Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - 2024 sesongen over.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Ble ikke ombygging til manuell nei😣

Nei, fuck it 😂 Nå blir hele systemet som nytt, og det lever jeg svært godt med :) Får koste på en CSL programmering på kassen etter hvert, så blir nok dette helt knall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, sveigis said:

Nå blir det rasende bra Dusy 😊

Ja det koster men du og du hvor tilfredstillende det er å tenke på at nå blir det på stell 😊

Ja, dette ser jeg på som hell i uhell :D begynner å bli en fin liste på denne bilen der ting er gjort, så det føles godt ut. 
 

Har fulgt med på trådene dine i skjul Jan, og da benytter jeg bare anledningen til å si det her: jeg håper operasjonen din går bra og at du tar deg tid til å roe ned på tempoet med skruinga i mellomtiden, men mer sier jeg ikke, det får kona di ta seg av 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dusy skrev:

Ja, dette ser jeg på som hell i uhell :D begynner å bli en fin liste på denne bilen der ting er gjort, så det føles godt ut. 
 

Har fulgt med på trådene dine i skjul Jan, og da benytter jeg bare anledningen til å si det her: jeg håper operasjonen din går bra og at du tar deg tid til å roe ned på tempoet med skruinga i mellomtiden, men mer sier jeg ikke, det får kona di ta seg av 😂

Ja av og til så må man ofre litt for å få noe bra tilbake så tenker du ikke vil angre😀😀

Vi får satse på det når den tiden kommer og ja ,blir stadig noe kjeft når jeg holder på nå for tiden 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sesongslutt.

Da var det denne tiden av året igjen. 

Bilen har som dere vet vært hos @Netlandetfor pumpe fiks, og bilen har fungert utmerket siden jeg hentet den ut forrige torsdag :D Føler meg ganske heldig som har en svært kompetent fyr, som kjenner disse gamle M bilene ut og inn, i relativ grei rekkevidde. Her er det bare å bøye seg i støvet for kunnskap, service og ikke minst vennlighet.

Thomas har holdt meg oppdatert på hele prosessen underveis, og det har jeg satt stor pris på. Virker som han har godt med kontakt nettverk i det store utland når det gjelder tilgang på deler. Helt gull!

IMG_7756.thumb.jpeg.c5cc80e129837f6a117932022396fc88.jpeg

På vei fra Bilia Ski og inn til noen som faktisk kan dissse bilene 😅

Tok dessverre tid med å få tak i den elektriske pumpen til SMG enheten, men den kom omsider til slutt. Pumpen er som sagt fra Burkhart Engineering, og det så ut til å gjøre susen. Etter å ha lest meg opp og ned på disse pumpene, og de komponentene pumpen består av, så kan en forstå hvorfor SMG har fått så dårlig rykte. Men, om en vet faktisk hva en skal se etter når pumpen tuller, og ikke bytter alle tilhørende deler, eller hele pumpa, så er det ikke rart tusenlappene flyr på disse. Nok en gang, her gjelder det å sende bilen til folk som vet hvordan de skal feilsøke pumpen.

Så nå har den fått en ny elektronisk pumpe, nytt SMG rele, ny hydraulisk olje til SMG systemet, ny girkasse olje (det her føltes godt, da jeg fikk denne byttet for 2 år siden også tror jeg i forbindelse med Inspection 2) og litt annet ymse. 

Hyggelig melding å få på tlf:

74905094303__987F7BA2-B748-4B9F-8995-15EA6C26F651.thumb.jpeg.e2f964bd4dff30c4b2e423cc2324eada.jpeg

Fikk dra tidligere fra jobb den dagen, da kollegane mine skjønte at jeg ønsket å få godbilen hjem igjen. Det ble tog, og Thomas henta meg på Spydeberg togstasjon i sin nydelige F80 M3, og med "The Chronic" skiva til Dr Dre i bakgrunnen. Det kunne faktisk ikke vært bedre! Det obligatoriske oljeskiftet ble også tatt da, slik at den får stå med fersk olje og klar for neste sesong igjen :) 

Første stopp var Essoen ikke langt fra verkstedet hans:

 

IMG_8341.thumb.jpeg.0f02812d42df1c8acfdeb799809a6232.jpeg

@Snagg30kjente igjen bensinstasjonen med en gang, så er med andre ord flere pasienter som har måttet oppholde seg i disse traktene :D 

Fikk tatt meg en god kjøretur for å teste ut bilen etter bytte av den elektriske enheten til pumpa. Jeg må si jeg opplever at pumpen girer mye fortere og er girskiftene er smidigere. En CSL tune på kassa tror jeg gjør kassen hakke bedre, som jeg har lest flere har opplevd etter å ha gjort dette. 

Slenger ved noen bilder da jeg tok et lite bein strekk på Vestfossen, med hyggelig selskap :) 

IMG_8391.thumb.jpeg.74daa9b28109c0541271af3c76bef83c.jpeg

IMG_8399.thumb.jpeg.8875f5407a41c3b6aa8e160510c5c5b3.jpeg

IMG_8392.thumb.jpeg.a71b96f3df5b2dbe8070130f5e9891b0.jpeg

IMG_8404.thumb.jpeg.5d1f975d508315aa54d1c5e10303ffc3.jpeg

Er utrolig for vakre disse gamle italienerne er. En drømmebil som har stått høyt siden jeg var en liten guttunge!

IMG_8400.thumb.jpeg.261e03f2f60f71294fa362cdaa3fb1c3.jpeg

IMG_8401.thumb.jpeg.1b8fbf4a1cb686ea4d002b64211acbfe.jpeg

Må si det var ekstra stas å starte bilen, og eieren av Ferrarien tilfeldigvis kom tilbake for å kjøre av gårde. Han nikket med hodet og ga meg en tommel opp :D 

Siden dailyen skulle på lakk, så fikk M3en ta over plassen til den skulle på lagring da garasjen er oppvarmet.

IMG_8408.thumb.jpeg.f4ca0eba82b20f622c5e3570e0b3a745.jpeg

Tror den følte seg som en dinosaur der den sto, omringet av batteribiler fra alle kanter..🦖

Par dager senere var det dags for EU. Forkant av dette fikk den en grundig vask, noe jeg ikke tok bilder av da det uansett var mørkt og kveld. 

IMG_8420.thumb.jpeg.5c20a482ed876b028c63c5f56639b5d3.jpeg

EU godkjent på 30 minutter, og med masse skryt fra den eldre karen som tok kontrollen. "Det er jo enkelt å ta EU på denne så lenge du fortsetter å ta godt vare på den som du gjør allerede nå." :) Det er gøy! 

Det var det for i år, og her står den omsider tilbake i sitt vante hi som den har gjort de siste 4 årene jeg har hatt den. Det nærmer seg 5 år med denne. Utrolig hvor tiden flyr!

Gått mange runder med meg selv, om å beholde eller ikke beholde da det 1. frister med noe annet, og 2. la oss være ærlige her, noe nyere. En E92 M3 frister veldig, eller en M2. 

Men, ærlig talt. Hvor mange andre biler får man like mye bang for the buck for som E46 M3? Bilen leverer på alle mulige måter, og jeg klarer virkelig ikke tanken på å gi slipp på denne helt enda. Det er som å sette seg i en tidsmaskin, der ting var enklere og minst morsommere. Det er analogt, sittestillingen, utformingen av interiøret som er førerfokusert, og det knirker og knaker fordi det er en E46. Jeg digger det rett og slett!

Også er det det emosjonelle da. Det har blitt mange mil i denne og mange gode minner som nevnt mange ganger tidligere. Da er det ikke bare å gi slipp på noe som faktisk har betydd en del i de årene man har eid den. 

Dessuten har jeg ikke lyst på lån på en bil som utelukkende skal være hobby bil. 

Nei, jeg tror rett og slett jeg ville angret noe sykt. 

Nå skal den få en vel fortjent hvile, og lade opp til en ny sesong i 2025 :) 

IMG_8459.thumb.jpeg.83b386817087c7aa0e9c70a0284a82bb.jpeg

IMG_8462.thumb.jpeg.3d25b94511637e3217a29e70be0c4fe9.jpeg

Må bare dele denne snappen som mamma tok 😅 Det er flere som også på en eller annen måte får et emosjonelt bånd, fordi en selv har det. Utrolig morsomt, og det beviser jo bare hvordan denne lidenskapen gjenspeiles i oss tenker jeg.

IMG_8464.thumb.png.cae667395b6f909f09bbfcd65d72de08.png

Takk for i år, my old lady! 

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - 2024 sesongen over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...