Slavearbeider'n Skrevet April 30 Forfatter Skrevet April 30 Vært en laaang reise siden motorras på Rudskogen juli 2023 haha
sveigis Skrevet April 30 Skrevet April 30 Gratulerer så mye 😊😊 Dette fortjente du til de grader og . Slavearbeider'n reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet Mai 19 Forfatter Skrevet Mai 19 Blir jo litt gaming Går det siste i orden med korrigering av tuninga, så tror jeg jaggu bilen blir å finne på landstreffet. Ikke så langt hjem om man må frem med slepetauet igjen😬😅 skoglund, Ampera, sveigis og 1 annen reagerte på dette 3 1
Slavearbeider'n Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden (endret) Lenge siden update nå. Blitt noe kjøring i sommer. Ikke mye men litt. Så ble det bomstopp rett før ferien. Noen fikk sikkert med seg det. Lang historie kort så kjørte jeg litt inspirerende i retning Drøbak. Og da jeg nærmet meg rundkjøringa der man brekker ned til Oslofjordtunellen så sa det stopp. Bilen døde 10m før rundkjøringa. Noe som ikke ble veldig populært blant bussjåfører og Politi. Ble stående en times tid der i nesten 30 grader, null drikke og 12% strøm på tlf. Prøvde å kjinne flere ganger uten hell. Veihjelpa kom etter hvert og fikk dratt meg over til en busslomme på andre siden av rundkjøringa. Deretter ble det kollektivt inn til Oslo. Glad jeg har forsikring fra Amcar på bilen. Fikk bilen fraktet hjem sånn i 22 draget på kvelden og fikk bilen inn i garasjen, uten at det kosta meg en eneste krone! Så skaff deg Amcar forsikring om du har en like upålitelig bil som meg! Etter det kom ferien og bilen ble satt på vent. Frem til nå. Og til de som kanskje lurer. Bygde ikke jeg ‘’ny’’ stroker motor for to år siden? Jo. Det gjorde jeg. Den gikk strøkent en stund etter oppstart, plutselig falt oljetrykket mer enn jeg likte og jeg skrudde av motoren. Tenkte da at motor var skjært. Kjøpte derfor en B30 motor jeg klaska nedi påsken i fjor. Da jeg demonterte strokermotoren, la jeg merke til dynamoreima hadde røket og hadde tvinna seg rundt alle løpehjula. Så det kan godt være det var årsaken til at oljetrykket falt litt pga ekstra motstand for motoren. Uansett da. Jeg frykta enda ett motorras. Men foreløpige undersøkelser støtter ikke oppunder den teorien. Startet i helgen med å demontere motor for å se etter åpenbare feilkilder. Sjekket først pluggene for å se om stempel og plugg hadde hilst på hverandre. Alle 6 er intakte. Noen oljete og lukter bensin. Bilen får langt mer bensin enn originalt. Alle hele og fine Ventiler og kammer ser greit ut Ingenting i olje eller vann Sjekket så om motor gikk rundt for hånd, det gjorde den også. Så ingenting åpenbart feil så langt. Fikk sjekket kompresjon på alle cylindere i kveld. Også her var resultatene positive og jevne. Cyl 6 Cyl 5 Cyl 4 Cyl 3 Cyl 2 Cyl 1 Fikk flekket opp pc’en med sprutet idag og fikk feilkode på bensintrykk. Da var det bare å begynne i bagasjen. Fikk demontert skilleveggen i bagasjen og kom etter hvert frem til surge tanken. Tok av slangen til nippel merket outlet og kjørte bilen på starter’n. Her kom det ikke noe bensin. Gjorde samme på nippel til inlet og heller ikke her kom det bensin når jeg dro den på starter’n. Så feil måtte være før surge tanken. Sjekket også sikringa og releet til tanken, alt var helt og fin her og. Da måtte man se på pumpa i tanken. Etter hvert ble den demontert.Tvangskjørte den med strøm og den fungerte. Dura som bare det. Så da er det problemer med strømmen til pumpa. Og synderen viste seg å være sikringa til pumpa. Den hadde ryki. Men da er spm mitt, hva gjør at sikringa ryker? Aldri blåst sikringa til bensinpumpa før Uansett, fikk alt sammen og tenkte at dette vil jo løse problemet. Men neida, kjinner og kjinner men fortsatt ikke start. Får opp veldig bra bensintrykk i sprutet, så trykket er tilbake. Får enn så lenge ikke flere feilkoder i sprutet. Har originale kam og veivsensorer liggende jeg nok får prøve til helgen igjen, om ikke noe andre har noen tips å komme med? Endret 5 timer siden av Slavearbeider'n Ampera reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå