Joachim S Hamar Skrevet Desember 29, 2018 Share Skrevet Desember 29, 2018 Grom bil. Blir morro å følge med her 👌😊 NilsP reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Januar 2, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2019 (endret) Hei å hå og godt nyttår. Liten update på årets nerde prosjekt. Bilen funka jo forsåvidt ganske bra, men alltid litt forberingspotensiale, så får sette opp ei lita foreløpig liste for vinteren: Olje lekkasjer! Motoren, dvs bunnpanna, øvre og nedre.. lekker. Trur det er ei sprekk i øvre del, og har fått gnag i nedre mot plast plata under. Tannstanga begynte og lekke mye i vår, lurer på om det el servoen kan ha for høyt trykk? den skal iallefall overhales. Belgene var fulle av olje. Girkassen lekker.. bytta utgående simmering sist vinter, men lekker fremdeles, mistenker den på toppen til giroverføring. Diffen lekker også, dvs alt lekker -den fikk eg ferdig overhalt, men jaggu lekker den også.. edit.. ser ut som det faktisk lekker ut speedo sensoren. Andre prosjekt; Nytt varmeregister, kjørt uten siden i sommer Bakstilling, snu de yttre justerbare boltene, amatør feil og monterte de med mutteren utover, veldig kronglete og få til noe justering. Ny oljetrykksmåler, den forrige røk på første runde på e30meet. Lakke alle kalipperene. Skal bygge om til elektrisk vannpumpe på motoren, må ha bedre kjøling! Fjerne fordeler, bygge om til sep coiler, og bytte kam trigger. Ny spesial laget eksos manifold. Motoren skal benkes viss får tid, da med eksperimentering på eksos lengder, og innsugslengder, inni karbon boksen. Nye motorsport motorfester og bunnpanne. Bytte clutch. Rydde i rørene til abs'en. BBS rc'ene skal fikses og lakkes. Endret Januar 2, 2019 av NilsP Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 3, 2019 Share Skrevet Januar 3, 2019 Moro at du har laget en tråd på din fine M3. Utrolig bra jobb du har gjort med den! NilsP reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Januar 3, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2019 Liten oppdatering,så man er sånn ca up to date... Ja,Raymond.. godt og se du er i gang igjen også 😊 Litt shinings på kalipperene Akkurat sånt plukk eg ikkje er god på,men må jo alltids prøve litt. Kalipper lakk fra eastwood. Radiator drenert og skal få seg svart lakk. Fant et gnagsår på innsida, hadde snart blitt lekkasje her gitt! Gnag imot den lille vangen putene under radiator står på. De er litt ulike de orginale. Avansert innretning for folk uten løfteutstyr. Slipper ned all forstilling etc sånn. Luftfiltrene får få seg en vask. Thermostathuset etc, skal fjernes ifm elektrisk vannpumpe. Adapter plate til kjølingen, som erstatter org vannpumpe. Venter på litt slange og et thermostathus til videre tilpassing. Eksos og varmeskjold nede, løsnet mellomaksling. Var den bunnpanna mi da.. tyter ut mellom øvre og nedre del. ' Et av prosjektene.. separat eksos temp sensorer, skal integreres i datasprutet etc. Gamle BBS RC'ene skal lakkes, og måtte ha nye senter deksel,fikk bare tak i denne versjonen med karbon bakgrunn. Overhaling av tannstang påbegynt Fant nok grunnen til heftig lekkasje Noen fornuftige måter og få fikset dette mon tru? Der kom jaggu STW motorsport forstillinga også, fin julepresang 😎 Måtte teste litt, ifm planlegging.. Litt test av vandringen på yttre ledd.. litt spent på hvordan dette ville passe.. må jo aldri bunne her,eller der. Det var det i dag, på tide og bli effektiv.. har kun lagd meg mer jobb så langt! BjornarHS og tpmek reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Januar 3, 2019 Share Skrevet Januar 3, 2019 Mykje styr å overhala tannstanga? Har lurt på bestilla nye ringar og pakningar til ei E46 tannstang eg har, men har ikkje heilt bestemt meg 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Januar 3, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2019 23 minutter siden, RF91 skrev: Mykje styr å overhala tannstanga? Har lurt på bestilla nye ringar og pakningar til ei E46 tannstang eg har, men har ikkje heilt bestemt meg 🤔 Tja.. sjølve demonteringa var forsåvidt grei på denne.. Fant denne linken, syns den var veldig bra! https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2153710-DIY-How-to-rebuild-your-Z3-short-ratio-rack-and-pinion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 5, 2019 Share Skrevet Januar 5, 2019 Spennende lesning! Flotte oppdateringer og oppgraderinger så langt. Og ikke minst nydelig bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Januar 30, 2019 Share Skrevet Januar 30, 2019 TRF forstilling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Januar 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2019 På 5.1.2019 den 14.42, Gabz skrev: Spennende lesning! Flotte oppdateringer og oppgraderinger så langt. Og ikke minst nydelig bil Takk for det! 6 timer siden, carlhaakon skrev: TRF forstilling? Jepp... spent på dette 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Januar 31, 2019 Share Skrevet Januar 31, 2019 17 timer siden, NilsP skrev: Takk for det! Jepp... spent på dette 😀 Det blir bra, samme her håpe de siste delene kommer snart NilsP reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddy`s Skrevet Mars 15, 2019 Share Skrevet Mars 15, 2019 Skikkelig kul prosjekt dette!! Følger!! Blir det e30 meet i år også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 16, 2019 Share Skrevet Mars 16, 2019 (endret) Bøyer meg i hatten som Heidi Weng en gang sa! Dette er et skikkelig prosjekt! Sugetrimming jeg er også veldig tilfreds med at det er S14-motoren som er basisen her! Endret Mars 16, 2019 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Mars 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2019 (endret) 9 timer siden, FredrikE24 skrev: Bøyer meg i hatten som Heidi Weng en gang sa! Dette er et skikkelig prosjekt! Sugetrimming jeg er også veldig tilfreds med at det er S14-motoren som er basisen her! Takk for det. sugetrim og s14 har opptatt altfor mye tid de siste årene, men syns det er interesant også! 23 timer siden, Eddy`s skrev: Skikkelig kul prosjekt dette!! Følger!! Blir det e30 meet i år også? Takker. ja, satse på det.. har alt kjøpt billett. håper eg får kjørt mer, i fjor blei d lite 🤨 Ellers var det på tide med litt oppdatering! -skulle jo bli flink og ta litt underveis. Men ting har gått tregt, og sesongstarten kan bli litt forsinka. Tannstanga mi var jo litt dårligere enn frykta, og vurderte og kjøpe ny.. men side eg hadde kjøpt pakn.sett osv, så gambler eg på den holder tett etter fil og puss.. lekker den,så er den boss i neste omgang iallefall. Ellers så er ny eksosmanifold innkjøpt og skal testes i benk.. laget av belgisk e30 m3 rally-mann., mats vd brand.. Fikk den laget etter ønsker.. Håper den funker bra, skal iallefall testes,isammen med et par andre manifolder. Ikke helt fornøyd med de store dingsene til egt sensorer, men sånn ble det. Forberedelser til testing i benk.. hovedsakelig med plassering av X-pipen, som har innvirkning på «scavenging» effekten som er veldig viktig når man prøver seg på sugetrim. Blir laget slik at det kan justeres mens i benk, og finne det som funker best. Underveis i prosjektet og med stadig nye ønsker til motorstyringen,så kom «teknisk ansvarlig» for datasprut og (ledninger generellt) med forslag om og skrote det gamle opplegget, rett og slett fordi det er tomt for muligheter,kombinert med at det har blitt klatta på i flere år.. så alt blir tatt fra scratch. Dette førte jo til at planen om og hive ut motoren må utsettes til hele nettet er på plass skikkelig. Link thunder er det, og skal styre el.gass, el vannpumpe, muligheter for justerbart innsug, + mye mer selfølgelig. Vannpumpe installert,litt mye greier for og få det til samtidig som ha en termostat. Den er forresten i hel alu og har utskiftbar termostat.. oppgradering fra tvr cebera. Ellers ang sugtrim, så er innsugslengder en viktig faktor, og har en mistanke om at motoren min burde hatt lengre trakter. Disse karbon boksene får man i 2 lengder, 15 og 18cm. Viss teorien stemmer,så vil motoren min ha enda lengre, så funderete på hvordan få dette til. Alternativet måtte jo bli og forlenge inn karbonboksen. Endte opp med disse -egentlig litt for fine til og ødelegge, men må man,så må man 😎 Yeye, kjapp statusoppdatering iallefall 👍 Endret Mars 16, 2019 av NilsP Mathiseen, mr.Wreckless, volvobrage og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Mars 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2019 (endret) Litt småaktivitet siste dager. før motoren fikk komme ut så måtte nytt ledningsnett planlegges i detalj og legges opp med rette lengder osv. Lite bilder av dette, men er nå iallefall gjort. Her blir komplett ledningsnett lagd fra bunn av, ingen orginale ledninger til motoren blir brukt. Har hatt endel utfodringer med signalstøy og dårlig jording på disse motornettene tidligere. Gjenstår alt inni bilen,men det kommer nok. Så var det på tide og få motoren ut. Skal bytte et par tetninger på girkassen, og ny clutch. Kan endelig få tilbake pluggpipa mi som har stått som bypass etter varmeregister havari i sommer 😎 Litt småfiks og sjekk av detaljer når motoren i stativ Fant bl.a at en festet til fuel railen var sprukket.. ikke bra, og en litt morken kjøleslange. Testmontering og pønsking på el.gass.. Trur det må gå seg til, vil det på plass før dynokjøring. Endret Mars 22, 2019 av NilsP Ingvaldsen, ahj, Reset og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet April 15, 2019 Share Skrevet April 15, 2019 utrolig grom bil du har Nils Petter god jobb du gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå