Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Legger disse her, ettersom det ble prat om skvettlapp i off-topic-tråden. Knipset idag, beklager skitten bil osv., men det lille ekstra hjelper mye. Brukt kun de originale skrue/festene i skjermen inni. :) 

https://gundersenmotorsport.no/butikk/bil/eksterior/skvettlapper/sparco-skvettlapp-universal/

IMG_2160.thumb.jpeg.ab361166df6439fc16c9e58d945383ba.jpegIMG_2159.thumb.jpeg.dbcbd354d069ac1293e1c102dc0d3842.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser nå at min i4 sliter mye mer bakdekk enn framdekk. Det har alle min bmw xdrive gjort. Men i motsetning til fossildrevet xdrive kan vel i4´n bare få nye bakdekk…? Eller blir det samme prosedyre her med stjerne merket dekk osv….?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Z800 skrev:

Ser nå at min i4 sliter mye mer bakdekk enn framdekk. Det har alle min bmw xdrive gjort. Men i motsetning til fossildrevet xdrive kan vel i4´n bare få nye bakdekk…? Eller blir det samme prosedyre her med stjerne merket dekk osv….?

Kjørt mye? kan være greit å få sjekket bakstillingen hos forhandler. Mulig du klarer å få nye dekk på garanti om du har kjørt lite. Har lest her og der at dette er en gjenganger på I4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Z800 skrev:

Ser nå at min i4 sliter mye mer bakdekk enn framdekk. Det har alle min bmw xdrive gjort. Men i motsetning til fossildrevet xdrive kan vel i4´n bare få nye bakdekk…? Eller blir det samme prosedyre her med stjerne merket dekk osv….?

Jeg tenker at på i4 så kan du bare bytte bakdekkene, da det ikke er noen fordelingskasse eller midtdiff. De leveres jo både med større hjul bak enn foran hvis man har 19» hjul, men lik dim hvis man har 18» hjul, så her kan det ikke være så nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at 19 vinterhjul leveres med 255/40 bak og 245/40 foran uten noen stjernemerking, og det er 0,8 cm forskjell på dia. Jeg kjører med 265/35-20 bak og 255/35-20 foran uten stjerne, 0,7 cm forskjell, fungerer helt fint (enn så lenge…)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lars S skrev:

Jeg tenker at på i4 så kan du bare bytte bakdekkene, da det ikke er noen fordelingskasse eller midtdiff. De leveres jo både med større hjul bak enn foran hvis man har 19» hjul, men lik dim hvis man har 18» hjul, så her kan det ikke være så nøye.

Jeg tenkte også i de baner, men bør kanskje få det bekreftet. 
på min gamle x3 fra 2008 kjørte jeg med ett sett sommerdekk som ikke var *merket og måtte bytte fordelingskassen

men hankook dekkene mine er også *merket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Z800 skrev:

Noen som bruker telefon som nøkkel? Når jeg bruker telefon, går den alltid på gjest bruker. Tungvint, skal det være sånn?

Nei, det trenger ikke å være sånn. Du må knytte den digitale nøkkelen til din profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Z800 skrev:

Noen som bruker telefon som nøkkel? Når jeg bruker telefon, går den alltid på gjest bruker. Tungvint, skal det være sånn?

Og som jeg lærte her inne, profil kan kun knyttes til 1 nøkkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kjennern skrev:

Og som jeg lærte her inne, profil kan kun knyttes til 1 nøkkel.

På min profil har jeg knyttet en nøkkel, digital nøkkel (iPhone) og nøkkelkort (kredittkort størrelse)

Alle tre henter opp min brukerprofil i bilen.

Hvis jeg låser opp med BMW Appen så kommer det gjesteprofil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...