Gå til innhold

i3 Tråden


quandt1960
 Share

Opprette i3 tråd?  

17 stemmer

  1. 1. Er det interesse for en "Alt om i3" tråd på bimmers hvor alle kan bidra?

    • Ja
      15
    • Nei
      2

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 02/14/20, 08:38

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Hentet ny i3 idag, nybil lukt er fantastisk.

2 år siden vi solgte vår første generasjon 16’ model.

Kvaliteten er på et annet nivå, så deilig med facelift og ikke minst dobbelt så stort batteri.

Men Apple CarPlay, hvordan brukes det og er det noe bra? 
ellers noe jeg bør aktivere å sette meg inn i?
Bruker connected appen, later til at den har blitt slått sammen med BMW i appen?

 

 

641F19AC-C4CE-46C7-8B56-A0EB8D47CF05.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Ron Jeremy Gratulerer med en knalltøff i3 :D 

Takker, det er ikke noe fancy her Marius, ikke noe i3s. 

Sort med fully charge nivå, men i3 har fått et bra kvalitetsnivå etterhvert syns jeg.

Stod mellom sort og blå, men sistnevnte kjøpte mutter ifjor, så var det kun sort som var på kampanjen, så gadd ikke vente 3 mnd på en blå.


Men deilig å kjøre stille igjen, piggdekk og N47 i X3 støyer litt mer 😅

Skal sitte litt på gjæret ifht veien videre,  er mye spennende som skal på markedet i år, så jo lenger jeg venter, jo bedre.

Valgte heller å prioritere kr på den bilen som er enklest og best til melk og brød ærend, samtidig går den til hytta

Ca 35 mil på en sommerdag er max av hva jeg har fått ut av V3 av i3.
Det holder til ganske mye til vårt bruk. Samtidig er den en sparebøsse ifht en aldrende diesel SUV.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Hentet ny i3 idag, nybil lukt er fantastisk.

2 år siden vi solgte vår første generasjon 16’ model.

Kvaliteten er på et annet nivå, så deilig med facelift og ikke minst dobbelt så stort batteri.

Men Apple CarPlay, hvordan brukes det og er det noe bra? 
ellers noe jeg bør aktivere å sette meg inn i?
Bruker connected appen, later til at den har blitt slått sammen med BMW i appen?

 

 

641F19AC-C4CE-46C7-8B56-A0EB8D47CF05.jpeg

Gratulerer med flott ny i3. Jeg kan ikke anbefale Apple Car play. Syns det er kronglete og dårlig at det blir en egen meny i idrive systemet. Syns bluetooth holder mer enn godt nok i kombinasjon med BMW apps. Ikke verdt pengene. Gadd ikke fornye mitt abonnement på det. Ja BMW Connected er slått sammen med den gamle Remote appen. En funksjon jeg syns er konge er å forhåndsprogrammere enn del funksjoner i 1-9 tastene. Jeg har programmert Traction Mode på 1, forhåndsvarming på 2, dekktrykk 3 osv...Måten du gjør det på er å finne den funksjonen du ønsker i idrive så holde inne et av numrene til de blir programmert. Ellers er det vel ikke stort å sette seg inni egentlig. Venter på ny bluetooth adapter til Carly App så kan jeg omprogrammere et par ting og skal legge ut en liten snutt om det her når jeg får den. Med den kan du tilpasse en del funksjoner slik du ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, quandt1960 skrev:

Gratulerer med flott ny i3. Jeg kan ikke anbefale Apple Car play. Syns det er kronglete og dårlig at det blir en egen meny i idrive systemet. Syns bluetooth holder mer enn godt nok i kombinasjon med BMW apps. Ikke verdt pengene. Gadd ikke fornye mitt abonnement på det. Ja BMW Connected er slått sammen med den gamle Remote appen. En funksjon jeg syns er konge er å forhåndsprogrammere enn del funksjoner i 1-9 tastene. Jeg har programmert Traction Mode på 1, forhåndsvarming på 2, dekktrykk 3 osv...Måten du gjør det på er å finne den funksjonen du ønsker i idrive så holde inne et av numrene til de blir programmert. Ellers er det vel ikke stort å sette seg inni egentlig. Venter på ny bluetooth adapter til Carly App så kan jeg omprogrammere et par ting og skal legge ut en liten snutt om det her når jeg får den. Med den kan du tilpasse en del funksjoner slik du ønsker

For min del er jo (igjen) Apple car play blitt gratis. 
Er det noen BMW apps som «er noe», eller er det bare tidtrøyte?

Så du programmer snarveier? 
Ser man «bare» klimatisering også, så gjør den resten selv, men kan man ikke stille det til en gitt tid som før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy en sort i3 er aldri feil :) Rart det der hvor man liker det stille. Nå synes jeg N47 har en fin lyd i den grad det går på en r4 diesel, den er verken er stille eller kultivert, men jeg liker den likevel. :) Det er sikkert lurt å sitte på gjerdet, du vet jo hva du har i X3en. Jeg kunne selv tenkt meg X2 25e, men prisklassen er for høy og jeg skal slite noen år enda på F45en. Uansett tenker jeg en kombo mellom i3 og foreløpig en F25 må være helt topp! Kos deg masse og hold oss/meg oppdatert på hvordan bilholdet er og går. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Ron Jeremy en sort i3 er aldri feil :) Rart det der hvor man liker det stille. Nå synes jeg N47 har en fin lyd i den grad det går på en r4 diesel, den er verken er stille eller kultivert, men jeg liker den likevel. :) Det er sikkert lurt å sitte på gjerdet, du vet jo hva du har i X3en. Jeg kunne selv tenkt meg X2 25e, men prisklassen er for høy og jeg skal slite noen år enda på F45en. Uansett tenker jeg en kombo mellom i3 og foreløpig en F25 må være helt topp! Kos deg masse og hold oss/meg oppdatert på hvordan bilholdet er og går. :D 

Fin kombo med F25 og i01, men X3’n ryker 🙈 siste helga med den, blir vemodig, blitt brukt mye, skikkelig arbeidsjern som har blitt brukt som tiltenkt, hytte og byggebil, samt familiefrakter. men etter 80.000 km og 4 år er det ubenhørlig slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Fin kombo med F25 og i01, men X3’n ryker 🙈 siste helga med den, blir vemodig, blitt brukt mye, skikkelig arbeidsjern som har blitt brukt som tiltenkt, hytte og byggebil, samt familiefrakter. men etter 80.000 km og 4 år er det ubenhørlig slutt

Oja, sliiiik og forstå :) Jeg tipper i3en uansett gjør nytten! Ser de jeg kjenner med i3 som bil nr.2, der har egentlig den bare blitt bil nr. 1 og den gamle diesel/bensin-bilen står ubrukt. Uansett, kult valg og jeg håper og regner med du blir fornøyd med i3en! Så følger jeg spent med på veien videre! :D  Legger ved en video som jeg har postet i Fredrik sin tråd for en stund siden; i3 er en kul bil, punktum. :D 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Marius2002 skrev:

Oja, sliiiik og forstå :) Jeg tipper i3en uansett gjør nytten! Ser de jeg kjenner med i3 som bil nr.2, der har egentlig den bare blitt bil nr. 1 og den gamle diesel/bensin-bilen står ubrukt. Uansett, kult valg og jeg håper og regner med du blir fornøyd med i3en! Så følger jeg spent med på veien videre! :D  Legger ved en video som jeg har postet i Fredrik sin tråd for en stund siden; i3 er en kul bil, punktum. :D 

 

 

Vi hadde jo en runde med begge biler, utvilsomt gjør X3 flere oppgaver enn den lille sorte. Men når vi sist gang hadde begge tilgjengelig, stod X3 så lenge stille at den nesten gikk tom for strøm. Og den gang hvertfall, var den for dyr til å stå å støve.

Så denne gang «tvinger» vi oss inn i elbil modus, kaster ankeret (X3) og ser hvor langt vi kommer. Målet er å klare oss lengt mulig med en elbil. Kanskje blir det å vente på en model Y, kanskje jeg bare kjøper en «hengerbil» (type E9* til 100k’ish) til høsten, mens jeg durer rundt i i3 95% av tiden. 

Vi «trår vannet» litt å ser hvor det bærer, jo lenger jeg venter, jo mer tilgjengelig og billigere blir det jeg kikker på også ;-)

Er i siste fase (tror jeg..håper) med hytteutbyggingen, så det å ha en stor/dyr/aldrende SUV samt i3 med «riktig» rekkevidde ble feil. I altfor mange år har jeg prioritert bil og tatt dertil stygge verditap, på tide å bruke huet (riktig) å legge litt i eiendom fremfor tapsbomben som bil er. 
 

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med connected drive, tilknytter min konto og min nøkkel, alt ok.

Tilknytter så samboers app med hennes mail til samme bil og hennes nøkkel, resultatet er at jeg blir kicket ut CD.

Er det en connected drive bruker pr bil?, hva skal andre bruke gjøre for å klimatisere? Kan ikke huske i remote appen var så sær?

Hva gjør jeg?

Forvirret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ron Jeremy skrev:

Holder på med connected drive, tilknytter min konto og min nøkkel, alt ok.

Tilknytter så samboers app med hennes mail til samme bil og hennes nøkkel, resultatet er at jeg blir kicket ut CD.

Er det en connected drive bruker pr bil?, hva skal andre bruke gjøre for å klimatisere? Kan ikke huske i remote appen var så sær?

Hva gjør jeg?

Forvirret.

 

Kan ikke begge logge på med samme mail/brukernavn og passord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...