Gå til innhold

Designer's F11 M550D X-Drive | Solgt


Designer
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Conquest skrev:

Er aksjon på egr om dagen. bLe innkalt selv om øsa mi er 8år gammel.

Hvilken tuning skal du ha?

Helt topp med aksjon! Sparte man de kr. 😎
 

Går for steg 2 hos Vestfold Chiptuning. 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2019 den 23.14, Designer skrev:

Helt topp med aksjon! Sparte man de kr. 😎
 

Går for steg 2 hos Vestfold Chiptuning. 👍🏼

Vestfold chiptuning er å anbefale.. Jeg har hakka 6 el noe. 5år gamle dekk. Men det sitter alt for bra sammen med xdrive. Du legger opp en sladd, brått så har du 130.... og det blir litt risky for amatører uten feit lommebok hvis det går galt.

vinter.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Conquest skrev:

Vestfold chiptuning er å anbefale.. Jeg har hakka 6 el noe. 5år gamle dekk. Men det sitter alt for bra sammen med xdrive. Du legger opp en sladd, brått så har du 130.... og det blir litt risky for amatører uten feit lommebok hvis det går galt.

vinter.jpg

Gleder meg allerede!

Vintern kan bare komme, kjøpte bilen pga tre ting. Forholdsvis ny, firehjulstrekk og webasto. Med Hakka og hk blir det bare gøy 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk montert Hakka 9 i går, og ble utrolig lettet!

I min utregning så blir 255/35 på henholdsvis 8.5x20 og 9x20 gå helt fint på X-drive. Kun 0.5% ca i forskjell på rulleomkrets, og har skjønt at 0.8-1% er maks/grenseland.

Alikevel ble jeg skremt da jeg leste at @bmwgreg90 satte 235/35 på 8x19 og 8.5x19 og det begynte å "lugge" med engang. Så spenningen var stor når jeg monterte dette på felg i går. Jeg hadde heldigvis rett, utregningen var korrekt. Alt ser ut til å funke i skjønneste orden, ikke noe tegn til lugging eller annen rar oppførsel. :D 

Skal få tatt en shoot snart. Mangler bilder her.. 🙈

Fikk også tatt en liten service. Byttet olje, oljefilter, kupefiltrene og luftfilter. Disse hadde sett sine bedre dager.

IMG_9300.thumb.JPG.74ab6e96686cb5167de310437db4a6bc.JPG

IMG_9301.thumb.JPG.1e91e55a927deb8d6a1341042e1e27ce.JPG

Så dette var godt å få gjort. :) 

 

Nå gjenstår bare en litt medvillig selger. Fikk som nevnt påpakk på at mansjettene mine hadde store hull. Dette fikk jeg nå sett for egne øyne og de var store ja. Helt ferdige. Har også begynt å høre det kneppe på høyre side, ikke lenge før venstre begynner å synge heller tror jeg... 

IMG_9293.thumb.JPG.4c53e41ec77703b51cfee22a4220130e.JPG

IMG_9294.thumb.JPG.c7f2eda979ebe79bf375c5255d0ad693.JPG

Her mener jeg selger (forhandler) skal dekke deler på reklamasjon, da dette har pågått lenge før jeg kjøpte bilen. Drivleddene på disse er jo ikke løse, kun komplette akslinger. Så for å fikset dette på merkeverksted snakker vi 30 lapper. Det er uaktuelt av meg å betale. Så håper på en snarlig og bortimot kostnadsfri løsning!

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med service :) Angående rulleomkrets så høres ikke det ut som noe problem, nei. Kjørte 235/35 både foran og bak på min med 8x19 og 9x19 hele sommeren uten noe problem (E92 xDrive, usikker på om den er like sensitiv). Eneste å være obs på når den tid kommer er at det kan få utslag om bakdekkene slites ned raskere enn framme, for da blir det jo fort litt mer forskjell i rulleomkrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gabz skrev:

Godt med service :) Angående rulleomkrets så høres ikke det ut som noe problem, nei. Kjørte 235/35 både foran og bak på min med 8x19 og 9x19 hele sommeren uten noe problem (E92 xDrive, usikker på om den er like sensitiv). Eneste å være obs på når den tid kommer er at det kan få utslag om bakdekkene slites ned raskere enn framme, for da blir det jo fort litt mer forskjell i rulleomkrets.

Nei si det om E-Xdrive er mer/mindre var enn F-Xdrive. Takk, det skal jeg ha i bakhodet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

@Designer 

Mistenker at problemet heller lå i at det var forskjellige dekk på for- og bakakselen. Selv om alle fabrikanter bruker standardmetode for å merke dekkene, så kan noen dekk være smalere eller bredere.

Tydeligvis er dette nok til at VTG kassa skaper seg 😅

 

Kanskje det, sto ingenting om det i innlegget hans annet enn samme profil rund baut. 

Vel vel uansett, gikk knirkefritt på min. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vesentlig dersom det var forskjellig merke foran/bak på samme dim og halv tomme forskjell i felgbredde. Har kjøpt 225/45-18 foran og bak vinterdekk til min nå, på 8+8,5" felger. Satser på at det går bra, til og med Bavaria gjorde dette. Samme dekkmodell rund baut sjølvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, papertiger skrev:

Det er vesentlig dersom det var forskjellig merke foran/bak på samme dim og halv tomme forskjell i felgbredde. Har kjøpt 225/45-18 foran og bak vinterdekk til min nå, på 8+8,5" felger. Satser på at det går bra, til og med Bavaria gjorde dette. Samme dekkmodell rund baut sjølvsagt.

Det går nok bra. Joda vet at 225/45 på Falken ikke er likt Nokian sine,egentlig litt rart det er men.. :P 
 

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er best?

Tenkte å melde meg inn i NAF, men så leste jeg om KNA og for meg virker det som etter en forholdsvis rask titt at begge selskap tilbyr nokså like vilkår og rabatter? 

Noen som har erfaring med samme valget? Eller har innspill på hvorfor jeg bør velge det ene eller andre? :) 

Alternativt - Stem på dette innlegget. :) 

💙Like = NAF
🏆
Thanks = KNA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I KNA får du i det minste Norges beste bilblad - Bladet Bil :) . Motor er ikke noe særlig å skryte av synes jeg. Har vært medlem i NAF selv, men var ikke rare fordelene jeg brukte eller fikk nytte av, så meldte meg ut. NAF har jo også gått fra å ha stasjoner for EU-kontroll uten egeninteresser til å tilby verkstedtjenester, så da kan en like godt velge andre verksteder. Tror muligens Amcar-medlemskap kan være vel så fordelaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, papertiger skrev:

I KNA får du i det minste Norges beste bilblad - Bladet Bil :) . Motor er ikke noe særlig å skryte av synes jeg. Har vært medlem i NAF selv, men var ikke rare fordelene jeg brukte eller fikk nytte av, så meldte meg ut. NAF har jo også gått fra å ha stasjoner for EU-kontroll uten egeninteresser til å tilby verkstedtjenester, så da kan en like godt velge andre verksteder. Tror muligens Amcar-medlemskap kan være vel så fordelaktig.

Er dårlig på å lese, men kjekt å vite. 😅 Men ja jo du sier noe med EU kontrollene, nå har Bilia fast pris på 990,- eks mva tror jeg. Hvertfall den billigste plassen her til bygds. De andre verkstedene tar ca 1500,-. I tillegg har Bilia etterkontroll for 2-300kr og ikke 500kr.

Joda AMCAR ser vel så bra ut bortsett fra ikke veihjelp? og det hadde vært kjekt når jeg først skal bli medlem i noe sånt.

Ringte både NAF og KNA, KNA virket mer ivrig. Talte for bilistene, Gratis juridisk bistand uten egenandel (NAF krever egenandel), og m.m. Begge har Gjensidige forsikrings rabatter, og jeg har Gjensidige så begge to funker for meg der. :) 

Jeg får lese litt ekstra nøye og vurdere. Så langt leder KNA. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...