Gå til innhold

Min G21 M340ix


Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde som du kan se av tidligere tråder en '17 330i xDrive. Nå hadde riktignok ikke den noe sportsunderstell, heller standard, men senket med ACS og den ble betydelig bedre å kjøre. Utseendemessig ble den helt riktig og kjøremessig slik en BMW skal være, slik din antakelig allerede er. Du får den uansett nærmere bakken og mister nok lite eller ingenting av komforten som allerede sitter i understellet ditt. Så jeg stemmer for senk. Og spacere blir helt riktig for å få hjula litt ut. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2021 den 23.23, Saltkjelen skrev:

Jeg forstår hva du mener og jeg skjønner tankegangen din, men BMW har gått bort fra å definere bilene som hhv. BMW M-performance og BMW M. Både M340i og M3 selges nå under "BMW M Automobiles". For 3-serie i M utførelse har/får vi dermed følgende hierarki;

M340d
M340i
M3
M3 Competition
M3 CS

G30 M550i velges f.eks under "M5 sedan" i konfigurator;
1655444079_Skjermbilde2021-01-04kl_23_20_49.thumb.png.6f1890328a3be98d75709b8460e0828c.png

For øvrig ikke slik hos BMW Norge, MEN, en ting jeg syntes var litt interessant: Under M340i som @Lars S, så kunne man nå velge Alpina Blau individual-lakk. Er ikke dette forbeholdt kun Alpina? Nå er det vel slik at disse settes sammen på samme fabrikk som G20/21. Beklager off-topic i tråden din @Lars S. ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lars S said:

Ja det hadde hvert hyggelig det🙂 Kul bil du har forresten. Bare og komme bort hvis du ser meg på Esso og vasker eller noe, 

E46 M3 var min drømmebil i mange år. Jeg kjøpte en E46 328i i 2001, og da sto det utstilt en ny Imolarød M3 i butikken, synes den bare var så fin og tøff, og det var den også😀

Det blir mange turer på Esso, så jeg skal holde utkikk, ikke at det er så vanskelig å spotte en sånn doning som du har! :) 
Drømmebil for meg også helt siden jeg fikk sitte i en slik som 13 åring. Helt frelst. Ser nå at den ultimate komboen må være å ha en som din som familiebil og M3en som kosebil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2021 den 16.41, Lars S skrev:

 

En litt annen morsom ting jeg oppdaget, er at setter man bilen i sport kommer turteller opp i HUD, og setter man girkasse i manuell så kommer det lysindikering i HUD på når man bør gire opp, litt morsomt når man vil gasse litt 😀

Har du bilder av turteller i HUD? Har det samme på min men kan tenke meg de ser ganske annerledes ut. 
 

Angående senk så tenker jeg kjør på, jeg er super fornøyd på min. Men du har vell og et helt annet oppsett ? Jeg har adaptive M suspension, men aner ikke om det er store forskjeller på M340i og min feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Snagg30 skrev:

Har du bilder av turteller i HUD? Har det samme på min men kan tenke meg de ser ganske annerledes ut. 
 

Angående senk så tenker jeg kjør på, jeg er super fornøyd på min. Men du har vell og et helt annet oppsett ? Jeg har adaptive M suspension, men aner ikke om det er store forskjeller på M340i og min feks. 

Under ser du bilde av HUD med turteller, ikke store saken, men det bør det vel heller ikke være i frontruta. Girindikasjon får jeg ikke tatt bilde av mens jeg kjører, uten at det blir uansvarlig kjøring, men har du det også kanskje?

Legger ved ett bilde av sportsdisplay også, mere info nå enn på tidligere modeller.

Ellers kommer fjærene straks, så bestiller verkstedtime, så er det ikke noe og gruble på lenger.😉

Det som var bra var at det er med en 7 mm adapterplate for å bruke på fjærene bak, så hvis den blir for lav(noe jeg var litt redd for) så kan man legge i mellom den. regnet litt og sammenliknet Eibach fjærene mot ASC, og de er helt like foran, men ASC var 5 mm høyere bak. Er nok Eibach som produserer ASC fjærene også, har sett det tidliger.

HUD.jpg

sport display.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lars S changed the title to Min G21 M340ix

Da er det faktisk akkurat det samme som på 330E og! Brukt det minimalt og har ikke fått kjørt bilen hardt så har ikke sett etter gir indikasjon men godt mulig det et er der. 
 

Hvilke senkesett ble det på deg? :D 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snagg30 skrev:

Da er det faktisk akkurat det samme som på 330E og! Brukt det minimalt og har ikke fått kjørt bilen hardt så har ikke sett etter gir indikasjon men godt mulig det et er der. 
 

Hvilke senkesett ble det på deg? :D 

Må sette girkasse i manuell for å få opp girindikeringen.

Jeg hadde allerede bestilt Eibach, så det blir da Eibach, men var litt redd bilen skulle se litt baktung ut som den blå på bildet under. Fant ut at det er med 7 mm adapterplate som kan brukes hvis man ønsker den litt høyere bak, så da kan jo det enkelt gjøres noe med eventuelt. Likte som sagt høyde og stuket på din veldig godt, og tror den er en aning høyere bak enn den blå under.

eibach.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har lett etter 20» hjul til vogna og har kjøpt ett sett med g30/31 hjul. Sitter 275/30 og 245/35 Goodyear dekk på, så disse er litt større enn org dim. Måtte prøvemontere i dag, og synes det ble ganske bra. Tror det blir å bruke disse, men beholde de original m792 felgene med 4S dekka også. Noen synspunkter, er disse noe bedre enn de org 19»?

31AF4C18-E83D-4EC3-823A-7D90733FE446.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser definitivt bedre ut, men hvordan er de å kjøre med? Regner med de veier en del mer også, 19" er de smidde? Hvordan er innpress og bredde på disse kontra M792? Synes de G3x Individualfelgene ser utrolig bra ut som felgdesign isolert sett, og de passet egentlig G2x-karosseriet ganske bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, papertiger skrev:

De ser definitivt bedre ut, men hvordan er de å kjøre med? Regner med de veier en del mer også, 19" er de smidde? Hvordan er innpress og bredde på disse kontra M792? Synes de G3x Individualfelgene ser utrolig bra ut som felgdesign isolert sett, og de passet egentlig G2x-karosseriet ganske bra!

Har bare satt på 2 stk for å sjekke hvordan de så ut, og at det var plass til de. M792 er 8x19 et27 og 8,5x19 et40, og 759 felgene er 8x20 et30 og 9x20 et44. Har lagt i mellom 3 mm spacere, så ET blir veld likt M792. Er jo tyngre disse 20» hjulene, er jo ROF disse GY dekkene, det er ikke 4S dekkene. Skal veie de, men regner med at jeg ikke kjenner så mye til d når jeg kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ble veldig bra! Lekkert.

Om du har 3 mm spacer ville jeg vurdert å droppe det om du ikke må ha det pga. klaring, har hørt om en del tilfeller der spacere på under 10 mm knekker så derfor anbefales tynnere enn dette sjeldent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Walkabout skrev:

Synes det ble veldig bra! Lekkert.

Om du har 3 mm spacer ville jeg vurdert å droppe det om du ikke må ha det pga. klaring, har hørt om en del tilfeller der spacere på under 10 mm knekker så derfor anbefales tynnere enn dette sjeldent. 

Bruker spacere for å få lik som org ET, trenger de ikke, er plass. Men skjønner ikke hvordan de knekker, disse har ingen hals, er helt flate, så skjønner ikke hvordan de kan knekke? Blir litt kortere styring på navet med disse, men fremdeles nok til at felgene blir sentrert skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars S skrev:

Bruker spacere for å få lik som org ET, trenger de ikke, er plass. Men skjønner ikke hvordan de knekker, disse har ingen hals, er helt flate, så skjønner ikke hvordan de kan knekke? Blir litt kortere styring på navet med disse, men fremdeles nok til at felgene blir sentrert skikkelig.

Det blir jo press mellom felgen og navet da, og jo tynnere spaceren er jo mindre belastning tåler den før den knekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...