Gå til innhold

Bilen. E91 320D -> F31 320 XD -> F25


Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Er litt lang avstand mellom hjul og hjulbue på denne og snart er det tid for sommerhjul. Tenker å prøve meg på kunststykket å senke akkurat passe mye og forstår det sånn at folk er storfornøyde med disse fjærene, men. Tolker jeg det riktig når jeg tror at det blir 15mm på min montro.. 
https://ac-schnitzer.no/collections/3-serie-f30-f31-since-2012/products/fjaersett-for-bmw-3-serie-f30-f31?variant=33194321150032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Trur det er 20-25mm.

Passer meg sånn estetsisk sett bedre enn 15mm og håper forsåvidt at det er sånn også. Men, er glad for å slippe smerten av å høre understell vs hard is mellom hjulspor hver vinter.
Hvordan syns du Eibach var til hverdagsbruk?  
Syns i grunn alt jeg har prøvd har vært i stiveste laget bortsett fra Supersport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempefornøyd med eibach, har dog bilstein b8 dempere også. 

Syntes bilen var altfor mjuk med xdrive fjærene. Eibach fjærene er noe stivere, men bilen er fastere og mye mer presis på alt, enten det er høy hastighet på motorvei, svingete bygdeveier, til og fra jobb, eller lange ferieturer.

En av de beste oppgraderingene man kan gjøre på disse bilene i mine øyne. Veldig vanskelig å si iforhold til stivhet da det går mest på personlig preferanser, også er det litt forskjell på acs fjærene og eibach, men eibach som produserer begge. Tipper du blir fornøyd med mindre du kjører 40km på dårlig grusvei hver dag. Du får oppdatere når du har fått testet bilen med fjærene på. 

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker har hatt F31 xdrive med ACS på, kanskje han kan dele erfaringer og bilder. Jeg har samme erfaring dog med F36, og den er etter min mening helt riktig høyde for daglig bruk. Kunne kanskje vært en anelse lavere framme for optikken sin del, og fått lik høyde mellom dekk og hjulbue framme og bak. Kjøremessig storfornøyd med ACS fjører + standarddemperne som xDrive har. Sammen med hjul med noe lavere innpress enn originalt (ca -5mm innpress = 10mm økt sporvidde) har dette forvandlet bilen langt mer i positiv retning enn jeg kunne drømt om. Utrolig kjekk å kjøre, så direkte på styringen og så fin i understellet, god å kjøre på svingete veier, i byen, på motorveien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger Takk for at du nevner min gamle F31. 
Erfaringsmessig ble det en HELT annen bil å kjøre i form av hvordan den satt i svinger og hvordan bilen var ved inspirert kjøring. Høyden ble også mye bedre. Tror bildene ligger i tråden min, der finnes både egne bilder og salgsbilder. Og på min instagram ligger det også bilder av bilen, men man må bla litt langt tilbake i tid. Edit: La ved et bilde, selv om det er med både svigermor- og far pluss kona i bilen, gir det er ganske godt inntrykk. 😅

887DFF36-0195-4F35-BA01-5AE9F89431BE.jpeg

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Knallfint! Det er utrolig at litt mindre luft i hjulhuset endrer hele bilens uttrykk. :) 

Nesten rart hvor mye litt senk kan forandre en bil. 

For ikke å snakke om hvor mye bedre den går etterpå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kvasi changed the title to Bilen. E91 320D -> F31 320 XD -> F25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...