Gå til innhold

E_S' 2006 130i


E_S
 Share

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg polert litt. Innen jeg var ferdig var det mørkt ute, så ble ikke akkurat noen lekker bakgrunn på disse bildene, men bilen fikk et skikkelig løft. Lakken var bra, men bar litt preg av at bilen nok har vært parkert utendørs og ikke i garasje. Det er nå ordnet opp i, og det ble nesten strøkent med unntak av minimale bruksspor. :)

Først Prickbort, så Iron-X, så vanlig vask, clay, og så Meguiars mikrofiber-system for DA-poleringsmaskin. Forholdsvis enkelt og bra resultat. :)

Har ikke tatt felgene ennå ut over en lett vask, da jeg tenkte å ta dem mer nøye i forbindelse med hjulskift så jeg kan få rengjort ordentlig også på baksiden.

 

20200912_210833.jpg

20200912_210848.jpg

20200912_210905.jpg

20200912_210920.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Solberg93 said:

Gratulerer med perfekt E87 :D 

Disse må da være svært sjeldent på norske veier!

Takk! Jeg tror ikke det er veldig mange 130i i Norge - det er sikkert importert noen, men på denne tiden var avgiftssystemet ekstremt "straffende" for store motorer, da avgiften ble beregnet ut fra effekt og volum, så den var ekstremt dyr i forhold til de mindre motorene, så neppe solgt mer enn et par stykker nye i Norge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en utrolig tøff 1 serie med en utrolig god motor! Spent på å høre hvordan registreringsprosessen vil foregå da jeg har et ønske om å gjøre det samme etterhvert :) 

Jeg støtter deg i å holde bilen helt original, men hvis jeg skal kunne komme med noen modifikasjoner ville det vært original BMW aerovinge(spoiler) lik som jeg monterte på min E87 og eventuelt ettermontert  originale facelift baklykter. 

Venter spent på flere bilder av bilen, utv og inv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, Carlsius said:

Gratulerer med en utrolig tøff 1 serie med en utrolig god motor! Spent på å høre hvordan registreringsprosessen vil foregå da jeg har et ønske om å gjøre det samme etterhvert :) 

Jeg støtter deg i å holde bilen helt original, men hvis jeg skal kunne komme med noen modifikasjoner ville det vært original BMW aerovinge(spoiler) lik som jeg monterte på min E87 og eventuelt ettermontert  originale facelift baklykter. 

Venter spent på flere bilder av bilen, utv og inv :D

Jeg tror vi er helt enige der, for det er egentlig den spoileren og facelift-baklykter jeg kunne tenke meg. Tidligere eier har montert karbon-nyrer, så tror det kan være greit. Vurderer også matchende karbonfolie på dekslene på B-stolpen, da lakken her er veldig krakelert og ganske stygg (visstnok et klassisk E87-problem), så det er en grei måte å skjule det på. :)

Registrering står for tur på fredag og det skal være veldig rett frem med originalbil. Møte med bil og papirer og la de gjøre jobben sin. Har også skaffet dokumentasjon fra BMW på at de felgene som sitter på er originallevert til E87, så da håper jeg de kommer inn i vognkortet, da det bare har standarddimensjonen innført per nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok smart å ha gjort litt research på felgene før du møter opp så du kan få de i vognkortet! Samt veldig pene felger til E87 vil jeg si. 

Er bilen senket eller er det originalt m-sport understell? Synes bare den så litt lav ut på de 2 siste bildene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott utført arbeid, det er alltid godt å få tatt en skikkelig shine av en bil man nettopp har kjøpt. Jeg føler ikke at det er ordentlig min bil før jeg har tatt en runde med lakkrens og innvendig rens og vask. Man må liksom vaske ut forrige eier 😂


Litt artig det dere snakker om at 130i er en sjelden bil i landet. Det har dere helt rett i, det ser ut som det bare er 5 stk 😅

https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=Bmw+130&farge=&type=Person%2Fvarebil&yrf=&yrt=&chassinr=#searchresults

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/13/2020 at 10:26 PM, Carlsius said:

Det er nok smart å ha gjort litt research på felgene før du møter opp så du kan få de i vognkortet! Samt veldig pene felger til E87 vil jeg si. 

Er bilen senket eller er det originalt m-sport understell? Synes bare den så litt lav ut på de 2 siste bildene

Ja, jeg er helt enig! De er jo ikke drøyere enn at det neppe er noe problem uansett, men liker å ha ting på stell, og spesielt siden det er forskjellig dimensjon foran og bak er det greit å ha det i vognkortet, da det strengt tatt er godkjenningspliktig. Får håpe de høye herrer godtar utskrift av delekatalogen som viser felgene, chassisnummer og med stempel fra BMW-forhandler. :)

 

Bilen har originalt M-sport-understell. Den ser nok litt lav ut bak fordi det lå noe greier i bagasjerommet samt vinkelen på bildene - når man ser den til vanlig ser den ganske normal ut, igrunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/13/2020 at 10:35 PM, Fredrik 90 said:

Flott utført arbeid, det er alltid godt å få tatt en skikkelig shine av en bil man nettopp har kjøpt. Jeg føler ikke at det er ordentlig min bil før jeg har tatt en runde med lakkrens og innvendig rens og vask. Man må liksom vaske ut forrige eier 😂

 

Nei, jeg er helt enig! Har tatt en skikkelig runde inni allerede, men må ta en runde til, da bilforhandleren hadde "klargjort" bilen med masse sånn plastglansmiddel så alt var skinnende blankt og glatt. Vaske ut det er litt jobb. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Bjørnar_ said:

Gratulerer med en bil som nok er veldig artig. Har selv en Z4 med samme motoren, og denne fungerer meget godt i små og relativt lette biler syns jeg. Kanskje den siste skikkelige BMW rekkesekseren i mine øyne? ;) 

Takk! Ja, jeg er imponert også over hvor smidig den er. Kan fint slippes ned på tomgangsturtall i høyt gir og hente seg inn igjen uten å være misfornøyd, i tillegg til at både drag og lydbilde er ganske festlig om man drar på litt. :) Dette var vel noe av det siste før turbo og downsizing gjorde sitt inntog, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...