jan magnus Skrevet November 17, 2019 Forfatter Share Skrevet November 17, 2019 Var heldig å fikk tak på en org z4m kasse også, med 40.000km på seg bare 🙏🏻 videre blir motorblokka levert i kveld for utmåling av rammelager og sliping av journaler på veiv , etter rådebank. rådenelagrene endte med å bli +0.25 etter sliping . motor får selvsagt alle pakninger nye samt ny oljepumpe og vannpumpe. Alt orginalt BMW mr.Wreckless, AlexHD, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet November 17, 2019 Share Skrevet November 17, 2019 På 15.11.2019 den 9.13, jan magnus skrev: Tenker du på de axial lagrene og shimsene ? Isåfall , der trengtes ingen justering på mine drev :). Eller Hvis du tenker på de shimsene bak hubbene så har jeg ikke kjøpt de heller Ja, det er dette settet jeg tenkte på. har skjønt det er delte meninger om hvor nødvendig det er.. Runey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet November 17, 2019 Forfatter Share Skrevet November 17, 2019 32 minutter siden, Tyggern skrev: Ja, det er dette settet jeg tenkte på. har skjønt det er delte meninger om hvor nødvendig det er.. Stemmer. Nei, det var ikke behov for for dette hos meg . Men kjekkt at det finnes alternativer som er å få kjøpt når ting er helt nedslitt 💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 18, 2019 Share Skrevet November 18, 2019 Tøft bygg i utgangspunktet og nå blir det enda bedre, her følger jeg spent med ! Få tak i en org z4m kasse med kun 40.000km vil jeg si du er rimelig heldig ja. Håper alt går forholdsvis smertefritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet November 18, 2019 Forfatter Share Skrevet November 18, 2019 27 minutter siden, Carlsius skrev: Tøft bygg i utgangspunktet og nå blir det enda bedre, her følger jeg spent med ! Få tak i en org z4m kasse med kun 40.000km vil jeg si du er rimelig heldig ja. Håper alt går forholdsvis smertefritt Ja jeg var heldig med den så det var bare å slå til. Hittil har det kun vært plankekjøring ( om man ser bort fra litt hodebry med ledninganett :) ligger an til at motor går inn i chassi innen jul. Blokk og veiv blir ferdig innen uka. Fra neste ute skal det bare skrues sammen :) longshot: om noen vet om en org z4m eksos så er jeg interessert:) StigJ og Carlsius reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet November 18, 2019 Forfatter Share Skrevet November 18, 2019 (endret) Ettersom z4 har elektronisk servostyring , så må jeg finne på noe lurt da s54 har hydraulisk servopumpe. Løsningen i første omgang blir å designe en brakett til sevopumpa som er "lik" den som er der i dag , men å endre litt på utførelsen slik at et vanlig reimhjul kan monteres istedet for servopumpe. Reimhjulet som skal brukes her er et reimhjul tilhørende opel modell. braketten CNC freses i aluminium når den er ferdig får god hjelp av danskii her på forumet til akkuratt denne biten, så dette tror jeg blir en bra løsning. Jeg har også et lite sideprosjekt på lur imens jeg venter på resten av motordelene mine fra maskinering. iogmed at det org oljefilterlokket er så fryktelig stygt så har jeg tegnet opp et nytt et i fusion 360, og dette skal også freses ut og få på en eller annen logo eller printdesign. En liten smakebit vedlagt Endret November 18, 2019 av jan magnus ogee1, danskiii, Designer og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet November 29, 2019 Forfatter Share Skrevet November 29, 2019 God fredag folkens. En liten uppdate på tampen :) motor ble montert i dag, og skal fortløpende inn i motorrommet så fort tiden strekker til. motor er nå altså 100% overhalt med nye pakninger og simringer og lager ( selvsagt) og ny oljepumpe og vannpumpe. Alle deler er vasket klinisk rene før remonasje glemmer litt å ta bilder underveis, . Men her er noen. Runey, danskiii, Designer og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 30, 2019 Share Skrevet November 30, 2019 (endret) Nydelig utført hittil! Åssen er det med godkjenning av et slikt bygg? Elektrisk servo blir beholdt uten trøbbel antar jeg? Så der oljepumpa normalt sitter på motoren blir det et «dummy-hjul»? keep it coming! Endret November 30, 2019 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet November 30, 2019 Share Skrevet November 30, 2019 I like. I like a lot. Ser fram til å sjå på denne på E30Meet 2020 *hinthint* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet November 30, 2019 Forfatter Share Skrevet November 30, 2019 8 timer siden, FredrikE24 skrev: Nydelig utført hittil! Åssen er det med godkjenning av et slikt bygg? Elektrisk servo blir beholdt uten trøbbel antar jeg? Så der oljepumpa normalt sitter på motoren blir det et «dummy-hjul»? keep it coming! Takk 🙏🏻 el servo blir opprettholdt ja. Servopumpa vil bli erstattet med en cnc frest brakett med vanlig reimhjul som dummy før pumpa godkjenningen blir vel ganske rett frem håper jeg. Søknad er godkjent så det gjenstår egentlig bare det praktiske. danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet November 30, 2019 Forfatter Share Skrevet November 30, 2019 1 time siden, RF91 skrev: I like. I like a lot. Ser fram til å sjå på denne på E30Meet 2020 *hinthint* Håper jeg får presset inn det treffet neste sommer ja😎 And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet Desember 4, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2019 Da er motoren klar for å droppes inn i karosseri :) dette skjer på fredag. legger også ved bilder av en costum brakett for servopumpe-delete ( z4 non-M har elektrisk servo) her har jeg fått god hjelp av danskiii 🙏🏻 testversjon er laget av plast, som så skal cnc freses så fort vi vet at den passer. løpehjul kommer ifra opel vectra 3.0L fupsaker, Designer, ogee1 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet Desember 6, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2019 Tok en liten økt i dag. Resultatet av dette ble : voila ! Endelig:) da er det bare resten igjen 😵 lagunilla, ahj, Ingvaldsen og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 6, 2019 Share Skrevet Desember 6, 2019 Deilig! Går framover nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet Desember 6, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2019 1 time siden, Gabz skrev: Deilig! Går framover nå Bare kassa og innsug stor sett igjen nå🙏🏻 Hjernen blir ferdig programert i usa om ei uke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå