Gå til innhold

545e i praksis


Pekka
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, mslello skrev:

BMW har mange fine blåfarger for tiden. Jeg synes Tanzanite bli litt mørk, men er sikkert fordi vi har så lite sol i Trøndelag ;) Her er forskjellen på Portimao og Tanzanite, hjelper deg vel ikke så mye men. image.thumb.png.2e6edff5b4dd146d5657a4e02a18705a.png

Portimao er kjempefin.  Ikke mulig å velge på 545e, men Phytonic er forhåpentligvis ikke så forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pekka skrev:

Portimao er kjempefin.  Ikke mulig å velge på 545e, men Phytonic er forhåpentligvis ikke så forskjellig.

Ja, den ser ut til å være enda lysere enn Portimao, så jeg tror det blir veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette! Har noen bilder av min X5 i samme farge i min biltråd hvis du vil se i litt forskjellig lys 😊 Synes det er en meget kledelig farge, selv om jeg i utgangspunktet var litt skeptisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Finnes hele testen ett sted? Sliter med å finne tester av 545e

Er ikke helt ryddig i forhold til rettigheter, helt i slutten av artikkelen nevnes det at den er oversatt fra Auto Motor & Sport -men AMS-artikkelen er bak en betalingsmur:

https://tekdeeps.com/test-bmw-545e-xdrive-complex-harmony-car-tester/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var en posetiv test, imponerende ytelser med 0-100 på 4,4 sek. Det er forøvrig det samme som F10 M5. Ellers så er jo dette en vanlig G30 som er en bra bil. For min del så ser jeg to utfordringer her, det er st bagasjevolum er redusert fra 530 til 410 liter. Vi sliter med plassen med 530 liter til rådighet, så med barnevogn og full feriebagasje må baksetet tas i bruk. Så synes jeg forbruket var litt drøyt, her tror jeg de må ha målt feil. 0,95 i hybridmodus er mye, jeg testa Ford Explorer PHEV som gikk på 0,87 i hybridmodus. På en lengere motorvei distanse så vil altså forbruket på 545e ligge på opp under literen. Kombiner dette med mindre bensintank så må jeg stoppe oftere langs Autobahn. Hmm, dette må jeg nok tenke litt på. For ellers i hverdagen så er jo en 545e helt perfekt for meg, elbil til plagsom småkjøring og en brennkjapp deilig 5-serie når jeg vil det 😀 Jeg må få testa denne bilen selv snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var dagen kommet!  20" originalfelger i samme design er underveis, hadde håpet å få dem på før bilen trillet ut av butikken.  Veldig fornøyd med fargen, overraskende hvor mye den skifter fra innendørs belysning til overskyet.  Solen titter vel frem en av dagene, spent på hvordan den blir da.

Sladd.thumb.jpg.8be9d1ad9d35b3cdc58f68684aae55b6.jpg

Sladd2.jpg

Sladd3.jpg

Sladd4.jpg

20210512_144929.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med utrolig lekker bil 😀 Kjenner jeg er litt misunnelig nå ja 😅 Jeg håper virkelig du holder oss oppdatert om hvordan denne bilen er å leve med. Det hadde vært til enorm hjelp for oss som også går å vurderer denne som neste bil 😀

Også må jeg bare si at G30 LCI tar seg vanvittig bra ut, her har BMW truffet bra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...