Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, j0lle skrev:

Bestilte ikke med vinterfelg\dekk. Stiv pris for 18" 

Hva har dere bestilt, eventuelt hvor? 

Hva skal du ha 18" eller 19"? Anbefaler gode dekk. Ser GS har 19" fra 14000, men det er med shitty dekk. Conti 7 ligger derimot til ca. 23’ på samme felger. Conti 7 er passende dekk til denne bilen. Bilen sitter som støpt, men mindre man ikke vil at den skal det. Er vel disse som også kommer originalt fra forhandler(?). Skal man spare inn så er det ikke på dekk, det vil ødelegge hele opplevelsen. :) Husker ikke i farten hva BMW skal ha for 18", men 19" ligger vel nærmere 50k med kvalitetsdekk.

5B551B3F-AFD9-43F1-9F92-04841B844C91.thumb.jpeg.a7350e54ddea2d1bc82270d26d64f00c.jpeg8ECDAEB4-8F6F-47CD-A0B5-E41036B323FD.thumb.jpeg.bca00ae72de13a4c7a73fe98f7e71f25.jpeg040F6074-8757-4233-9A2E-8A79EFAB2718.thumb.jpeg.6c75d3138e62913e99cf5dfb4a2d9af2.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at prisene på de originale vinterhjulene man kan bestille med bilen er svindyre (og lite spennende utvalg). Personlig blir jeg nok å gå for en eller annen felgdesign fra G01 X3, G2x 3-serie, G3x 5-serie eller G11 7-serie og sko de med Continental Winter Contact 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en bil med så mye effekt ville jeg anbefalt et kontinentalt vinterdekk. Har Goodyear Ultragrip Performance+ på X2'n til kona, stille, god drenering, komfortabelt, gode på skikkelig snøføre. Bestilte disse dekkene selv til i4, men tok som alle vet aldri vinterhjulene i bruk der. ;) Det sagt, så er vel Conti Viking 7 i 19" kanskje det beste nordiske dekket til bilen, men jeg hadde hoppet bukk over det. På Taycanen har jeg Pirelli PZero Winter Elect, det er like bra, men støyer noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker Hvorfor ville du gått for kontinentale vinterdekk? M550en anser jeg som en relativt motorsterk bil med sine ca. 425hk/900Nm. Her prøvde jeg i noen måneder noen kontinentale Michelin dekk på de nye M5 felgene jeg kjøpte. Disse byttet jeg relativt fort ut med CWC7, da jeg synes førstnevnte rett og slett var elendig for nordiske forhold. Fart og kjøreopplevelse er nok en ting (de minnet meg om å kjøre med sommerdekk), men på vinteren søker man vel gjerne helt andre egenskaper enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

@fupsaker Hvorfor ville du gått for kontinentale vinterdekk? M550en anser jeg som en relativt motorsterk bil med sine ca. 425hk/900Nm. Her prøvde jeg i noen måneder noen kontinentale Michelin dekk på de nye M5 felgene jeg kjøpte. Disse byttet jeg relativt fort ut med CWC7, da jeg synes førstnevnte rett og slett var elendig for nordiske forhold. Fart og kjøreopplevelse er nok en ting (de minnet meg om å kjøre med sommerdekk), men på vinteren søker man vel gjerne helt andre egenskaper enn dette.

Det er bare min opplevelse her litt lengre sør. ;) Og samtidig har jeg fått svært gode opplevelser på skikkelig snøføre på Hafjell og Elverum i vinter med begge bilene. X2'n har også vært på Trysil et par omganger. Så det kommer jo an på hva @j0lle ønsker av egenskaper og hvor han bor. :) For det tørre og bløte føret som er både her og f.eks. Vestlandet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå de Conti 7 der på min Tesla 3 og opphavet på sin i4 og begge er kanonfornøyde. Jeg har 235/45-18 og de 255 foran og 275 bak(??) på 19"(samme som sommer, så korrekt meg gjerne om jeg bommer litt på bredde). Solide dekk og bilen sitter som et skudd på veien og tar seg fram(om man vil og kjører deretter). Synes de er gode på bare veier også, men merker at de da er litt myke og klart sommerdekk gjør seg bedre. Men på snøføre så er ikke det det viktigste :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Marius2002 skrev:

Har nå de Conti 7 der på min Tesla 3 og opphavet på sin i4 og begge er kanonfornøyde. Jeg har 235/45-18 og de 255 foran og 275 bak(??) på 19"(samme som sommer, så korrekt meg gjerne om jeg bommer litt på bredde). Solide dekk og bilen sitter som et skudd på veien og tar seg fram(om man vil og kjører deretter). Synes de er gode på bare veier også, men merker at de da er litt myke og klart sommerdekk gjør seg bedre. Men på snøføre så er ikke det det viktigste :) 

Uansett er de vesentlig bedre enn Hakka 3 og andre nordiske dekk. Michelin X-Ice har vel også rykte på seg for å være gode. Men når veien er bar eller bløt vil jeg gjerne ha dekk som presterer godt der også. Så når jeg nå har førstehåndserfaring med dekkene nevnt over vil jeg påstå det er svært gode alternativer. Litt stivere dekkvegger, bedre egenskaper i vann, sørpe og på tørr vei, samt meget habilt på snø. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

@fupsaker Hvorfor ville du gått for kontinentale vinterdekk? M550en anser jeg som en relativt motorsterk bil med sine ca. 425hk/900Nm. Her prøvde jeg i noen måneder noen kontinentale Michelin dekk på de nye M5 felgene jeg kjøpte. Disse byttet jeg relativt fort ut med CWC7, da jeg synes førstnevnte rett og slett var elendig for nordiske forhold. Fart og kjøreopplevelse er nok en ting (de minnet meg om å kjøre med sommerdekk), men på vinteren søker man vel gjerne helt andre egenskaper enn dette.

Må husk at du sto fast i egen innkjørsel også, så jeg anbefaler Nordiske dekk. Litt andre forhold er nord for oslo enn sør for oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, fupsaker said:

På en bil med så mye effekt ville jeg anbefalt et kontinentalt vinterdekk. Har Goodyear Ultragrip Performance+ på X2'n til kona, stille, god drenering, komfortabelt, gode på skikkelig snøføre. Bestilte disse dekkene selv til i4, men tok som alle vet aldri vinterhjulene i bruk der. ;) Det sagt, så er vel Conti Viking 7 i 19" kanskje det beste nordiske dekket til bilen, men jeg hadde hoppet bukk over det. På Taycanen har jeg Pirelli PZero Winter Elect, det er like bra, men støyer noe mer.

Det er bare noe dere der helt sørpå sier. Det er BETYDELIG forskjell på kontinentale vinterdekk og nordiske vinterdekk på skikkelig vinterføre i skikkelig vintertemperatur. Prøvekjørte Taycan med førstnevnte, og det var direkte skummelt. 
Styr unna!

Ellers kan jeg skrive under på at Continental alternativet fungerer fint på i4, uten å bli for mykt som Nokian kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Må husk at du sto fast i egen innkjørsel også, så jeg anbefaler Nordiske dekk. Litt andre forhold er nord for oslo enn sør for oslo. 

Har du opplevd noe jeg ikke har fått med meg? 😛 Jeg har ikke stått fast med hverken Porschen eller X2'n. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Det er bare noe dere der helt sørpå sier. Det er BETYDELIG forskjell på kontinentale vinterdekk og nordiske vinterdekk på skikkelig vinterføre i skikkelig vintertemperatur. Prøvekjørte Taycan med førstnevnte, og det var direkte skummelt. 
Styr unna!

Ellers kan jeg skrive under på at Continental alternativet fungerer fint på i4, uten å bli for mykt som Nokian kan bli.

Jeg er langt i fra uenig, men at nevnte dekk oppfører seg veldig fint i skikkelig vintertemperaturer har jeg førstehåndserfaring med, både med -20, godt med snø, snøstorm og alt. Og det er vesentlig forskjell på kontinentale vinterdekk også. Nå har jeg bare erfaring med Goodyear Ultragrip Performance+ og Pirelli PZero Winter. Spesielt PZero Winter er omtrent så nordisk du får et kontinentalt dekk. Hvilket dekk som stod på Taycanen du prøvde er vanskelig å si noe om, men det kan ha vært et Goodyear-dekk, Michelin osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...