Gå til innhold

Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg fant vel også ut ved kjøring på vinterføre i fjor at Traction-knappen (som egentlig aktiverer DTC - som å trykke på DTC knappen 1 gang i stedet for å holde inne å slå av alt) gjorde F36'en kjekkere og litt mer kontrollerbar både på slapseføre og snøføre, da den ikke griper inn så fort i svinger. Dvs at føreren har litt mer av kontrollen, noe jeg liker :) Blir det tilsvarende som når du trykker på knappen 1 gang?

Ja, det var slik det var på E91en. Nå blir jo ikke F45en låst i 4x4, men i bakhjulstrekk ved ett trykk på knappen(ved MAX eDrive ja). Og når det blir glatt uten å ha trykket ned noen knapp så mister jeg mye motorkraft, nesten all, slik at bilen så og si stopper opp, hvis det er myye glatt underlag ja og ikke bare litt så den får hentet seg inn igjen. Med ett trykk skjer ikke dette, da er den egentlig nesten som en god gammel bakhjulstrekker med litt hjelp(alt er jo ikke skrudd helt av). Jeg kan fint legge ut ræva kontrollert eller hente den inn igjen. Som du sier, styrer bilen selv slik jeg liker det. Er elmotor på bakhjulene, så det er litt uvant respons, men det kommer seg. Godt å kunne kjøre litt aktivt igjen :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke moro å ha en bil du gleder deg til å kjøre ?😀

Vet hvertfall at hadde mine barn vært små nå og skulle hatt en fornuftig BMW ,som samtidig ser bra ut ,hadde jeg nok landet på en sånn.

Følger med her og liker det du skriver og gjør .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sveigis skrev:

Er det ikke moro å ha en bil du gleder deg til å kjøre ?😀

Vet hvertfall at hadde mine barn vært små nå og skulle hatt en fornuftig BMW ,som samtidig ser bra ut ,hadde jeg nok landet på en sånn.

Følger med her og liker det du skriver og gjør .😀


Det er moro igjen jo og bilen er fornuftig i tillegg. :) Jeg skulle ønske etter litt bruk nå at batteriet varte lengre, ikke for å spare inn, men for å kjøre mer på ren bakhjulstrekker. Det er en helt annen feeling, men i dette føret er firehjulstrekken koblet innså og si hele tiden når den går på bensin så det går fint. Nullstilte alt for en uke siden, og nå ser statistikken slik ut, nesten bare 5 mil på ei uke, så det er ikke mye kjøring og da tenker jeg denne bilen vil passe fint:

 

649149571_Skjermbilde2019-01-16kl_19_24_21.thumb.png.815b5868009064b696261976012c7054.png

7365881_Skjermbilde2019-01-16kl_19_24_24.thumb.png.7c3c45ef915e2e2ff19a14da5ca64d2d.png

Skjermbilde_2019-01-16_kl._19_24_03.thumb.png.cd80aaa1d56904e67a77f0808130d617.png

Som sagt, den elektriske rekkevidden kan man bare halvvere nå. Men jeg har en bakke hjem fra jobb på 3 kilometer så da spiser den batteriet. Når jeg drar til jobb så "lader" den jo, men da er den fulladet så det er liksom ikke store gevinsten annet enn nesten fullt batteri når jeg skal hjem. Fjernvarmen er også kjempebra, varm bil på 5 minutt, det er noe annet enn Eberspächeren i RAV4en som tok 40-50 min før den begynte å bli lunket. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Marius2002 skrev:


Det er moro igjen jo og bilen er fornuftig i tillegg. :) Jeg skulle ønske etter litt bruk nå at batteriet varte lengre, ikke for å spare inn, men for å kjøre mer på ren bakhjulstrekker. Det er en helt annen feeling, men i dette føret er firehjulstrekken koblet innså og si hele tiden når den går på bensin så det går fint. Nullstilte alt for en uke siden, og nå ser statistikken slik ut, nesten bare 5 mil på ei uke, så det er ikke mye kjøring og da tenker jeg denne bilen vil passe fint:

 

649149571_Skjermbilde2019-01-16kl_19_24_21.thumb.png.815b5868009064b696261976012c7054.png

7365881_Skjermbilde2019-01-16kl_19_24_24.thumb.png.7c3c45ef915e2e2ff19a14da5ca64d2d.png

Skjermbilde_2019-01-16_kl._19_24_03.thumb.png.cd80aaa1d56904e67a77f0808130d617.pngSom sagt, den elektriske rekkevidden kan man bare halvvere nå. Men jeg har en bakke hjem fra jobb på 3 kilometer så da spiser den batteriet. Når jeg drar til jobb så "lader" den jo, men da er den fulladet så det er liksom ikke store gevinsten annet enn nesten fullt batteri når jeg skal hjem. Fjernvarmen er også kjempebra, varm bil på 5 minutt, det er noe annet enn Eberspächeren i RAV4en som tok 40-50 min før den begynte å bli lunket. :D 

Med 20 pluss og medvind vil det hjelpe litt, men da snakker vi noen mnd med ventetid. Førstegenerasjon hybrid kan oppleves snaut, men alle monner drar. Så se mulighetene og ikke begrensningene. Savner connecteddrive og appstyring av varme. X3’n har Webasto, men fyrer opp kanskje bare halvparten av gangene, utdatert og umoderne. 😅🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

webasto virker litt utdatert ja, tror heller jeg hadde gått for en Defa-pakke med app-styring i fossiltralla, både mtp kostnad og enkelhet, selv om det krever strømkabel i bilen. Etter hva som leses her inne på forumet virker det som at webasto har en tendens til å gå i stykker etterhvert, og at det koster rimelig mye å fikse. Men en leser vel stort sett kun om der det ikke fungerer, hører lite fra de som har et fungerende system 😛 

i så måte er jo PHEV genialt mtp forvarming selv om en ikke får så mye rekkevidde ut av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Med 20 pluss og medvind vil det hjelpe litt, men da snakker vi noen mnd med ventetid. Førstegenerasjon hybrid kan oppleves snaut, men alle monner drar. Så se mulighetene og ikke begrensningene. Savner connecteddrive og appstyring av varme. X3’n har Webasto, men fyrer opp kanskje bare halvparten av gangene, utdatert og umoderne. 😅🙈

 

Jeg ser kun muligheter @Ron Jeremy , men drar frem alt likevel. Ja el-oppvarming er fantastisk, noe helt annet! :)

1 time siden, papertiger skrev:

webasto virker litt utdatert ja, tror heller jeg hadde gått for en Defa-pakke med app-styring i fossiltralla, både mtp kostnad og enkelhet, selv om det krever strømkabel i bilen. Etter hva som leses her inne på forumet virker det som at webasto har en tendens til å gå i stykker etterhvert, og at det koster rimelig mye å fikse. Men en leser vel stort sett kun om der det ikke fungerer, hører lite fra de som har et fungerende system 😛 

i så måte er jo PHEV genialt mtp forvarming selv om en ikke får så mye rekkevidde ut av den.

Jepp :)

7 minutter siden, ahj skrev:

Gratulerer med flott bil! :) 

Men er det ikke slikt at DSC skal være helt av når man kjører BMW på snø? 😂

Takk :D Jo, men da kobler fremhjulene seg inn og siden xDriven ikke er skikkelig BMW som vi kjenner fra f.eks  3- og 5-serie, så blir det ikke like "aktiv" kjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med ordentlig lys igjen, halogenlys er ingenting i forhold til verken Xenon eller LED. Jeg savnet skikkelige hovedlys i Rav4en, etter at jeg gikk fra Xenon på E91en til halogen på den. :D

IMG_20190118_180437.thumb.jpg.4e75122eee03cb7d07a5b2900795972e.jpg

Nøkler. Spørs om jeg må få en slags beholder til de, da det henger andre nøkler på hanken. :) Bare finne noe originalt ish som ikke er harry, tips mottas med takk 😅

IMG_20190118_180948.thumb.jpg.ba5f2d9f0ee638d28e7851606ff529fb.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, macrorain skrev:

Gratulerer med tøff bil og helt riktig farge ;) 

Vurderte en slik jeg også, da vi er fire i familien så F30 sedan er egentlig ikke helt optimalt - men var beinhard på at jeg skulle ha RWD, så da.. Uansett en fin bil! 

Takk :) F30 er fine biler og jeg ser flere har de som familiebil, så den kan ikke være heeelt ute av key likevel. Jeg var derimot beinhard på 4x4, men kjører jeg på ren strøm så er den RWD og det er min foretrukne kjøremodus på denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Marius2002 changed the title to Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...