Gå til innhold

Min G21 M340ix


Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjørt Audi S4 og RS4 i 3 år, så var tiden kommet for å kjøpe seg en BMW igjen.

Kjøpte en ny M340ix Touring G21 som ble bestilt i Juli og levert i Oktober.

Bilen har alle utstyrspakker ++ , men ikke individual utstyr.

Nevner noen høydepunkter:

Sort skinn med blå sømmer

Performance seats

Adaptivt understell

Sportsstyring

Aktiv diff bak (std på 340i)

M Performance bremser

Panoramatak

HUD

Hengerfeste

19» M792 sommerhjul med performance dekk, Michelin PS4S

19» M791 Vinterhjul med conti 235/40

Har kjørt ca. 2000 km nå, og har veldig godt inntrykk av denne nye 3 serien, veldig god kvalitetsfølelese og fin størrelse.

 

Planer for vogna:

Har bestilt Eibach fjærer 30/25 mm og spacere.

Har sett etter 20» hjul, men har ikke funnet noen god løsning her enda, da 255/30-20 dekk ikke har tilstrekkelig load indeks.

IMG_6033.JPG

IMG_6034.JPG

IMG_6036.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Snagg30 skrev:

Drømme bil det her! Gratulerer så masse og kos deg, herlige biler det her :D Har du tilfeldigvis planer om å bytte ut grillen og speilene på denne? 

Takk, ja er veldig fornøyd så langt.

Blir å beholde all grå-krom, er lik på grill, eksos, speil, luftinntak og dette kjennetegner M340 modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, E.H.D skrev:

Gratulerer med knalltøff stasjonsvogn.😃

Har ikke du hatt noen andre flotte 3-serier med BBS felger ?

Takk👍

Joda stemmer det, hadde F31 330dx og F36 435ix og hadde 20» bbs på begge disse😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Er ikke alle som liker de grå detaljene, jeg synes de ser veldig bra ut så godt valg. 

Var i tvil jeg også, ble først bestilt med sort/sort, men endret etterpå, men nå er valget tatt for min del, og sommerfelgene matcher og disse grå detaljene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vogn 😀 ikke ofte jeg liker svart bil men med de unike m340i mørkesølv detaljene så blir det helt perfekt kombo 😀 må ikke finne på å fjerne de, leser at du vil beholde de, det er bra. Hvis det er vinterdekk på bilde så er det nydelige felger det også! 

Angående 20", vil det passe noe fra G30 m550i/m550d? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Evopower skrev:

Gratulerer med flott vogn 😀 ikke ofte jeg liker svart bil men med de unike m340i mørkesølv detaljene så blir det helt perfekt kombo 😀 må ikke finne på å fjerne de, leser at du vil beholde de, det er bra. Hvis det er vinterdekk på bilde så er det nydelige felger det også! 

Angående 20", vil det passe noe fra G30 m550i/m550d? 

Takk!

Er sommerhjul på bildene, legger ved ett med vinterhjul.

Følger med på G30 hjul, men er egentlig dekk som er utfordringen, må ha 275/30 for å få høy nok last indeks, og de er en del større enn org dim på disse, redd de er litt for store. Får senke først, så kanskje det går greit med de hjulene jeg har også, men tror den hadde kledd 20"😉

IMG_6026.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snagg30 skrev:

Utrolig pene de sommer felgene der, har lyst på de selv. Ellers vurderer jeg de 20’’ her til sommeren.

80937BD7-ADA1-491C-B191-6AD28699380E.jpeg

Denne vogna har jeg og sett på mange ganger😀 har samme senk som jeg har bestilt, og helt enig i at disse hjula er fine, men koster en hel del over disk hos bmw😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lekker bil, endelig en som har kjøp den perfekte 3-serien 👍 Jeg kommenterte for litt siden i tråden til @Snagg30 at jeg nesten ungikk å kikke i tråden, fordi jeg bare blir så fristet av disse nydelige bilene. Og så dukker det jaggu opp en M340i innpå her, huff og huff 😂 Godt jeg har to år igjen til bilbytte 😅

Det hadde vært veldig interessant å høre dine erfaringer ut over i eierskapet. Hvordan opplever du forbruket og langkjørings komforten? Jeg kjører i dag en G30 540d og jeg finner ingen gode grunner til å kjøpe 5-serie over 3-serie lenger. Bilpressen har jo ikke ett eneste negativ ord å si om M340i, tvert i mot så sier de bare "kjøp den"...det er sterkt gjort av noe som ikke går på strøm i disse dager! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Utrolig lekker bil, endelig en som har kjøp den perfekte 3-serien 👍 Jeg kommenterte for litt siden i tråden til @Snagg30 at jeg nesten ungikk å kikke i tråden, fordi jeg bare blir så fristet av disse nydelige bilene. Og så dukker det jaggu opp en M340i innpå her, huff og huff 😂 Godt jeg har to år igjen til bilbytte 😅

Det hadde vært veldig interessant å høre dine erfaringer ut over i eierskapet. Hvordan opplever du forbruket og langkjørings komforten? Jeg kjører i dag en G30 540d og jeg finner ingen gode grunner til å kjøpe 5-serie over 3-serie lenger. Bilpressen har jo ikke ett eneste negativ ord å si om M340i, tvert i mot så sier de bare "kjøp den"...det er sterkt gjort av noe som ikke går på strøm i disse dager! 

hehe, takk😀

Jeg bytter bil ofte, har de ca. 1,5 år, så du får framskynne bilbytte planene dine litt, så har du mulighet til å sikre deg denne bortskjemte vogna.😀

Bruker 340en mest på turer, da jeg har en 1 serie til småkjøring, men legger seg på rundt 0,73 - 0,75 på vanlig Norsk langkjøring så langt. Er veldig stille og fin innvendig, og minner meg mest om den F11 som jeg hadde tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lars S changed the title to Min G21 M340ix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...