Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det meste med nyere BMW burde forhandlerne gjøre, men det finnes unntak. Unntakene burde likevel gjøres av personer som vet hva de gjør og har gode øyne for detaljer. @Saltkjelen og @TRF er stjerneeksempler på slike personer, selv om det er to vidt forskjellige felt de bedriver. Jeg hadde ikke bekymret meg over å la @Saltkjelen fått fritt spillerom til å modifisere min bil om jeg var i målgruppen. :) Det er likevel fullt forståelig at man foretrekker at forhandler gjør dette, men ikke frykt for nevntes arbeid. Funksjonalitet og kvalitet er nøkkelord her i tillegg til det visuelle. Det vi har sett her har aldri vært lettvintløsninger! 
 

  • 2 weeks later...
Skrevet
On 10/31/2020 at 1:18 PM, Marius2002 said:

Det meste med nyere BMW burde forhandlerne gjøre, men det finnes unntak. Unntakene burde likevel gjøres av personer som vet hva de gjør og har gode øyne for detaljer. @Saltkjelen og @TRF er stjerneeksempler på slike personer, selv om det er to vidt forskjellige felt de bedriver. Jeg hadde ikke bekymret meg over å la @Saltkjelen fått fritt spillerom til å modifisere min bil om jeg var i målgruppen. :) Det er likevel fullt forståelig at man foretrekker at forhandler gjør dette, men ikke frykt for nevntes arbeid. Funksjonalitet og kvalitet er nøkkelord her i tillegg til det visuelle. Det vi har sett her har aldri vært lettvintløsninger! 
 

Da jeg var innom Bavaria i Haugesund sist for å kjøpe vindusviskere, traff jeg på en selger. Han spurte meg hvordan jeg var fornøyd med min 7'er (som jeg ikke har kjøpt hos dem). Jeg nevnte da irritasjonsmomentet med de mekaniske hendlene. Det var tydelig at han ikke forstod problemet - følte meg litt nerdete for å i det hele tatt ha nevnt dette.

Jeg skal spørre om de kan skifte til touch-hendler, men gruer meg litt for det er en ganske så SÆR problemstilling.

Skrevet
9 minutter siden, Ove67 skrev:

Da jeg var innom Bavaria i Haugesund sist for å kjøpe vindusviskere, traff jeg på en selger. Han spurte meg hvordan jeg var fornøyd med min 7'er (som jeg ikke har kjøpt hos dem). Jeg nevnte da irritasjonsmomentet med de mekaniske hendlene. Det var tydelig at han ikke forstod problemet - følte meg litt nerdete for å i det hele tatt ha nevnt dette.

Jeg skal spørre om de kan skifte til touch-hendler, men gruer meg litt for det er en ganske så SÆR problemstilling.

Når man kjører noe av det ypperste bilverden har å tilby, så er det lov å være litt sær når de har tilbudt et produkt som har vært verdensledende. :) 

Du får gi beskjed om de sier det ikke går, så skal jeg med glede instruere mekanikeren om hvordan dette gjøres.

Skrevet

Da er F30'en trygt hjemme, og for en deilig bil. Dette har jeg savnet!

Men jeg har trekanter på speilene, og de lyser ikke når det er noen i blindsonen. Er de bare til pynt? 

Deler med originalt delenummer 51 16 7 345 681

Skrevet
6 hours ago, Saltkjelen said:

Gratulerer! :)

Nei, trekantene skal lyse når noe er i blindsonen. Er denne knappen slått på?

P0044468.jpg

Den er på ja..

 

20201116_160517.jpg

  • 2 weeks later...
Skrevet

Takk! Er veldig fornøyd, bortsett fra et par småting. Jeg får f.eks. beskjed om at det krever for mye strøm å kjøre bare elbil når det er 3-4 minusgrader, og så går den over på bensinmotoren. Er det sånn det skal være? Er det bare elbil på sommeren?

Skrevet
7 minutter siden, LoKi skrev:

Takk! Er veldig fornøyd, bortsett fra et par småting. Jeg får f.eks. beskjed om at det krever for mye strøm å kjøre bare elbil når det er 3-4 minusgrader, og så går den over på bensinmotoren. Er det sånn det skal være? Er det bare elbil på sommeren?

Det skjedde med meg et noen ganger når det var for kaldt ute for batteriene til å starte rett på EL, rimelig sikker på det er normalt.

Skrevet
7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Det skjedde med meg et noen ganger når det var for kaldt ute for batteriene til å starte rett på EL, rimelig sikker på det er normalt.

Helt normalt! Om det er placebo eller fakta vet jeg ikke, men føler el-drift blir raskere tilgjengelig hvis man forvarmer :) 

Skrevet
1 minutt siden, Marius2002 skrev:

Helt normalt! Om det er placebo eller fakta vet jeg ikke, men føler el-drift blir raskere tilgjengelig hvis man forvarmer :) 

Jepp! Det optimale er vell om du stiller inn bilen til å begynne og lade seg opp til 100% til man feks skal reise, da har man varme batteri som er optimalt. 

Skrevet

Hvis man kan burde man sikkert gjøre som mange med i3 gjør dersom de vet når de skal kjøre neste gang - legge dette inn som avreisetidspunkt i bilen, slik at forvarming av kupe og batteri starter. Dette må legges inn litt på forhånd, tre timer eller så på i3, for at batteriene også skal varmes. Laderen må også være tilkoblet. 

Skrevet

Jeg vet at det er det ideelle, og at det gir mest rekkevidde og alt sånt. Men at man MÅ gjøre det på vinteren er jo talentløst. Hadde en ren elbil vært slik, så hadde den vært ubrukelig i praksis. Så da får jeg bare spart de planlagte kald-startene, ikke de tilfeldige. Og jeg kan heller ikke lade batteriet umiddelbart, jeg må vente til rett før planlagt avgang.

Dette er ikke bra nok, rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...