Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Grattis med vellykket tur opp til de innlandske skoger og en kasse som ser blank og fin ut 😃👍

Og så kjekt med det fungerende el-panelet som rettet opp all irritasjon med seteog rattfunksjon 😃🎵

Nå blir det fint med en ganske sikkert fungerende kasse. Rats er jo et kassefirma som er kjent og har aldri hørt noe negativt om dem. Var der selv med E39’n jeg hadde og fikk skiftet olje og filter. 

Jo takker ,dette så bra ut dette .😊

Satser på at det meste ordner seg nå og med et firma som Rats ,tenker jeg alt blir bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Og Jan er i gang allerede :) kan ikke la det gå en dag uten å skru

Flott å se at bytte av bryterpanel løste irritasjonene her. Ikke minst at rattet og kan justeres nå.

 

Jaja klarer ikke la være vettu 😊

Nå funker alt heldigivis .😊

 

2 timer siden, fxslin skrev:

Det er faktisk ofte de småtingene som gir mest glede ved slik vedlikeold Jan!  Og den stol fiksen virker som en av disse!!! Liten fiks = stor glede!

 

Absolutt ,dette har irritert meg maksimalt men er vanskelig å finne noen som virker brukte ,men nå er alt iorden .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått hentet seg en erstatter for e53 .😊

Skal noen småturer hit og dit og siden kompisen min reiste til Kreta ,har jeg lånt en e90 320d av han :

DAE99206-6B13-49D2-B10A-9DCEE5C848B4.thumb.jpeg.7aef233ee4b7cd3d63b6ff8a3f813709.jpeg

Forøvrig så er denne generasjon 3 serie trivelige biler å kjøre synes jeg .😊

Med automat og litt tuning lister denne seg lett på tå overalt .

Og det beste en girkasse som der er noen gir på og gir rolige turtall i større hastigheter kontra x5 .Altfor høyt i 100-120 km .

Men så til noe mer gøy hvertfall for min del .

Fordelen med å ha eldre venner som drev stort med Bmw på 80 og 90 tallet kan være stor og spesielt når de rydder .

Hadde slengt meg på sofaen igår kveld ,da ringte tlfen her 😊.

En bekjent av meg hadde ryddet i gamle hyller og tror dere jaggu ikke han fant denne ?

B84E2067-1ED3-4629-9796-C3FC01DBAF8F.thumb.jpeg.c1c2b0edc5b71369764e654543da5040.jpeg

Dette er altså en radiator ubrukt til e28 535i 🤗🤗.

7D75250A-66D0-4349-AEED-3531F35FFA3C.thumb.jpeg.79c6fe41648104209cd1472053302258.jpeg

Dette er ting som er superkjekt  å ha på lur ,for man vet jo aldri når et sånn havari kan skje .

Han fant og endel foringer men disse var han usikker på hvilken Bmw det var til ,men det skal jeg skjekke ut selvsagt .😊

Nå i disse tider ,må man bare kjøpe det man kan komme over selv om en radiator faktisk kan kjøpes enda hvertfall på Koed .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116 i .Upd
13 minutter siden, Olaandref skrev:

Går bare å venter på at du skal få lyst til å bytte tannstang så jeg kan få solgt en til deg Jan 😇

Haha ja 😊,har du en tre serie med sliten tannstang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Olaandref skrev:

Nei, men jeg har et ubrukt tannstag til E53 liggende, med servotronic 🙂

Ja visst pokker ,sier ifra om noe skjer helt ærlig måtte Gud forby at noe skjedde nå med den 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner ting sakte men sikkert å lande sånn gradvis på e53en og planer der 😊

Skal avgårde nå på slutten av uken for å gjøre siste rest av avtale når kasse skal byttes .

Så ja ting går fremover her .
Og takket være Bimmers folka her ,så går det faktisk an å se lyst på tingene her ,ikke minst gjøre ting selv sånn at man kan forebygge ting .

Hadde en lengre samtale med @Netlandet igår som kom med gode tips til neste kassebytte .

Ny kjøleradiator feks til kasse var anbefalt å bytte da det kunne være grums og spon fra de forrige havariene og nå skal ingenting være uprøvd .

Ny skal kjøpes selvsagt gjøre rent hver forbannet ting som har med girkasse å gjøre .😊

Men har jo litt småting jeg kan fikse i mellomtiden her og denne ble bestilt idag fra Koed:

D7978C9C-3A1B-4519-ABD6-11B26163332D.thumb.jpeg.43023942adeac3164908c207997bc3dc.jpeg

Vindusmekanisme førerside .

Den har gått fløyten dvs vindu går ned men ikke opp (Kiler seg i bunn)

Klassisk e53 feil .

Når jeg får fikset dette samt høyre speil ,da er alt iorden på bil .

Så vil jeg nevne noe her samtidig ..😊

Som dere vet så har vi en e90 her nå og jeg legger ikke skjul på at en sånn har jeg lyst på .

Liker utseende ,måten den kjører på ja egentlig alt noe kona har vært enig i helt til igår ..

Hun hadde denne til Sverige igår og regnet med dette var en bil hun likte godt ,men så feil kan man ta gitt.

Ja sa jeg skal vi kjøpe en sånn isteden for x5 ?

Blankt nei foreløpig da x5 var mye bedre å kjøre og oversiktlig synes hun og ikke minst mye bedre plass innvendig ved førermiljøet .

Nå skal jo sant sies at bilen var fylt med 5 personer og fylt opp med svenskevarer .😊

Hun synes og bil var vondt å sitte i  kontra e53 ,noe jeg ikke skjønner .

Dette var igrunn  deprimerende ord da jeg virkelig kunne hatt en e91 ,så får la henne prøve den en dag når den er uten last osv.

Har hvertfall fått lært henne det at stor bil er veien å gå og det liker hun og .😊

En annen ting ,er hun som bruker bil til vanlig ,så hun får faktisk mange ord med på laget her ,da jeg ikke bryr meg så veldig om hverdagsbilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en vant til gode komfortable seter i gamle BMWer og eventuelt komfortseter i blant annet E6x, så kan setene i E9x kjennes som noe ukomfortabel ja.

Det er vel en av de få tingene jeg har å "pirke på" med de, for ellers så trivdes jeg godt i de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Daniel. skrev:

Er en vant til gode komfortable seter i gamle BMWer og eventuelt komfortseter i blant annet E6x, så kan setene i E9x kjennes som noe ukomfortabel ja.

Det er vel en av de få tingene jeg har å "pirke på" med de, for ellers så trivdes jeg godt i de :)

Siterer det siste du skriver først og jeg liker og stolene i e9x så akkurat det skjønner ikke jeg heller hvorfor hun  mener det ,men men 😊

For å si det sånn Daniel ,så higer jeg etter en e9x med bensinsekser ,men har lite jeg skulle sagt nå her …

X5 er bilen foreløpig visstnok 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, sveigis skrev:

Siterer det siste du skriver først og jeg liker og stolene i e9x så akkurat det skjønner ikke jeg heller hvorfor hun  mener det ,men men 😊

For å si det sånn Daniel ,så higer jeg etter en e9x med bensinsekser ,men har lite jeg skulle sagt nå her …

X5 er bilen foreløpig visstnok 😅

Joda, det er gode seter. Men for min del så fikk jeg litt vondt i ryggen etter en stund.

Sammenlignet med setene i E34, E38 og E39 så er de relativt harde syns jeg.

Ser den. Fin kombinasjon det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg koslig besøk av @Walkabout og hans flotte M4 ,noe som var gøy .😊

Fikk blitt en tur i dette råskapen av en bil og har vel ikke noe mer å si enn at dette var noe grusomt hvor dette gikk🥵🥵😅😅.

Ikke minst så vannvittig fin .

Hjemturen fra Arendal fikk jeg gleden av å kjøre denne bilen og er første gang jeg har kjørt en sånn og til nå er dette den gøyeste bil jeg noengang har kjørt .

Fysj så gøy ,men dog skummelt selv om jeg kjørte som en prest.

Merket fort at her trengte man ikke pedal for å komme opp i fart .😅

Så ja dere ,dette var en en perfekt langfredag uten tvil.

Måtte jo ta bilder av den her :

BD53FAE5-1AF7-45D3-82EA-6976B2F57621.thumb.jpeg.9af2653f669ca760ccf51ac5c1b1e696.jpeg

Ikke for ofte det står sånn en her hos meg :85BA78FB-3E59-4D8E-99AB-3620BD93709B.thumb.jpeg.51a38b43fc25c65b9853dc32d7b473dc.jpeg

Dette:

 

Igjen  mange takk for besøket og ikke minst testturen ,kjempegøy og gledes til neste gang du kommer innom .😊

Er jo det som jeg liker så godt her på Bimmers ,nye bekjentskaper skaffes og er alltid gøy å møte folk herifra .

Og verden er jo ikke stor da vi hadde mange fellesbekjenskaper her .

Måtte en tur ned i butikk nå og det å kjøre e34 ,var ikke noe gøy nå ..

181D4E46-DFF7-4A79-A2B6-3639BAAC5C78.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...