Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Dusy skrev:

@Slavearbeider'n Huff, jeg gleder meg nå! :D Har en magefølelse på at jeg må få gjort noe med felgsituasjonen med nye foringer. Mistenker det enten er kast eller dårlig balansering, og det vil jo komme bedre fram med stivere foringer. Får starte med sistnevnte på et litt bedre dekk verksted enn de jeg har brukt hittil. Om ikke dette hjelper så får jeg sende inn bestilling på CSL. Er litt vanskelig å velge, sånn sett er det lurest å begynne forsiktig og heller sette av de midlene til å gjøre bilen teknisk 99% med gjennomgang av motor og girkasse.

Moro å lese! :D nå må vi se og få tatt en tur sammen i løpet av sesongen. Håper jeg kommer raskt på beina etter operasjonen så jeg kan få sette meg bak rattet og nyte bråket og vask som du sier. Suger litt at det ikke er lagt opp vaskeplass der jeg har kjøpt, men foreldrene mine bor ikke lange veien unna. Bilen skal uansett stå der tenker jeg da det støver noe sykt fra betongen der jeg bor..

Må få kjørt litt i sommer ja. Burde få ordnet en slags bimmers drive out ila våren. Kjenner til Julian ja, han har slutta hos Bilia Høvik vet jeg. Funnet meg en Lars der som er veldig dyktig, hyggelig kar som også har samme kompressormata motor som meg.

Jeg vasker oppe hos fattern, ikke noe vaskeplass her hvor jeg har kjøpt heller haha

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Må få kjørt litt i sommer ja. Burde få ordnet en slags bimmers drive out ila våren. Kjenner til Julian ja, han har slutta hos Bilia Høvik vet jeg. Funnet meg en Lars der som er veldig dyktig, hyggelig kar som også har samme kompressormata motor som meg.

Jeg vasker oppe hos fattern, ikke noe vaskeplass her hvor jeg har kjøpt heller haha

Helt enig! :D Han slutta i høst, og startet i Toyota, men ikke som mekaniker. Han ville gjøre noe annet, men har fortsatt firmaet sitt Vanos Retard heldigvis. Er jo han som skal ta jobben med subframe på min :) Har i grunn bare godt å si om de som jobber på Furubakken, alltid trivelig å levere bil der. Mye skravling :D

Ja, litt kjipt det der. Foreldra bor i et pensjonistnabolag, og vaktmesteren der er alltid så sykt grinete når jeg vasker bil (mener jeg bruker for lang tid, starter for tidlig eller for sent). Narvestad type. 

Ble lagt inn bestilling på Powerflex foringer på bærearmene foran nå! Det gledes :D 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Røk på ny bil i dag. 1 år igjen av EU på bruksbilen som trolig ikke går gjennom neste år, og med disse dieselprisene er det ikke noe annet å gjøre enn å krype tilbake til noe gammelt kjent: E-Golf. Relativ full spec, med Eibach senkefjærer og BBS felger. Så det tror jeg skal bli bra. Flyttet over alle forsikringene mine, bortsett fra M3, over til Fremtind da de har avtale med Sykepleierforbundet. Sparer nå 25.000 i året bare på forsikringer. Snakk om å føle seg flådd.

Med ny bil får felg planene på M3 avvike, men skal få satt av litt midler til å freshe de opp da dette. uansett er billigere enn nye CSL. 

Denne fraktes fra Trondheim på mandag, ettersom jeg ikke kan gjøre noe tunge aktiviteter etter operasjonen. Men det gledes hvert fall til en ny, men kjent bruksbil igjen.

948_1894000089.thumb.jpg.815b0a9b72037fea14ed10af0692d02f.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy's '04 E46 M3 - Ny bruksbil!

Tusen takk for det @papertiger:) Absolutt, og jeg husker godt hvor mer gokart følelse man fikk med senkefjærer på disse. Nå blir kjøring til jobb i det minste litt mer behagelig med tanke på hvor mye utstyr disse har. Og til gjengjeld, kan man nyte det analoge med M3 :D 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det @sveigis:D Litt bismak med å bytte ut Mondeo, den har vært upåklagelig. Men på lengre sikt er det litt å spare med å gå over til elektrisk. 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Subframe disaster bekreftet :( 

kke mye flaks med bilholdet om dagen. Dere som har fulgt med har sikkert fått med dere det noe uheldige nybil kjøpet, E-Golfen. 
 

For å oppdatere dere litt har jeg slått meg til ro, da NAF testen har fått meg til å senke skuldrene litt. Ikke uvanlig på disse bilene, samt at dette ikke er noe farlig. Uansett så tenker jeg at det jeg skal ta tak i senere, men det er ingen hast. Det er mye annet jeg heller vil sette av penger til. Noe som får meg over til neste nyhet, nemlig M3en.

Har hatt bilen inne hos en som skal forsterke bakstilling og bytte av diverse foringer relatert til jobben med forsterkning av bakstilling. Siden han har hatt mye å gjøre med jobb har det tatt litt tid med å starte i gang, noe som er helt forståelig. Har mye omtanke for folk som skrur bil til vanlig men som likevel stiller seg disponible til å skru bil utenom jobb! Derfor har jeg heller ikke mast om å få bilen ferdig, men heller la han ta seg tiden til å skru på min når han har tid. 
 

Vel, fikk en oppdatering på bilen i dag. Til min store skrekk, men dog ikke overraskende, fant han dette på bilen, sprekk i bakstilling: 

AE0C0A34-B0D0-46C1-A1E0-17BD0F3827DA.thumb.jpeg.5bd3ee86ed6b51c0cf628eac306660e0.jpeg

5639287D-26AD-4302-AC52-FA3BC722E660.thumb.jpeg.04e7b3b350f5d3ead29ea1bc884452dc.jpeg

Så her må det sveises og forsterkes. Selv om det er surt er jeg uansett glad at det ble funnet før det kunne blitt langt verre. Belyser også hvor viktig det er å ta denne jobben på alle E46 M3 uansett hvor pent man kjører disse på ujevne veier. Fikk også høre at alle fester og klips var intakte, noe som tyder på at bilen ikke har blitt så særlig skrudd på i løpet av sine 18 år på veien. Han som skrudde på bilen var veldig overrasket over dette, og han har skrudd på mange E46 M3.

Det gledes hvert fall over at det jobbes med bilen, og at jeg kan få kjørt noen gode turer med den, vel vitende at en av de mest elementære vedlikeholdspunktene er tatt på denne bilen. Samt at den skal få Powerflex sin handling pack foringer til E46 M3 på plass :) 

D08D6833-7329-40D3-9EF4-E8D922D3D379.thumb.jpeg.783f4d0263168b8a1024d7e3e0ddc9de.jpeg

 

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...