Scuirus2 Skrevet Lørdag kl. 13:27 Skrevet Lørdag kl. 13:27 På 3.3.2023 den 22.45, Saltkjelen skrev: Hmm, det er kjedelig. Ingen restriksjoner på 868M nå fikk jeg opplyst. M technology package forsvinner som følge av bortfall av 868M. Pakken følger med på 861M og 868M. Pakken kan muligens velge til de andre felgene også, men det er for store bremser til at 18" passer. Jeg har bestilt 33B M Sport package Pro med 3M2 M Sport brake, red high-gloss. Er dette et problem med 18" BMW orginal felger(vinterdekk)? Har lest det kan være et problem med uoriginale felger.
Scuirus2 Skrevet Lørdag kl. 13:32 Skrevet Lørdag kl. 13:32 1 time siden, Saltkjelen skrev: Man kan kode så Driving Assistant Professional skifter fil selv (om bilen har iDrive 8). Hovedforskjellen er, som sanders54 allerede påpeker, at Professional kan styre selv. Det er forskjell i radaren som sitter i grillen blante annet. Driving Assistant Plus (DAP) Driving Assistant Professional (DAPP) Er det mulig å kode en bil med induvidual lakk slik at den skifter fil selv? 8TR Decoding additional functions er vel disabling av denne funksjonaliteten.
Saltkjelen Skrevet Lørdag kl. 13:36 Skrevet Lørdag kl. 13:36 2 minutter siden, Scuirus2 skrev: Er det mulig å kode en bil med induvidual lakk slik at den skifter fil selv? 8TR Decoding additional functions er vel disabling av denne funksjonaliteten. Det er mulig. Jeg har selv Individuallakk på min bil.
Scuirus2 Skrevet Lørdag kl. 16:15 Skrevet Lørdag kl. 16:15 (endret) Da har jeg kommet meg gjennom hele tråden, mye nyttig informasjon, diskusjoner om levering som ikke lenger er aktuelt og litt kjekling. Det er en ting jeg ønsker å kommentere, valg av seter. Første i4 jeg prøvde hadde M-sport seter. Jeg er en stor kar på 190cm, i overkant av 100kg og med lang overkropp og brede skuldre. M-sport setene gir ikke meg støtte i skulderen, men derimot presser de skuldrene mine framover med resultat at jeg får smerter i skuldrepartiet, totalt ubrukelig seter for meg. Jeg ble umiddelbart sendt ut i en i5 Touring med komfortseter av selger, og der satt jeg mye bedre. Men var fortsatt skuffet siden komfortsetene i min 2010 E60 har flere Instillinger og var bedre. Liker i4 bedre enn i5 så etter noen dager tok jeg turen til Bilia Drammen og prøvesatt sportsseter, deretter dro jeg til Bilia Skøyen for å prøvesitte M-sport seter igjen. Ble der fortalt at nesten ingen velger M-sport seter og vi måtte gå ned i parkeringskjelleren for å finne en M2 for at jeg skulle få prøve M-sport seter igjen. Konklusjonen var klar jeg kan ikke ha M-sport seter. Litt senere så hadde jeg en i4 m50 Supercharged til lån fra Sulland Lillehammer et døgn. Denne var Dravit grå som jeg hadde bestemt at jeg skulle ha hvis det ble i4. Den hadde også M-sport Pro pakke og ikke minst Merino skinn i Tartufo. Jeg likte bilen godt og rett før jul bestilte jeg en som jeg i ettertid har forstått er identisk med demobilen fra Sulland jeg hadde prøvd bortsett i fra felger. Demobilen https://finn.bmw.no/r/G26E-i4/i4-M50-xDrive-WBY31HD02SFT73588 Så poenget mitt er at en må prøve de forskjellige setene over tid for å finne ut hva som passer best til ens kropp, kjørestilling og krav til støtte og komfort. M-sport seter er ikke bedre enn sportsseter, de er forskjellige. En bonus av å ende opp med sportsseter er at jeg kunne velge det nydelige Merino Tartufo skinnet. Synes bilen ser rommeligere ut med Tartufo enn med svart skinn. Endret Lørdag kl. 16:32 av Scuirus2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå