Gå til innhold

i3 Tråden

quandt1960
 Share

Opprette i3 tråd?  

17 stemmer

1. 1. Er det interesse for en "Alt om i3" tråd på bimmers hvor alle kan bidra?

• Ja
      15
    • Nei
      2

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 02/14/20, 08:38

Anbefalte innlegg

Er i markedet for en så ny i3 som mulig for tiden. Rett og slett for å forlenge tiden jeg kan bruke denne til jobbtransport. Men finnes det ingen nyere i3 med Harman/kardon lydanlegget lenger? Ble det gjort noen endringer i pakkene slik at senere modeller mangler mye utstyr? Ser jo også at enkelte mangler ACC, og disse to tingene pluss skinn er påkrevet for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ranger1000 Ble kanskje strippet de siste modellene for å begrense tapet? Men fant et par 2022-modeller som ser ut til å ha ha det du etterspør (ingen i3 ble vel levert med ekte skinn, det er vel skai markedsført som "vegansk skinn", og Harman Kardon var alltid en nedskalert utgave):

https://www.finn.no/mobility/item/374257267

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=373436197

Ellers er det større utvalg med dette utstyret i 2021-modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H/k lydanlegg og soltak ble fjernet fra Fully Charged - pakken i 2020.

Navi pro kunne ikke bestilles fra april 2022 pga delemangel. 

Jeg ville kjøpt bil uten ACC hvis jeg kunne velge da jeg opplevde den som totalt ubrukelig.

Men jeg kjører nesten alltid "feil" vei i forhold til motlys så mulig den duger under andre forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars89 skrev:

H/k lydanlegg og soltak ble fjernet fra Fully Charged - pakken i 2020.

Navi pro kunne ikke bestilles fra april 2022 pga delemangel. 

Jeg ville kjøpt bil uten ACC hvis jeg kunne velge da jeg opplevde den som totalt ubrukelig.

Men jeg kjører nesten alltid "feil" vei i forhold til motlys så mulig den duger under andre forhold. 

Holder seg godt i pris også. Med rundt 300k for en i3 kan man jo nesten vente til i4 kryper litt lenger ned i pris. 

For så vidt enig at acc på i3 ikke er den beste, ofte vil den ikke på i det hele tatt. Min bruker å være morgengretten, men fungerer hjem igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ACC er litt ymse på i3 ja, har lært et par triks for å forbedre opplevelsen noe, det ene er å skru på varmetråder om morgenen for da blir den samtidig kvitt dugg i kamera som sitter i frontruta, dette dugget er en av grunnene til at den kan være morgengretten hvis bilen står ute. Det andre er å trykke endel ganger på RES knappen på rattet når den plutselig finner for godt å skru av ACC mens man kjører. Trykker man RES vil den iblant komme på igjen og samtidig vil den ha "lært" da den er adaptiv på et vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det fine replica felger med I3S spec eller er det grei tilgang på brukte? Jeg vurderer å skifte på min vanlige i3 til neste sommer. Har skjønt at dette er plug and play uten at noe stikker utforbi skjermene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hpi skrev:

ACC er litt ymse på i3 ja, har lært et par triks for å forbedre opplevelsen noe, det ene er å skru på varmetråder om morgenen for da blir den samtidig kvitt dugg i kamera som sitter i frontruta, dette dugget er en av grunnene til at den kan være morgengretten hvis bilen står ute. Det andre er å trykke endel ganger på RES knappen på rattet når den plutselig finner for godt å skru av ACC mens man kjører. Trykker man RES vil den iblant komme på igjen og samtidig vil den ha "lært" da den er adaptiv på et vis. 

Velkjent triks, godt brukt den knappen i min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...