Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Den har xDrive, 35hk mer og MYE mer moment. Joda. den veier også mer, men å plassere den en klasse ned fordi det muligens kommer en renspikket M-bil på toppen av i4-programmet er litt bortforklaring i min bok. Den imponerte på brems, og hang godt med i fart, men følte starten ikke var helt der når man måler opp mot en rwd-bil. Selv om den rwd-bilen var en M3.

Så også da de testet I4 mot Tesla Model 3 Performance, og det virket som den rett og slett var satt opp litt annerledes. Teslaen var klart kvikkest ut av startblokken, men så ble den sveivet inn av I4'en hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd å bortforklare noen ting jeg. Men tviler på at BMW har interesse av M3/4 kundene skal bli frakjørt av i4M50. 

Det virker som BMW har lagt inn mer forsinkelse i gasspedalen enn Tesla. Blir kommenterte i mange tester. Virker som BMW har mer aks hele veien. Til det stopper på 225 for i4 sin del.

Blir spennende å se banetest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mslello skrev:

Jeg har ikke prøvd å bortforklare noen ting jeg. Men tviler på at BMW har interesse av M3/4 kundene skal bli frakjørt av i4M50. 

Det virker som BMW har lagt inn mer forsinkelse i gasspedalen enn Tesla. Blir kommenterte i mange tester. Virker som BMW har mer aks hele veien. Til det stopper på 225 for i4 sin del.

Blir spennende å se banetest. 

Siden Polestar nå har «tunet» sine biler, er det mulig at vi da får tuning av i4 på et tidspunkt? Det hadde vært spennende, men ser for meg at jeg blir fornøyd med i4 frem til det eventuelt kommer en iX3 M, da hiver jeg ut i4 og bestiller den tvert. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fupsaker skrev:

Siden Polestar nå har «tunet» sine biler, er det mulig at vi da får tuning av i4 på et tidspunkt? Det hadde vært spennende, men ser for meg at jeg blir fornøyd med i4 frem til det eventuelt kommer en iX3 M, da hiver jeg ut i4 og bestiller den tvert. :D 

Ja, det kan vel hende de finner ut at de har mer å gå på etterhvert 🤔

Jeg digger i4'n, kan ikke tenke meg å bytte den i noe enda 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var i det minste en test som var litt mer troverdig enn den andre, men jeg må si jeg hadde forventet mer fart i i4en fra start. Vi snakker tross alt om en RWD M3 her så jeg hadde nesten forventet at den skulle tape på dragrace. Den bremsetesten synes jeg virker litt vel god for for i4ens del, vi snakker om en vektdifferanse på over 400 kg. M3en har vært pressebilen til CarWow ett års tid, kan det tenkes at dekk eller bremser på denne begynner å nærme seg tiden for utskiftning? Bare en teori 😅

I Norge, prisen tatt i betraktning så er dette helt klart mye ytelse for pengene…det har vi påpekt før. Jeg skjønner argumentet til @mslello at forskjellen er imponerende liten tatt i betraktning at dette er mer en M440i konkurrent enn en M3 konkurrent. Men vi må ikke glemme at effekten i i4 M50 ligger ett godt hakk over M3..og når man tar hensyn til det så synes jeg ikke dette vi ser i videoen over her er så oppsiktsvekkende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette var i det minste en test som var litt mer troverdig enn den andre, men jeg må si jeg hadde forventet mer fart i i4en fra start. Vi snakker tross alt om en RWD M3 her så jeg hadde nesten forventet at den skulle tape på dragrace. Den bremsetesten synes jeg virker litt vel god for for i4ens del, vi snakker om en vektdifferanse på over 400 kg. M3en har vært pressebilen til CarWow ett års tid, kan det tenkes at dekk eller bremser på denne begynner å nærme seg tiden for utskiftning? Bare en teori 😅

I Norge, prisen tatt i betraktning så er dette helt klart mye ytelse for pengene…det har vi påpekt før. Jeg skjønner argumentet til @mslello at forskjellen er imponerende liten tatt i betraktning at dette er mer en M440i konkurrent enn en M3 konkurrent. Men vi må ikke glemme at effekten i i4 M50 ligger ett godt hakk over M3..og når man tar hensyn til det så synes jeg ikke dette vi ser i videoen over her er så oppsiktsvekkende. 

Det er viktig å være fornøyd med eget kjøp vet du ;) 

i4 gir meg ett inntrykk av at de har kontroll på hva de driver med. Den leverer bra på det meste, selv om den deler plattform med sine fossile søsken. Når BMW kommer med Neue klasse så bør det jo bli enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mslello skrev:

Det er viktig å være fornøyd med eget kjøp vet du ;) 

i4 gir meg ett inntrykk av at de har kontroll på hva de driver med. Den leverer bra på det meste, selv om den deler plattform med sine fossile søsken. Når BMW kommer med Neue klasse så bør det jo bli enda bedre.

Ja det er absolutt veldig viktig, og fornøyd har du god grunn til å være 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk omsider prøvekjørt bilen og var heldig med å få testet den ut i en hel time. Enig i mye av det som allerede har blitt sagt her på forum. Dette er enkelt og greit en helt rå bil med mer enn nok krefter som sitter klistret på veien. Alle som venter, har virkelig noe å glede seg til. Om jeg skal trekke noe, så var det komforten på sportsetene. Både sønnen og jeg hadde ubehag i ryggen etter en times kjøring, og det var lettelse å sette seg i e-golfen etterpå. Mulig at vi ikke fikk justert setene i 100% optimal posisjon, men stiller et spørsmål ved disse. Skulle gjerne fått sammenlignet de med M-sport. Ellers så var HK anlegget litt i slitsomme laget når man spilte høyt og lyden kom i all hovedsak fra baksetene. Dette er sikkert noe som kan tilpasses etter ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd begge setene, riktignok sportsetene fra en 3 serie, men skulle være samme som i i4. Ingen tvil om at M-sport setne er bedre komfortmessig. Kjente på det samme at det var vanskelig å finne en behagelig possisjon i sportsetene og fikk ubehag i ryggen. Lånte i4 med M-sport seter et døgn og la på 30 mil uten noe ubehag. Kjører e-golf med skinn interiør til daglig, og kjenner til at de setene er veldig gode.

Håper du finner en med Msport, entebn i4 eller annen 4 serie. en helt annen opplevelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanlige sportsseter i iX3 og for meg er de veldig komfortable, selv på langtur. Men klart, de passer alle. Forskjellen ligger vel i bedre polstring og sidestøtte i M-setene, kortere sittepute og integrerte hodestøtter. :) Har ikke testet de på langtur enda, men har skjønt de er sabla gode og gleder meg til vi får i4. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hodestøtten i i4 likte jeg faktisk veldig godt, da den har en mye mer aktiv funksjon og en får hvilt nakken. I golfen er de kun ment som pynt eller skadeforebyggende om en skulle bli truffet bakfra. Har for så vidt sittet noen få minutter i M-sport setene på den utstilte M440i på Skøyen, men får nok ikke riktig komfortinntrykk før jeg har sittet og kjørt aktivt flere timer i sammenheng. Setekomforten for min egen del er det aller aller viktigste ved en bil.

Vedrørende produksjon for oss som har bestilt tidlig i Norge, så løsner det sannsynligvis om par tre ukers tid og da snakker vi oppstart levering medio april om ikke omstendighetene skulle endre seg.

Ellers for de av dere som har bestilt bilen i Brooklyn Grey eller vurderer fortsatt eventuelt, så har Bilia fått en M2 🤩 i denne fargen. Sier bare WOW! Er nok av den mer feige typen og gikk for Tanzanite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...