Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Et tips ang. vinterdekk/felger.

Var litt rundt for å få pristilbud på felg m/vinterdekk i dag. Får ikke M50`n før Q4 siden jeg bestilte den 15 sept., men etter noen rykter om dekkmangel tok jeg runden i dag. Tror jeg har funnet et sett å går for, sorte MAK felger med Conti VC7 245/40x19. Det som man burde få med seg er at prisene på dekk kommer til å stige med 14% fra 1 mai i følge de forhandlerene jeg pratet med i dag. Masse dekk blir også laget i Russland så........ jeg vil handle nå i stede for å vente til høsten...😉

20220413_120359.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juul skrev:

Et tips ang. vinterdekk/felger.

Var litt rundt for å få pristilbud på felg m/vinterdekk i dag. Får ikke M50`n før Q4 siden jeg bestilte den 15 sept., men etter noen rykter om dekkmangel tok jeg runden i dag. Tror jeg har funnet et sett å går for, sorte MAK felger med Conti VC7 245/40x19. Det som man burde få med seg er at prisene på dekk kommer til å stige med 14% fra 1 mai i følge de forhandlerene jeg pratet med i dag. Masse dekk blir også laget i Russland så........ jeg vil handle nå i stede for å vente til høsten...😉

20220413_120359.jpg

Du sparer jo 25% moms på felgsettet hvis du betaler dette sammen med bilen. Da får du også originale BMW felger med nordiske vinterdekk. Er jo bare å legge dette inn i kontrakten før en evt prisstigning fra 1. mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Juul said:

Et tips ang. vinterdekk/felger.

Var litt rundt for å få pristilbud på felg m/vinterdekk i dag. Får ikke M50`n før Q4 siden jeg bestilte den 15 sept., men etter noen rykter om dekkmangel tok jeg runden i dag. Tror jeg har funnet et sett å går for, sorte MAK felger med Conti VC7 245/40x19. Det som man burde få med seg er at prisene på dekk kommer til å stige med 14% fra 1 mai i følge de forhandlerene jeg pratet med i dag. Masse dekk blir også laget i Russland så........ jeg vil handle nå i stede for å vente til høsten...😉

20220413_120359.jpg

Et tips ang felger; etter egen erfaring med blank svarte felger kan jeg ikke annet enn å anbefale alt annet enn den fargen. Dekka ser fort veldig lyse ut mot veldig svart felg, og det ser ikke bra ut. Silkematt sort ser plutselig litt bedre ut. Disse får du kanskje i gunmetal også? Det er en mer praktisk farge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jarod skrev:

Du sparer jo 25% moms på felgsettet hvis du betaler dette sammen med bilen. Da får du også originale BMW felger med nordiske vinterdekk. Er jo bare å legge dette inn i kontrakten før en evt prisstigning fra 1.mai. 

Det er riktig. Men smaken er jo forskjellig og jeg er ikke helt begeistret for det 18" vinter felgsettet som BMW har...

 

8 minutter siden, papertiger skrev:

Et tips ang felger; etter egen erfaring med blank svarte felger kan jeg ikke annet enn å anbefale alt annet enn den fargen. Dekka ser fort veldig lyse ut mot veldig svart felg, og det ser ikke bra ut. Silkematt sort ser plutselig litt bedre ut. Disse får du kanskje i gunmetal også? Det er en mer praktisk farge. 

Mener han sa at de også kom i gunmetal også.... hmmm.... noe å tenke på det der ja👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juul skrev:

Det er riktig. Men smaken er jo forskjellig og jeg er ikke helt begeistret for det 18" vinter felgsettet som BMW har...

 

Mener han sa at de også kom i gunmetal også.... hmmm.... noe å tenke på det der ja👍

Bmw leverer 19 også til en helt annen pris, rundt 40’ og d er da uten moms…

 

3 timer siden, Clarity skrev:

Jøss, det var jeg faktisk ikke klar over. Da kan man bare bruke senkestag eller modul bak og fjærer/coilovers framme.

Si i fra om du finner en løsning for senk bak, minner om 3 serie GT sånn som den er nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lars S skrev:

Bmw leverer 19 også til en helt annen pris, rundt 40’ og d er da uten moms…

 

Si i fra om du finner en løsning for senk bak, minner om 3 serie GT sånn som den er nå

Jeg gikk for 19", det ble ikke rimelig, nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, fupsaker skrev:

Alpinafelger kledte virkelig bilen. Nå angrer jeg på at jeg ikke skal beholde den. 😩😂

80E5A843-1A8A-4A6E-A767-0B496C9A3A3D.jpeg

08AB6F6F-F6D5-4FD0-A183-D14CE2B7A004.jpeg

Fineste I4 så langt👍🏻 Er jo fikset høyden også på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skulebollen skrev:

Ligger din på Finn? Selger du uansett pris siden du ikke skal beholde😅?

Hehe, jeg selger ikke for enhver pris, men vi får se hva som ryker. ;) Det skal sies, jeg luftet den på finn, men de slettet den siden jeg enda ikke har fått bilen. 39 favoritter og 350 visninger på ca 40min vitner om interesse i alle fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Clarity skrev:

Jøss, det var jeg faktisk ikke klar over. Da kan man bare bruke senkestag eller modul bak og fjærer/coilovers framme.

Bilen heves automatisk bak 1-2 cm når den starter opp uansett sport eller eco. Blir da høyere bak enn foran, ikke bra. Når man parkerer synker den ned bak etter noen sek, og har da lik høyde foran og bak igjen. Hadde man fått bort denne hevefunksjonen så hadde noe av det visuelle problemet hvert delvis løst. Bmw har jobbet med å få akseptabel bakkeklaring under batteripakka her, og den er lav, derfor store hjul og hevefunksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ViKi skrev:

Når bestilte du bilen? 

Ser du har spurt mange om dette.

Dessverre så har det veldig liten betydning, jeg har sett folk som har bestilt så sent som januar/februar og har allerede fått bilen. Jeg tror at det har større betydning på hvor folk la inn bestillinga og utstyrsvalg. Jeg bestilte fra et lite tettsted, og har alt ustyr bortsett fra carbon og m-sport brems pakkene. Min bil kommer før en bekjent som bestilte samme bilen men med bare fully charged pakka lenge før meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Iver92 skrev:

Ser du har spurt mange om dette.

Dessverre så har det veldig liten betydning, jeg har sett folk som har bestilt så sent som januar/februar og har allerede fått bilen. Jeg tror at det har større betydning på hvor folk la inn bestillinga og utstyrsvalg. Jeg bestilte fra et lite tettsted, og har alt ustyr bortsett fra carbon og m-sport brems pakkene. Min bil kommer før en bekjent som bestilte samme bilen men med bare fully charged pakka lenge før meg.

Det er sikkert noen som har avbestilt sine i4 før man så hvor populære de ble på finn.no. Da er det jo mulig at selgere har tilbudt den plassen til en som bestilte senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...