksjon i USA nå i sommer. Kmstand på ca 124 000. Denne er fra M3 med DCT kasse, så utvekslinga er da 3,15. Ørlite lettere enn 3,08 jeg har i dag. Gode saker. Skrudd ting litt ifra hverandre i dag. Fikk ikke ut drivakslingene, så disse må jeg presse ut. Det har tydeligvis vært noen seriøse gutter her ett sted på veien, da sentermutteren til akslingene allerede var løsnet. En av flere grunner til at jeg går denne veien er for å få litt grøvre saker. Original drivknute/dia på aksel måler: 86mm/38mm. Kontra 102mm/44mm nå. Originalt stabstag på 335n er 13mm, mens det er 23,6mm på cab`n. 😎 Ser at std E90/E92 M3 har 22,5mm stag. En annen liten artig detalj er at BMW ikke fikk balansert alle diffene skikkelig. Inngående aksel på denne er merket gult. Det tilsier at bolten som skal sitte her skal ha en skive på seg. Jaggu har Litauern fått med denne også. 😅 Men jeg mangler mellomaksel til E9X M3. Si gjerne i fra om dere vet om noe. Hvordan dempere anbefaler dere forresten? Må være til M3. Endret Februar 10, 2019 av Daniel.B Designer, BjornarHS, TRF og 2 andre reagerte på dette 5
Evopower Skrevet Februar 10, 2019 Skrevet Februar 10, 2019 Blir grom bakstilling og absolutt en rett oppgradering på en 335i Sperre er noe BMW sikkert bevisst utela 335i for at den ikke skulle bli for nærme M3 på prestanda. Hvilke dempere tenker du på? Hvis det skal være M3 så er det vel oem sachs eller bilstein som gjelder. Eller tenker du justerbare av noe slag?
ahj Skrevet Februar 10, 2019 Skrevet Februar 10, 2019 Husk du må forlenge mellomasklingen hvis du skal ha M3 diff Ellers blir dette veldig spennende å følge med på
Daniel.B Skrevet Februar 10, 2019 Forfatter Skrevet Februar 10, 2019 9 minutes ago, Evopower said: Blir grom bakstilling og absolutt en rett oppgradering på en 335i Sperre er noe BMW sikkert bevisst utela 335i for at den ikke skulle bli for nærme M3 på prestanda. Hvilke dempere tenker du på? Hvis det skal være M3 så er det vel oem sachs eller bilstein som gjelder. Eller tenker du justerbare av noe slag? Satser på det. 😊 Ja, de begynte jo å bli veldig like hverandre, så det var vel for å få et klart skille. Trenger bakdempere om jeg skal bruke M3 alu bærearmene. Noen sachs eller bilstein er vel kanskje godt nok her? 8 minutes ago, ahj said: Husk du må forlenge mellomasklingen hvis du skal ha M3 diff Ellers blir dette veldig spennende å følge med på Det er bra! Ja, ser slik ut. Driver å leiter etter aksel nå. Har prøvd meg litt på noen tyske sjapper, men ikke napp enda.
Evopower Skrevet Februar 10, 2019 Skrevet Februar 10, 2019 Hva koster oem m3 dempere på gs da? Burde være bolt on?
Daniel.B Skrevet Februar 11, 2019 Forfatter Skrevet Februar 11, 2019 (endret) 3 lapper stk 🤣 Knipsa et par bilder da jeg hadde bilen i bukken i helga. Litt tilstandsjekk. Ikke helt strøkent 🤔 Endret Februar 11, 2019 av Daniel.B Runey reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet Februar 11, 2019 Skrevet Februar 11, 2019 Bilstein bakdempere for biler uten EDC koster 1022 per stykk hos Eurodel.no Fin bil og bra oppgraderinger så langt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå